Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část:
Zvuková režie reklamních spotů, dramaturgie a jejich samotné zvukové ztvárnění
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tématický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., zvuková skladba
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Zvuková režie reklamních spotů, dramaturgie a jejich samotné zvukové ztvárnění
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., zvuková skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Sound Structure of Commercials, Their Dramaturgy and Sound Interpretation
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 10 mins., Sound Composition
Název dle studenta
1. Teoretická část:
Zvuková režie reklamních spotů, dramaturgie a jejich samotné zvukové ztvárnění
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tématický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., zvuková skladba
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical Part:
Sound Structure of Commercials, Their Dramaturgy and Sound Interpretation
2. Practical Part:
Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at Least 10 mins., Sound Composition
Tato bakalářská práce se zaobírá reklamními spoty z pohledu zvukového mistra. V první části reklamu definuje, stručně popisuje historii její audiovizuální formy, ukazuje klady a zápory distribučních platforem jimiž se reklama šíří a představuje žánrovou reklamu. V druhé části se věnuje jednotlivým prvkům zvukové dramaturgie, jimiž jsou komentář, dialogy, ruchy, atmosféry, speciální zvukové efekty a hudba. Třetí část je zaměřena na výslednou mixáž. Přílohou této práce je disk CD-ROM s reklamními spoty, které v práci slouží jako příklady
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with commercial spots from the sound designers point of view. In the first part the thesis defines advertising, briefly describes the history of its audiovisual form, shows the positives and negatives ofm distributing platforms advertisement is being spread through and presents genre commercials. The second part is dedicated to individual elements of sound dramaturgy voice-over, dialogues, noises, atmospheres, sound design and music. The third part is focused on the final mix. This thesis includes an attachment in form of CD-ROM disc with commercials used as examples.
Tato bakalářská práce se zaobírá reklamními spoty z pohledu zvukového mistra. V první části reklamu definuje, stručně popisuje historii její audiovizuální formy, ukazuje klady a zápory distribučních platforem jimiž se reklama šíří a představuje žánrovou reklamu. V druhé části se věnuje jednotlivým prvkům zvukové dramaturgie, jimiž jsou komentář, dialogy, ruchy, atmosféry, speciální zvukové efekty a hudba. Třetí část je zaměřena na výslednou mixáž. Přílohou této práce je disk CD-ROM s reklamními spoty, které v práci slouží jako příklady
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with commercial spots from the sound designers point of view. In the first part the thesis defines advertising, briefly describes the history of its audiovisual form, shows the positives and negatives ofm distributing platforms advertisement is being spread through and presents genre commercials. The second part is dedicated to individual elements of sound dramaturgy voice-over, dialogues, noises, atmospheres, sound design and music. The third part is focused on the final mix. This thesis includes an attachment in form of CD-ROM disc with commercials used as examples.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BLAKEMORE, Tom. Recording Voiceover: The spoken word in media. Focal Press, 2015. ISBN 978-1-315-88017-4.
ALTEN, Stanley R. Audio in media. 10th edition. Boston, MA, USA: Wadsworth Cengage Learning, 2014, xxxi, 592 pages. ISBN 113330723x.
BAČUVČÍK, Radim. Hudba v televizní reklamě: struktura hudební složky reklam v českých televizích. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2013, 166 s. ISBN 978-80-87500-39-2.
DREWNIANY, Bonnie L a A JEWLER. Creative strategy in advertising. 9th ed. Boston, MA, USA: Thomson/Wadsworth, c2008, 332 p. ISBN 0495095699.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2002, 264 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0402-1.
BECKERMAN, Joel. The sonic boom: how sound transforms the way we think, feel, and buy. Boston: Houghton Mifflin Harcourt, 2014, xx, 188 pages. ISBN 9780544191747.
BAČUVČÍK, Radim. Hudba v reklamě a dalších oblastech marketingové komunikace. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 220 s. ISBN 978-80-87500-51-4.
GREČNÁR, Ján. Zvuková realizácia filmu: umenie majstra zvuku. Bratislava: Juga, 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
JANÍKOVÁ, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 79 l. ISBN 80-7318-509-1.
BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 2. dopl. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2004, 145 s. ISBN 80-7331-010-4.
Seznam doporučené literatury
BLAKEMORE, Tom. Recording Voiceover: The spoken word in media. Focal Press, 2015. ISBN 978-1-315-88017-4.
ALTEN, Stanley R. Audio in media. 10th edition. Boston, MA, USA: Wadsworth Cengage Learning, 2014, xxxi, 592 pages. ISBN 113330723x.
BAČUVČÍK, Radim. Hudba v televizní reklamě: struktura hudební složky reklam v českých televizích. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2013, 166 s. ISBN 978-80-87500-39-2.
DREWNIANY, Bonnie L a A JEWLER. Creative strategy in advertising. 9th ed. Boston, MA, USA: Thomson/Wadsworth, c2008, 332 p. ISBN 0495095699.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2002, 264 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0402-1.
BECKERMAN, Joel. The sonic boom: how sound transforms the way we think, feel, and buy. Boston: Houghton Mifflin Harcourt, 2014, xx, 188 pages. ISBN 9780544191747.
BAČUVČÍK, Radim. Hudba v reklamě a dalších oblastech marketingové komunikace. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 220 s. ISBN 978-80-87500-51-4.
GREČNÁR, Ján. Zvuková realizácia filmu: umenie majstra zvuku. Bratislava: Juga, 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
JANÍKOVÁ, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 79 l. ISBN 80-7318-509-1.
BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 2. dopl. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2004, 145 s. ISBN 80-7331-010-4.
Přílohy volně vložené
1 disk CD-ROM s reklamními spoty
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obhajoba práce probíhala zodpovězením otázek oponenta a vedoucího práce. Student práci obhájil.