Tato práce má vzbudit nejistotu ve zvyku vnímání tvůrčích procesů a tím navnadit k neustálé bdělosti při tvorbě, k novým pohledům. Práce zkoumá vztah jednotlivých prvků ve filmo-vém díle s ohledem na jejich pozdější vnímání divákem, to celé z pohledu průběžného pro-cesu vývoje filmového příběhu, nikoli zpětné analýzy hotového díla. Proto se nevyhnutel-ně vydává na tenký led.
Anotace v angličtině
This work aims to arouse the uncertainty in the perception of creative processes and there-by encourages a constant vigilance during creation. The thesis explores the relation be-tween individual elements of the film with a regard to future perception of the viewer. The whole phenomenon is viewed from the perspective of current development process rather than from the point of retrospective analysis of the finished work. It is therefore the inevi-table fate of this work to perform a kind of high wire-act.
Klíčová slova
film, vnímání, nejistota, divák, dramaturgie, tvorba
Tato práce má vzbudit nejistotu ve zvyku vnímání tvůrčích procesů a tím navnadit k neustálé bdělosti při tvorbě, k novým pohledům. Práce zkoumá vztah jednotlivých prvků ve filmo-vém díle s ohledem na jejich pozdější vnímání divákem, to celé z pohledu průběžného pro-cesu vývoje filmového příběhu, nikoli zpětné analýzy hotového díla. Proto se nevyhnutel-ně vydává na tenký led.
Anotace v angličtině
This work aims to arouse the uncertainty in the perception of creative processes and there-by encourages a constant vigilance during creation. The thesis explores the relation be-tween individual elements of the film with a regard to future perception of the viewer. The whole phenomenon is viewed from the perspective of current development process rather than from the point of retrospective analysis of the finished work. It is therefore the inevi-table fate of this work to perform a kind of high wire-act.
Klíčová slova
film, vnímání, nejistota, divák, dramaturgie, tvorba
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
ECO, Umberto. Otevřené dílo: forma a neurčenost v současných poetikách. Vyd. 1. Praha: Argo, 2015, 295 s. ISBN 978-80-257-1158-3.
MIŠÍKOVÁ, Katarína. Mysl a příběh ve filmové fikci: o kognitivistických přístu-pech k teorii filmové narace. 1. vyd. Překlad Jan Bernard. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2009, 270 s. ISBN 978-807-3311-261.
MACKENDRICK, Alexander. On Filmmaking. New York: Faber And Faber, 2004. Print. ISBN: 078-0-571-21125-8.
MCKEE, Robert. Story: substance, structure, style and the principles of screenwriting. 1st ed. New York: ReganBooks, 1997, 466 p. ISBN 00-603-9168-5.
CAMPBELL, Joseph. Tisíc tváří hrdiny: archetyp hrdiny v proměnách věků. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 339 s. ISBN 80-717-8354-4.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011, 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6.
CARRIERE, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Vyd. v ČR 1. Překlad Jiří Dědeček, Miloš Forman. Praha: Národní filmový archiv, 1995, 211 s. Knihovna Iluminace. ISBN 80-700-4081-5.
PŁAŻEWSKI, Jerzy. Filmová řeč. Translated by Zdeněk Smejkal. 1. vyd. Praha: Orbis, 1967, 461 s.
TRUFFAUT, F. a Alfred HITCHCOCK. Rozhovory : Hitchcock - Truffaut. Praha: Československý filmový ústav, 1987.
Seznam doporučené literatury
ECO, Umberto. Otevřené dílo: forma a neurčenost v současných poetikách. Vyd. 1. Praha: Argo, 2015, 295 s. ISBN 978-80-257-1158-3.
MIŠÍKOVÁ, Katarína. Mysl a příběh ve filmové fikci: o kognitivistických přístu-pech k teorii filmové narace. 1. vyd. Překlad Jan Bernard. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2009, 270 s. ISBN 978-807-3311-261.
MACKENDRICK, Alexander. On Filmmaking. New York: Faber And Faber, 2004. Print. ISBN: 078-0-571-21125-8.
MCKEE, Robert. Story: substance, structure, style and the principles of screenwriting. 1st ed. New York: ReganBooks, 1997, 466 p. ISBN 00-603-9168-5.
CAMPBELL, Joseph. Tisíc tváří hrdiny: archetyp hrdiny v proměnách věků. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 339 s. ISBN 80-717-8354-4.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011, 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6.
CARRIERE, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Vyd. v ČR 1. Překlad Jiří Dědeček, Miloš Forman. Praha: Národní filmový archiv, 1995, 211 s. Knihovna Iluminace. ISBN 80-700-4081-5.
PŁAŻEWSKI, Jerzy. Filmová řeč. Translated by Zdeněk Smejkal. 1. vyd. Praha: Orbis, 1967, 461 s.
TRUFFAUT, F. a Alfred HITCHCOCK. Rozhovory : Hitchcock - Truffaut. Praha: Československý filmový ústav, 1987.
Přílohy volně vložené
DVD - obsahuje film Shirin (r. A.Kiarostami, 2008) a film Tvor (r. M.Jašek, 2014)
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Nakolik se odrazila pracovní zkušenost při realizaci filmu? Studentka odpověděla, že vliv neměla, vznikalo to tak, že byl natočen film mnohem dříve.