Práce se zabývá podporou čtenářství u dětí a dobrovolnictvím. Teoretická část se zaměřuje se na subjekty a organizace, které se podpoře čtenářství aktivně věnují. Pojednává o významu a pozitivních aspektech hlasitého předčítání dětem. Soustředí se na dobrovolnictví, vznik a průběh dobrovolnických programů a charakteristiku dobrovolnického projektu Čteme dětem v Krajské nemocnici T. Bati. Věnuje se evaluaci dobrovolnických programů ve zdravotnických zařízeních. Praktická část práce si dává za cíl zhodnotit dosavadní čin-nost projektu a získané poznatky a podněty využít pro zkvalitnění a profesionalizaci dobrovolnické činnosti.
Anotace v angličtině
Thesis discusses about support of reading among children and volunteering. The teoretical part describe the subjects and organizations which is involved in reading promote and support. Discusses the importance and the positive aspects aloud reading for children. It focuses on volunteerism, the origin and course of volunteering and characteristics volunteer project "We read to children at Tomas Bata Hospital. Thesis explains evaluation of volunteering programs in health care facilities. The practical part evaluates the current activities of the project. and gives a goal to improve volunteering project.
Práce se zabývá podporou čtenářství u dětí a dobrovolnictvím. Teoretická část se zaměřuje se na subjekty a organizace, které se podpoře čtenářství aktivně věnují. Pojednává o významu a pozitivních aspektech hlasitého předčítání dětem. Soustředí se na dobrovolnictví, vznik a průběh dobrovolnických programů a charakteristiku dobrovolnického projektu Čteme dětem v Krajské nemocnici T. Bati. Věnuje se evaluaci dobrovolnických programů ve zdravotnických zařízeních. Praktická část práce si dává za cíl zhodnotit dosavadní čin-nost projektu a získané poznatky a podněty využít pro zkvalitnění a profesionalizaci dobrovolnické činnosti.
Anotace v angličtině
Thesis discusses about support of reading among children and volunteering. The teoretical part describe the subjects and organizations which is involved in reading promote and support. Discusses the importance and the positive aspects aloud reading for children. It focuses on volunteerism, the origin and course of volunteering and characteristics volunteer project "We read to children at Tomas Bata Hospital. Thesis explains evaluation of volunteering programs in health care facilities. The practical part evaluates the current activities of the project. and gives a goal to improve volunteering project.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek týkajících se dobrovolnictví, dětského čtenářství a projektu Čteme dětem v Krajské nemocnici T. Bati.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníkového šetření a kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek týkajících se dobrovolnictví, dětského čtenářství a projektu Čteme dětem v Krajské nemocnici T. Bati.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníkového šetření a kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Čtenářství, jeho význam a podpora: výzkum, teorie a praxe v České republice a Spolkové republice Německo : přednášky z odborného semináře pořádaného Svazem knihovníků a informačních pracovníků ČR a Goethe Institutem Praha. Praha: Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR, 2008. ISBN 978-808-5851-182.
CHALOUPKA, Otakar. Rodina a počátky dětského čtenářství. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-858-6540-8.
TOŠNAR, Jiří. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-717-8514-8.
TRELEASE, Jim. The read-aloud handbook. New York: Penguin Books, 2013. ISBN 978-014-3121-602.
Seznam doporučené literatury
Čtenářství, jeho význam a podpora: výzkum, teorie a praxe v České republice a Spolkové republice Německo : přednášky z odborného semináře pořádaného Svazem knihovníků a informačních pracovníků ČR a Goethe Institutem Praha. Praha: Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR, 2008. ISBN 978-808-5851-182.
CHALOUPKA, Otakar. Rodina a počátky dětského čtenářství. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-858-6540-8.
TOŠNAR, Jiří. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-717-8514-8.
TRELEASE, Jim. The read-aloud handbook. New York: Penguin Books, 2013. ISBN 978-014-3121-602.
Přílohy volně vložené
Příloha č. 4: Dotazníky dobrovolníci, koordinátoři, personál nemocnice
Příloha č. 5: Fotogalerie projektu Čteme dětem
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila diplomovou práci. Konkrétně uvedla design výzkumu (výzkumné otázky, výzkumné cíle, metody sběru dat a metody zpracování dat). Studentka prezentovala výsledky výzkumného šetření. Doc. Haburajová-Ilavská poukázala na časové hledisko obhajoby. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce. Doc. Haburajová-Ilavská: prezentace měla být lépe připravena. Dále paní docentka poukázla na rozpory v diplomové práci. Dr. Machů: poukázala na gramatické chyby v prezentaci. Dr. Hrbáčková: ocenila zaměření diplomové práce a studentce doporučila preciznější zaměření hodnocení projektu.