Bakalářská práce "Psychohygiena a životní styl lidí se sedavým zaměstnáním" se zabývá duševním zdravím a životním stylem lidí, kteří při práci celodenně sedí. Zkoumá dopad tohoto faktu na celkovou kvalitu a spokojenost jejich životů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována poznatkům z oblasti psychohygieny a životního stylu.
Na část teoretickou navazuje část praktická, ve které jsem pomocí kvantitativního výzkumu provedeného formou dotazníků, hledala odpovědi na stanovené hypotézy. Dotazník byl zaměřený na životní styl, duševní zdraví a volný čas pracujících.
Hlavním cílem této práce bylo s pomocí odborné literatury a výsledku dotazníkového šetření zjistit, zda existuje vztah mezi celkovou spokojeností s prací a pohybovou nečinností při výkonu zaměstnání.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "Mental health and lifestyles of people with sedentary jobs," concerning mental health and lifestyles of people who sit daylong when working. Consider the impact of this fact, on the general quality and satisfaction to their lives. The work is divided into theoretical and practical section.
The theoretical part focuses on knowledge in the field of mental health and lifestyle.
Theoretical part is followed by the practical part, for which I used a quantitative research, conducted through questionnaires seeking answers to the hypotheses. The questionnaire was focused on lifestyle, mental health and leisure time working people.
The main objective of this work was with the aid of professional literature and the results of a questionnaire survey to determine whether there is a relationship between general job satisfaction and physical inactivity in work.
Klíčová slova
Psychohygiena, životní styl, sedavé zaměstnání, počítače, manuální práce, relaxace, zdravé stravovací návyky, volný čas.
Bakalářská práce "Psychohygiena a životní styl lidí se sedavým zaměstnáním" se zabývá duševním zdravím a životním stylem lidí, kteří při práci celodenně sedí. Zkoumá dopad tohoto faktu na celkovou kvalitu a spokojenost jejich životů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována poznatkům z oblasti psychohygieny a životního stylu.
Na část teoretickou navazuje část praktická, ve které jsem pomocí kvantitativního výzkumu provedeného formou dotazníků, hledala odpovědi na stanovené hypotézy. Dotazník byl zaměřený na životní styl, duševní zdraví a volný čas pracujících.
Hlavním cílem této práce bylo s pomocí odborné literatury a výsledku dotazníkového šetření zjistit, zda existuje vztah mezi celkovou spokojeností s prací a pohybovou nečinností při výkonu zaměstnání.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "Mental health and lifestyles of people with sedentary jobs," concerning mental health and lifestyles of people who sit daylong when working. Consider the impact of this fact, on the general quality and satisfaction to their lives. The work is divided into theoretical and practical section.
The theoretical part focuses on knowledge in the field of mental health and lifestyle.
Theoretical part is followed by the practical part, for which I used a quantitative research, conducted through questionnaires seeking answers to the hypotheses. The questionnaire was focused on lifestyle, mental health and leisure time working people.
The main objective of this work was with the aid of professional literature and the results of a questionnaire survey to determine whether there is a relationship between general job satisfaction and physical inactivity in work.
Klíčová slova
Psychohygiena, životní styl, sedavé zaměstnání, počítače, manuální práce, relaxace, zdravé stravovací návyky, volný čas.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlín ě 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na sociální rizika "sedavého" životního stylu, dopady na psychický a fyzický stav věkové kategorie 25 -65 let;
- na možnosti prevence a způsoby řešení následků;
- na možnosti sociální pedagogiky při poznávání rizik.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum zaměřený na průzkum dospělé pracující populace, zhodnocení životního stylu, obeznámenost s riziky plynoucími z dnešního způsobu života a znalost závažnosti problematiky.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlín ě 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na sociální rizika "sedavého" životního stylu, dopady na psychický a fyzický stav věkové kategorie 25 -65 let;
- na možnosti prevence a způsoby řešení následků;
- na možnosti sociální pedagogiky při poznávání rizik.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum zaměřený na průzkum dospělé pracující populace, zhodnocení životního stylu, obeznámenost s riziky plynoucími z dnešního způsobu života a znalost závažnosti problematiky.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, Eva. Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení a efektivní životní styl. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2009, 359 s. ISBN 978-80-7261-198-0.
ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SV ĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text . Praha: Leda, 1999.
KREJČÍ, Milada. Strategie výuky duševní hygieny: výchova ke zdraví ve škole. 1. vyd. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, 2011, 256 s. ISBN 978-80-7394-262-5.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 279 s. ISBN 80-7178-551-2.
MARCUS, Bess H a LeighAnn H FORSYTH. Psychologie aktivního způsobu života: motivace lidí k pohybovým aktivitám. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 223 s. ISBN 978-80-7367-654-4.
PETRÁSEK, Richard. Co dělat, abychom žili zdravě. Vyd. 1. V Praze: Vyšehrad, 2004, 128 s. ISBN 80-7021-711-1.
ZEMANOVÁ, Petra Jak si zachovat zdraví u počítače: od týmu odborných lékařů a terapeutů: Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2001, ISBN: 80-7226-546-6.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, Eva. Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení a efektivní životní styl. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2009, 359 s. ISBN 978-80-7261-198-0.
ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SV ĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text . Praha: Leda, 1999.
KREJČÍ, Milada. Strategie výuky duševní hygieny: výchova ke zdraví ve škole. 1. vyd. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, 2011, 256 s. ISBN 978-80-7394-262-5.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 279 s. ISBN 80-7178-551-2.
MARCUS, Bess H a LeighAnn H FORSYTH. Psychologie aktivního způsobu života: motivace lidí k pohybovým aktivitám. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 223 s. ISBN 978-80-7367-654-4.
PETRÁSEK, Richard. Co dělat, abychom žili zdravě. Vyd. 1. V Praze: Vyšehrad, 2004, 128 s. ISBN 80-7021-711-1.
ZEMANOVÁ, Petra Jak si zachovat zdraví u počítače: od týmu odborných lékařů a terapeutů: Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2001, ISBN: 80-7226-546-6.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Vaňková: Znala jste Frankela před zpracováváním Vaší práce?