- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název dle studenta, Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Analýza zvukové dramaturgie akčních scén z filmů různých žánrů. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., zvuková skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Analysis of Sound Dramaturgy in Action Scenes from the Films of Different Genres
2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 10 mins, Sound
Tato práce se zabývá analýzou zvukové dramaturgie akčních scén ve filmech různých žánrů současné kinematografie. První část pojednává o přístupu ke zvukové analýze obecně a o zvolení ideální analytické metody pro případ akčních scén. Druhá část se pak věnuje akčnímu filmu, jeho subžánrům a konkrétním analýzám.
Anotace v angličtině
This work deals with analyzes of sound design of action scenes in films of different gen-ders in current time. The first part is about sound analysis and choosing ideal analytical method for action scenes. The second part is devoted to action movie, action sub-genres and specific analyzes.
analysis, sound design, action movie, action scene
Rozsah průvodní práce
32 s. (53 500 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá analýzou zvukové dramaturgie akčních scén ve filmech různých žánrů současné kinematografie. První část pojednává o přístupu ke zvukové analýze obecně a o zvolení ideální analytické metody pro případ akčních scén. Druhá část se pak věnuje akčnímu filmu, jeho subžánrům a konkrétním analýzám.
Anotace v angličtině
This work deals with analyzes of sound design of action scenes in films of different gen-ders in current time. The first part is about sound analysis and choosing ideal analytical method for action scenes. The second part is devoted to action movie, action sub-genres and specific analyzes.
analysis, sound design, action movie, action scene
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011, 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6.
GORMLEY, Paul. The new-brutality film: race and affect in contemporary Hollywood cinema. 1st pub. Bristol: Intellect, 2005, 220 s. ISBN 1-84150-119-0.
SONNENSCHEIN, David. Sound design: the expressive power of music, voice, and sound effects in cinema. Studio City, California: Michael Wiese Productions, c2001, xxiii, 245 s. ISBN 0-941188-26-4.
POLEDŇÁK, Ivan. Hudba jako problém estetiky. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006, 287 s. ISBN 80-246-1215-1.
MELKA, Alois. Základy experimentální psychoakustiky. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2005, 327 s. Akustická knihovna Zvukového studia Hudební fakulty AMU. ISBN 80-7331-043-0.
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2005, 238 s. ISBN 80-246-0965-7.
SYROVÝ, Václav. Hudební zvuk: příspěvek k teorii zvukové tvorby. 2., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2014, 317 s. Akustická knihovna Zvukového studia Hudební fakulty AMU. ISBN 978-80-7331-323-4.
PTÁČKOVÁ, Brigita (ed.). Žánr ve filmu. Vyd. 1. Praha: Národní filmový archiv, 2004, 179 s. Knihovna Iluminace. ISBN 80-7004-116-1.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011, 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6.
GORMLEY, Paul. The new-brutality film: race and affect in contemporary Hollywood cinema. 1st pub. Bristol: Intellect, 2005, 220 s. ISBN 1-84150-119-0.
SONNENSCHEIN, David. Sound design: the expressive power of music, voice, and sound effects in cinema. Studio City, California: Michael Wiese Productions, c2001, xxiii, 245 s. ISBN 0-941188-26-4.
POLEDŇÁK, Ivan. Hudba jako problém estetiky. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006, 287 s. ISBN 80-246-1215-1.
MELKA, Alois. Základy experimentální psychoakustiky. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2005, 327 s. Akustická knihovna Zvukového studia Hudební fakulty AMU. ISBN 80-7331-043-0.
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2005, 238 s. ISBN 80-246-0965-7.
SYROVÝ, Václav. Hudební zvuk: příspěvek k teorii zvukové tvorby. 2., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2014, 317 s. Akustická knihovna Zvukového studia Hudební fakulty AMU. ISBN 978-80-7331-323-4.
PTÁČKOVÁ, Brigita (ed.). Žánr ve filmu. Vyd. 1. Praha: Národní filmový archiv, 2004, 179 s. Knihovna Iluminace. ISBN 80-7004-116-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student zodpovězením otázek oponenta a vedoucího práce obhájil svoji bakalářskou práci.