Bakalářská práce pojednává o vlivu médií na mladou generaci a to jak z hlediska pozitivního, tak i negativního.
Teoretická část se věnuje médiím, jejich rozdělením, vývojem, funkcí a jejich vlivem. Dále se zabývá mediální výchovou a volnočasovými aktivitami.
Cílem praktické části je zjistit, jak mladá generace tráví volný čas a jaká média a k jakému účelu využívá.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis pays attention to the influence of media on the young generation, from the positive but also from the negative aspect.
The theoretical part deals with the media issue, their divisions, development, function and their influence. Further it also looks into the media education and leisure activities.
The target of the practical part is to find out how the younger generation spends free time and which media and for what purpose uses them.
Klíčová slova
média, internet, mediální výchova, vrstevnická skupina, reklama, pozitivní vliv, negativní vliv, volnočasové aktivity
Bakalářská práce pojednává o vlivu médií na mladou generaci a to jak z hlediska pozitivního, tak i negativního.
Teoretická část se věnuje médiím, jejich rozdělením, vývojem, funkcí a jejich vlivem. Dále se zabývá mediální výchovou a volnočasovými aktivitami.
Cílem praktické části je zjistit, jak mladá generace tráví volný čas a jaká média a k jakému účelu využívá.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis pays attention to the influence of media on the young generation, from the positive but also from the negative aspect.
The theoretical part deals with the media issue, their divisions, development, function and their influence. Further it also looks into the media education and leisure activities.
The target of the practical part is to find out how the younger generation spends free time and which media and for what purpose uses them.
Klíčová slova
média, internet, mediální výchova, vrstevnická skupina, reklama, pozitivní vliv, negativní vliv, volnočasové aktivity
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- na rozdělení a význam médií;
- na pozitivní a negativní vlivy médií;
- na možnosti omezení negativních vlivů médií na mládež;
- na možnosti sociálního pedagoga v oblasti volnočasových aktivit dětí a mládeže.
Součástí práce bude empirické šetření zaměřené na zjištění vztahu mezi mladou generací a možností využívání médií ke vzdělávání a trávení volného času.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- na rozdělení a význam médií;
- na pozitivní a negativní vlivy médií;
- na možnosti omezení negativních vlivů médií na mládež;
- na možnosti sociálního pedagoga v oblasti volnočasových aktivit dětí a mládeže.
Součástí práce bude empirické šetření zaměřené na zjištění vztahu mezi mladou generací a možností využívání médií ke vzdělávání a trávení volného času.
Seznam doporučené literatury
FRANK, T. JIRÁSKOVÁ, V. 2008. K mediální výchově. 1. vyd. Praha: Občanské sdružení SPHV.
MATOUŠEK, O. KROFTOVÁ, A. 2003. Mládež a delikvence. Praha: Portál.
McQUAIL, D. 2002. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.
VÁGNEROVÁ, M. 1997. Psychologie problémového dítěte školního věku. 1. vydání. Praha: Karolinum.
VÁGNEROVÁ, M. 2000. Vývojová psychologie : dětství, dospělost, stáří. 1. vydání. Praha: Portál.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
FRANK, T. JIRÁSKOVÁ, V. 2008. K mediální výchově. 1. vyd. Praha: Občanské sdružení SPHV.
MATOUŠEK, O. KROFTOVÁ, A. 2003. Mládež a delikvence. Praha: Portál.
McQUAIL, D. 2002. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.
VÁGNEROVÁ, M. 1997. Psychologie problémového dítěte školního věku. 1. vydání. Praha: Karolinum.
VÁGNEROVÁ, M. 2000. Vývojová psychologie : dětství, dospělost, stáří. 1. vydání. Praha: Portál.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Vaňková: V čem vidíte využitelnost Vaší práce v praxi?