Diplomová práce je zaměřena na problematiku finanční gramotnosti. V teoretické části se zabývá základní problematikou daného tématu, jakož je samotný pojem finanční gramotnost, profese sociálního pedagoga a finanční vzdělávání. Diplomová práce všechny pojmy propojuje a dává do souvislosti se sociální a pedagogickou sférou. Cílem práce je zjistit, jaká je úroveň připravenosti k problematice finanční gramotnosti v profesní praxi u studentů sociální pedagogiky. Obecně diplomová práce chce upozornit především na nutnost připravit budoucí sociální pedagogy na spojitost problematiky finanční gramotnosti s odbornou prací sociálního pedagoga v profesní praxi.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the issue of financial literacy. The theoretical part talks about the issue in general and defines basic terms; what is financial literacy, what is the role of a social pedagogue in the area and what is financial education. The thesis puts all the terms into correlation and finds links to the sphere of social education. The aim of this thesis is to find out to what extent students of social pedagogy are in prepared to educate in financial literacy within their practical experience. In general, the thesis aims to underline the need to prepare future social pedagogues to face the issue of financial literacy in their practical experience of social pedagogue.
Klíčová slova
finanční gramotnost, finanční vzdělávání, metody finančního vzdělávání, standardy finanční gramotnosti, životní situace, sociální pedagog
Klíčová slova v angličtině
financial literacy, financial education, methods of financial education, financial literacy standards, life situation, social pedagogue
Rozsah průvodní práce
111 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na problematiku finanční gramotnosti. V teoretické části se zabývá základní problematikou daného tématu, jakož je samotný pojem finanční gramotnost, profese sociálního pedagoga a finanční vzdělávání. Diplomová práce všechny pojmy propojuje a dává do souvislosti se sociální a pedagogickou sférou. Cílem práce je zjistit, jaká je úroveň připravenosti k problematice finanční gramotnosti v profesní praxi u studentů sociální pedagogiky. Obecně diplomová práce chce upozornit především na nutnost připravit budoucí sociální pedagogy na spojitost problematiky finanční gramotnosti s odbornou prací sociálního pedagoga v profesní praxi.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the issue of financial literacy. The theoretical part talks about the issue in general and defines basic terms; what is financial literacy, what is the role of a social pedagogue in the area and what is financial education. The thesis puts all the terms into correlation and finds links to the sphere of social education. The aim of this thesis is to find out to what extent students of social pedagogy are in prepared to educate in financial literacy within their practical experience. In general, the thesis aims to underline the need to prepare future social pedagogues to face the issue of financial literacy in their practical experience of social pedagogue.
Klíčová slova
finanční gramotnost, finanční vzdělávání, metody finančního vzdělávání, standardy finanční gramotnosti, životní situace, sociální pedagog
Klíčová slova v angličtině
financial literacy, financial education, methods of financial education, financial literacy standards, life situation, social pedagogue
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti finanční gramotnosti, kompetencí sociálního pedagoga, finančního vzdělávání a využití klíčových metod v profesní praxi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti finanční gramotnosti, kompetencí sociálního pedagoga, finančního vzdělávání a využití klíčových metod v profesní praxi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁMSKÝ, Pavel, Jan SEMBDNER a Dagmar KRUTILOVÁ. Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0027-7.
KINDLE, Peter. Student Perceptions of Financial Literacy: Relevance to Practice. Journal of Social Service Research, 2010. vol. 36, no. 5. ISSN:0148-8376.
NOVÁKOVÁ, Vladimíra a Věroslav SOBOTKA. Slabikář finanční gramotnosti. 2. aktual. vyd. Praha: COFET, 2011. ISBN 978-80-904396-1-0.
SYROVÝ, Petr a Tomáš TYL. Osobní finance: řízení financí pro každého. 2. aktual. vyd. Praha: Grada, 2014, 220 s. ISBN 978-80-247-4832-0.
Seznam doporučené literatury
ČÁMSKÝ, Pavel, Jan SEMBDNER a Dagmar KRUTILOVÁ. Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0027-7.
KINDLE, Peter. Student Perceptions of Financial Literacy: Relevance to Practice. Journal of Social Service Research, 2010. vol. 36, no. 5. ISSN:0148-8376.
NOVÁKOVÁ, Vladimíra a Věroslav SOBOTKA. Slabikář finanční gramotnosti. 2. aktual. vyd. Praha: COFET, 2011. ISBN 978-80-904396-1-0.
SYROVÝ, Petr a Tomáš TYL. Osobní finance: řízení financí pro každého. 2. aktual. vyd. Praha: Grada, 2014, 220 s. ISBN 978-80-247-4832-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně seznámila zkušební komisi s teoretickými východisky práce. Pokračovala popisem praktické části, tedy uvedla výzkumné otázky, kvantitativní výzkum realizovaný dotazníkovým šetřením. Dále byl prezentován výzkumný soubor, především výsledky výzkumu a závěry celé práce. V závěru byly uvedeny odpovědi na otázky k obhajobě. Studentka byla na obhajobu dobře připravená a reagovala na otázky zkoušející. Teoretická část byla hodnocena jako neprovázaná s absencí některých pojmů a vymezení, kdy příliš nekoresponduje s praktickou částí práce.