Cílem této práce je najít a provést analýzu konkrétních persvazivních technik v novinových článcích, které se zaměřují na propagaci vybraných evropských destinací v britském a americkém seriózním tisku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, přičemž teoretická část definuje propagaci, reklamu, její funkce a image destinace. Dále je specifikována žurnalistika, noviny a britský a americký seriózní tisk. Poslední část teorie se věnuje persvazivním technikám na lexikální, syntaktické, figurativní a multimodální úrovni. Praktická část se mimo jiné zabývá funkcemi zjištěných persvazivních technik a komparací těchto technik v britském a americkém tisku.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to find and analyze particular persuasive techniques in the newspaper articles focused on the promotion of selected European travel destinations in the British and American serious press. The thesis is divided into the theoretical and practical part, whereas the theoretical part defines promotion, advertising, the functions of advertising and the destination image. Further, journalism, newspapers and the British and American serious press are specified. The last part of the theory is devoted to the persuasive techniques on the lexical, syntactic, figurative and multimodal level. The practical part deals with the functions of the analyzed techniques and compare them in the British and American press.
Klíčová slova
reklama, propagace, destinace, žurnalistika, americké a britské noviny, seriózní tisk, persvazivní techniky, lingvistická analýza
Klíčová slova v angličtině
advertising, promotion, destination, journalism, American and British newspapers, serious press, persuasive techniques, linguistic analysis
Rozsah průvodní práce
65 s. (114 680 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této práce je najít a provést analýzu konkrétních persvazivních technik v novinových článcích, které se zaměřují na propagaci vybraných evropských destinací v britském a americkém seriózním tisku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, přičemž teoretická část definuje propagaci, reklamu, její funkce a image destinace. Dále je specifikována žurnalistika, noviny a britský a americký seriózní tisk. Poslední část teorie se věnuje persvazivním technikám na lexikální, syntaktické, figurativní a multimodální úrovni. Praktická část se mimo jiné zabývá funkcemi zjištěných persvazivních technik a komparací těchto technik v britském a americkém tisku.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to find and analyze particular persuasive techniques in the newspaper articles focused on the promotion of selected European travel destinations in the British and American serious press. The thesis is divided into the theoretical and practical part, whereas the theoretical part defines promotion, advertising, the functions of advertising and the destination image. Further, journalism, newspapers and the British and American serious press are specified. The last part of the theory is devoted to the persuasive techniques on the lexical, syntactic, figurative and multimodal level. The practical part deals with the functions of the analyzed techniques and compare them in the British and American press.
Klíčová slova
reklama, propagace, destinace, žurnalistika, americké a britské noviny, seriózní tisk, persvazivní techniky, lingvistická analýza
Klíčová slova v angličtině
advertising, promotion, destination, journalism, American and British newspapers, serious press, persuasive techniques, linguistic analysis
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury k tématu práce
Shromáždění článků z britského a amerického tisku pro odbornou analýzu
Formulace cílů práce, specifikace oblastí analýzy
Analýza vybraných článků z britského a amerického tisku a jejich porovnání
Vyhodnocení výsledků analýzy a vyvození závěrů
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury k tématu práce
Shromáždění článků z britského a amerického tisku pro odbornou analýzu
Formulace cílů práce, specifikace oblastí analýzy
Analýza vybraných článků z britského a amerického tisku a jejich porovnání
Vyhodnocení výsledků analýzy a vyvození závěrů
Fowler, Roger. 1991. Language in the News: Discourse and Ideology in the Press. London: Routledge.
Goddard, Angela. 2002. The Language of Advertising: Written Texts. London: Routledge.
Jeffries, Lesley. 2010. Critical Stylistics: The Power of English. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Simpson, Paul. 2014. Stylistics: A Resource Book for Students. 2nd ed. London: Routledge.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bahelor thesis.
Q, Drábková: Are newspapers an ideal source of promoting travel destinations? Can you name any other effective sources of promoting travel destinations? A: Social media and so on.
Q, Machová: Which lexical means of persuasion were not used in the selected texts and could be effective if included? Give some examples. A: (The student explained and answered well with examples.)