Bakalářské práce s názvem Interakce rodičů žáků s pedagogy málotřídních škol se ve své teoretické části zabývá objasněním pojmu interakce a komunikace, možnostmi interakce rodičů žáků s pedagogy málotřídních škol a legislativním zázemím fungování málotřídních škol v České republice. V praktické části byl realizován výzkum kvalitativní strategií s cílem zjistit, analyzovat a popsat profesní zkušenosti ředitele málotřídní školy na Svitavsku v oblasti interakce rodičů žáků s pedagogy dané školy.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with the clarification of the concept of interaction, opportunities for interaction, collaboration and communication students' parents of the-small schools with teachers. It also includes legislative background and definition of the term small classs chool.
In the practical part will be realized qualitative research strategies to identify, analyze and describe the professional experience of the director Small Rural School in Svitavsko the interaction of parents of students with teachers from the school.
Klíčová slova
interakce, komunikace, málotřídní škola
Klíčová slova v angličtině
interaction, communication, small rural school
Rozsah průvodní práce
43 s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářské práce s názvem Interakce rodičů žáků s pedagogy málotřídních škol se ve své teoretické části zabývá objasněním pojmu interakce a komunikace, možnostmi interakce rodičů žáků s pedagogy málotřídních škol a legislativním zázemím fungování málotřídních škol v České republice. V praktické části byl realizován výzkum kvalitativní strategií s cílem zjistit, analyzovat a popsat profesní zkušenosti ředitele málotřídní školy na Svitavsku v oblasti interakce rodičů žáků s pedagogy dané školy.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with the clarification of the concept of interaction, opportunities for interaction, collaboration and communication students' parents of the-small schools with teachers. It also includes legislative background and definition of the term small classs chool.
In the practical part will be realized qualitative research strategies to identify, analyze and describe the professional experience of the director Small Rural School in Svitavsko the interaction of parents of students with teachers from the school.
Klíčová slova
interakce, komunikace, málotřídní škola
Klíčová slova v angličtině
interaction, communication, small rural school
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 20/2016, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- objasnění pojmu interakce;
- možnosti interakce, spolupráce a komunikace rodičů žáků málotřídních škol s pedagogy;
- legislativní zázemí a vymezení termínu málotřídní škola.
V praktické části bude realizován výzkum kvalitativní strategií s cílem zjistit, analyzovat a popsat profesní zkušenosti ředitele málotřídní školy na Svitavsku v oblasti interakce rodičů žáků s pedagogy dané školy.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 20/2016, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- objasnění pojmu interakce;
- možnosti interakce, spolupráce a komunikace rodičů žáků málotřídních škol s pedagogy;
- legislativní zázemí a vymezení termínu málotřídní škola.
V praktické části bude realizován výzkum kvalitativní strategií s cílem zjistit, analyzovat a popsat profesní zkušenosti ředitele málotřídní školy na Svitavsku v oblasti interakce rodičů žáků s pedagogy dané školy.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN: 80-85-931-79-6.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 408 s. ISBN: 80-7367-040-2.
HOMOLA, M. Psychologie v práci ředitele školy. 1. vyd. Praha: SPN, 1978. 185 s.
MUSIL, F., SEDLÁČEK, J. Naše malotřídní školy: Příručka ke studiu a praxi. 1. vyd. Praha: SPN, 1964. 199 s.
POL, M. Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 194 s.
TRNKOVÁ, K.,KNOTOVÁ, D., CHALOUPKOVÁ, L. Málotřídní školy v České republice. Brno: Paido, 2010. 197 s. ISBN: 978-807-3152-048.
Školský zákon č. 561/2004 Sb. s účinností od 1. ledna 2015.
TUPÝ, K. K didaktickým problémům málotřídních škol. Praha: 1978, 221 s.
VOMÁČKA, J. Málotřídní školy. Liberec: Technická univerzita, 1995. 120 s.
Zákon o pedagogických pracovnících č. 563/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN: 80-85-931-79-6.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 408 s. ISBN: 80-7367-040-2.
HOMOLA, M. Psychologie v práci ředitele školy. 1. vyd. Praha: SPN, 1978. 185 s.
MUSIL, F., SEDLÁČEK, J. Naše malotřídní školy: Příručka ke studiu a praxi. 1. vyd. Praha: SPN, 1964. 199 s.
POL, M. Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 194 s.
TRNKOVÁ, K.,KNOTOVÁ, D., CHALOUPKOVÁ, L. Málotřídní školy v České republice. Brno: Paido, 2010. 197 s. ISBN: 978-807-3152-048.
Školský zákon č. 561/2004 Sb. s účinností od 1. ledna 2015.
TUPÝ, K. K didaktickým problémům málotřídních škol. Praha: 1978, 221 s.
VOMÁČKA, J. Málotřídní školy. Liberec: Technická univerzita, 1995. 120 s.
Zákon o pedagogických pracovnících č. 563/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Ocetková: Z jakého důvodu jste si vybral toto téma a máte nějaké návrhy pro zlepšení?