Bakalářská práce je zaměřena na vztah školního metodika prevence a třídního učitele a na popis sociálně pedagogických aspektů této spolupráce. Teoretická část popisuje kompetence třídního učitele a školního metodika prevence a jejich vzájemnou spolupráci. V praktické části na základě provedeného kvalitativního výzkumu se snažím získat odpověď na výzkumnou otázku a ta je: "Co ve své práci postrádají třídní učitel a školní metodik prevence a co by rádi změnili."
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is aimed at the relationship of school methodist of prevention and class teacher and the description of socially educational side of this cooperation. Theoretical part describes the competence of class teacher and school methodist of prevention and their cooperation. Practical part is based on quality survey. I try to find an answer to the research question: "What do class teachers and school methodists of prevention lack in their jobs and what would they like to change?"
Klíčová slova
školní metodik prevence, třídní učitel, okresní metodik prevence, střední škola, kompetence, vzdělávání, spolupráce, prevence.
Klíčová slova v angličtině
school prevention, teacher, district methodist of prevention, high school, skills, education, cooperation, prevention.
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na vztah školního metodika prevence a třídního učitele a na popis sociálně pedagogických aspektů této spolupráce. Teoretická část popisuje kompetence třídního učitele a školního metodika prevence a jejich vzájemnou spolupráci. V praktické části na základě provedeného kvalitativního výzkumu se snažím získat odpověď na výzkumnou otázku a ta je: "Co ve své práci postrádají třídní učitel a školní metodik prevence a co by rádi změnili."
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is aimed at the relationship of school methodist of prevention and class teacher and the description of socially educational side of this cooperation. Theoretical part describes the competence of class teacher and school methodist of prevention and their cooperation. Practical part is based on quality survey. I try to find an answer to the research question: "What do class teachers and school methodists of prevention lack in their jobs and what would they like to change?"
Klíčová slova
školní metodik prevence, třídní učitel, okresní metodik prevence, střední škola, kompetence, vzdělávání, spolupráce, prevence.
Klíčová slova v angličtině
school prevention, teacher, district methodist of prevention, high school, skills, education, cooperation, prevention.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na koncepci práce třídního učitele a školského metodika prevence, jejich funkce, legislativní normy a etický kodex jejich práce, zejména v sociálně-výchovné oblasti ve školském prostředí s důrazem na prevenci sociálně-patologických jevů;
- na specifikaci kompetence třídního učitele a kompetence školského metodika prevence v sociálně-výchovné oblasti a komparaci kompetencí obou pracovníků školy vzhledem ke zlepšení efektivity jejich spolupráce v sociálně-výchovné oblasti.
V empirické části práce bude využito kvalitativního výzkumného přístupu. Data budou ve zvolené škole shromažďována metodou polostrukturovaného rozhovoru a analyzována kvalitativně vybranou technikou.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na koncepci práce třídního učitele a školského metodika prevence, jejich funkce, legislativní normy a etický kodex jejich práce, zejména v sociálně-výchovné oblasti ve školském prostředí s důrazem na prevenci sociálně-patologických jevů;
- na specifikaci kompetence třídního učitele a kompetence školského metodika prevence v sociálně-výchovné oblasti a komparaci kompetencí obou pracovníků školy vzhledem ke zlepšení efektivity jejich spolupráce v sociálně-výchovné oblasti.
V empirické části práce bude využito kvalitativního výzkumného přístupu. Data budou ve zvolené škole shromažďována metodou polostrukturovaného rozhovoru a analyzována kvalitativně vybranou technikou.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: public promotion, 2008. 251 s.
ISBN 978-80-969944-0-3.
NESLUŠANOVÁ, S. 2014. Odraz sociálně-výchovné úrovně školy pri řešení záškoláctví In NESLUŠANOVÁ, S., EMMEROVÁ, I., JAROSZS, E. (eds.). Sociální pedagogika ve službě člověku a společnosti. Brno: Institut mezioborových studií, 2014. ISBN 978-80-88010-01-2. s. 258-262.
ONDREJKOVIČ, P. a kol. 2009. Sociální patologie. 3. prepracované vyd., Bratislava: VEDA, SAV, 580 s. ISBN 978-80-224-1074-8.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. 203 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3470-5.
Školský zákon č. 561/2004 Sb. s účinností od 1. ledna 2015
Zákon o pedagogických pracovnících č. 563/2004 Sb s účinností od 1. ledna 2015
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během vypracovávání.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: public promotion, 2008. 251 s.
ISBN 978-80-969944-0-3.
NESLUŠANOVÁ, S. 2014. Odraz sociálně-výchovné úrovně školy pri řešení záškoláctví In NESLUŠANOVÁ, S., EMMEROVÁ, I., JAROSZS, E. (eds.). Sociální pedagogika ve službě člověku a společnosti. Brno: Institut mezioborových studií, 2014. ISBN 978-80-88010-01-2. s. 258-262.
ONDREJKOVIČ, P. a kol. 2009. Sociální patologie. 3. prepracované vyd., Bratislava: VEDA, SAV, 580 s. ISBN 978-80-224-1074-8.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. 203 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3470-5.
Školský zákon č. 561/2004 Sb. s účinností od 1. ledna 2015
Zákon o pedagogických pracovnících č. 563/2004 Sb s účinností od 1. ledna 2015
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během vypracovávání.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla dobře
3. dr. Vaňková: Které problémy nejvíce řeší třídní učitel se školním metodikem prevence? Jakou formu primární prevence nejvíce využívají?