Diplomová práce se zabývá problematikou multikulturní výchovy v globalizovaném světě. Pozornost je věnována multikulturalismu v cizích zemích USA, Kanada, Austrálie a v Evropě. Velký prostor je vyhrazen multikulturní výchově v České republice a problémům s její realizací.
Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum, který se zabývá stavem pově-domí o multikulturní výchově a zda multikulturní výchova napomáhá k lepšímu postoji k etnickým menšinám.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of multicultural education in a globalized world. At-tention is paid to multiculturalism in foreign countries - USA, Canada, Australia and Euro-pe. A large space is reserved for multicultural education in the Czech Republic and pro-blems with its implementation.
The practical part is focused on quantitative research, which deals with the state of awareness of multicultural education and multicultural education that encourages a healthi-er attitude to ethnic minorities.
Diplomová práce se zabývá problematikou multikulturní výchovy v globalizovaném světě. Pozornost je věnována multikulturalismu v cizích zemích USA, Kanada, Austrálie a v Evropě. Velký prostor je vyhrazen multikulturní výchově v České republice a problémům s její realizací.
Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum, který se zabývá stavem pově-domí o multikulturní výchově a zda multikulturní výchova napomáhá k lepšímu postoji k etnickým menšinám.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of multicultural education in a globalized world. At-tention is paid to multiculturalism in foreign countries - USA, Canada, Australia and Euro-pe. A large space is reserved for multicultural education in the Czech Republic and pro-blems with its implementation.
The practical part is focused on quantitative research, which deals with the state of awareness of multicultural education and multicultural education that encourages a healthi-er attitude to ethnic minorities.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti globalizace světa, multikulturní výchovy ve školním prostředí a její realizace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti globalizace světa, multikulturní výchovy ve školním prostředí a její realizace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Rubikova kostka, Multikulturalita. Praha: Komise Rady hl. m. Prahy pro oblast národnostních menšin, 2007. ISBN 80-903727-2-4.
MOREE, Dana. Než začneme s multikulturní výchovou. Praha: Člověk v tísni, o. p. s., 2008. ISBN 978-80-86961-61-3.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova, Příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-502-2.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova, Teorie-praxe-výzkum. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
ŠISKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-285-8.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Rubikova kostka, Multikulturalita. Praha: Komise Rady hl. m. Prahy pro oblast národnostních menšin, 2007. ISBN 80-903727-2-4.
MOREE, Dana. Než začneme s multikulturní výchovou. Praha: Člověk v tísni, o. p. s., 2008. ISBN 978-80-86961-61-3.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova, Příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-502-2.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova, Teorie-praxe-výzkum. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
ŠISKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-285-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická východiska práce, dále se věnovala praktické části práce, cíli a výsledkům. Na závěr studentka odpověděla na otázky k obhajobě. V rámci diskuze zazněly připomínky k teoretickému aparátu práce a k citacím některých zdrojů (dr. Skarupská).