Diplomová práce se zaměřuje na postoje učitelů 1. stupně základních škol ke vzdělávání. Hlavním problémem, kterým se zabýváme je zjištění rozdílu mezi tradičním a inovativním učitelem a nalezení faktorů, které je ovlivňují.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the attitudes of teachers 1. the degree of primary school education. The main problem which we are dealing with is finding the differnece between traditional and innovative teacher and finding the factors that affect them.
Klíčová slova
učitel, vzdělávání, tradiční a inovativní učitel/metoda, výuka, edukační prostředí, nástroje vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
teacher, education, traditional and innovative teacher/method, teaching, educational environment, learnign tools
Rozsah průvodní práce
93 s. (130 213)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na postoje učitelů 1. stupně základních škol ke vzdělávání. Hlavním problémem, kterým se zabýváme je zjištění rozdílu mezi tradičním a inovativním učitelem a nalezení faktorů, které je ovlivňují.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the attitudes of teachers 1. the degree of primary school education. The main problem which we are dealing with is finding the differnece between traditional and innovative teacher and finding the factors that affect them.
Klíčová slova
učitel, vzdělávání, tradiční a inovativní učitel/metoda, výuka, edukační prostředí, nástroje vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
teacher, education, traditional and innovative teacher/method, teaching, educational environment, learnign tools
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek týkajících se alternativních a inovativních přístupů ve vzdělávání, efektivního vyučování a výchovy orientované na osobnost.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek týkajících se alternativních a inovativních přístupů ve vzdělávání, efektivního vyučování a výchovy orientované na osobnost.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FERRINI, P. Bezpodmínečná láska. Bratislava: ARIMES, 2009. ISBN 978-80-8100-147-5.
GRAY, P. Svoboda učení. Praha: www.scio.cz, s.r.o., 2012. ISBN 978-80-7430-093-6.
HAJZLER, T. Peníze nebo život. Praha: PeopleComm, 2012. ISBN 978-80-904890-3-5.
KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.
NOVÁČKOVÁ, J. Mýty ve vzdělávání. Bystřice pod Hostýnem: PhDr. Pavel Kopřiva, 2015. ISBN 978-80-901873-9-9.
Seznam doporučené literatury
FERRINI, P. Bezpodmínečná láska. Bratislava: ARIMES, 2009. ISBN 978-80-8100-147-5.
GRAY, P. Svoboda učení. Praha: www.scio.cz, s.r.o., 2012. ISBN 978-80-7430-093-6.
HAJZLER, T. Peníze nebo život. Praha: PeopleComm, 2012. ISBN 978-80-904890-3-5.
KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.
NOVÁČKOVÁ, J. Mýty ve vzdělávání. Bystřice pod Hostýnem: PhDr. Pavel Kopřiva, 2015. ISBN 978-80-901873-9-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala metodologii diplomové práce. Konkrétně se zaměřila na specifikaci předvýzkumu, pojetí výzkumu a výzkumný soubor. Studentka dále uvedla výsledky analýzy dat, tedy míru inovace dle pohlaví a přístupu učitelů, spolu s rozdíly mezi tradičními a inovativními učiteli. Dr. Hrbáčková: na základě čeho jste určila inovativního a tradičního učitele? Studentka odpověděla nesrozumitelně. Dr. Machů poukázala na chybnou koncepci výzkumného nástroje. Zkušební komise diskutovala nad relevancí zaměření výzkumu. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce.