Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu identity ženy pomocí reklamního diskursu. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První, teoretická část, pojednává o reklamě, generové identitě, diskursu a v neposlední řadě o verbálním a okrajově i vizuálním obsahu reklamy. V praktické části se práce věnuje analýze reklamního korpusu. Pro účely této práce byl náhodně vybrán korpus čtyřiceti pěti celostránkových reklam, kde vystupuje žena v hlavní roli. Tyto reklamy tvoří základ pro analýzu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on formation of woman´s identity in the discourse of advertising. Thesis is composed of a theoretical and analytical part. The first theoretical part deals with basic fundamentals of advertising, gender identity, discourse, verbal communication, and partially discusses visual means of advertising. Second part of this thesis analyzes a research corpus. For the purposes of this work, forty-five full-page advertisements were randomly selected. In these advertisements, women play the main role. These ads form the research corpus.
Klíčová slova
analýza, diskurs, gender, identita, reklama, tištěná média, žena
Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu identity ženy pomocí reklamního diskursu. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První, teoretická část, pojednává o reklamě, generové identitě, diskursu a v neposlední řadě o verbálním a okrajově i vizuálním obsahu reklamy. V praktické části se práce věnuje analýze reklamního korpusu. Pro účely této práce byl náhodně vybrán korpus čtyřiceti pěti celostránkových reklam, kde vystupuje žena v hlavní roli. Tyto reklamy tvoří základ pro analýzu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on formation of woman´s identity in the discourse of advertising. Thesis is composed of a theoretical and analytical part. The first theoretical part deals with basic fundamentals of advertising, gender identity, discourse, verbal communication, and partially discusses visual means of advertising. Second part of this thesis analyzes a research corpus. For the purposes of this work, forty-five full-page advertisements were randomly selected. In these advertisements, women play the main role. These ads form the research corpus.
Klíčová slova
analýza, diskurs, gender, identita, reklama, tištěná média, žena
Studium literatury zabývající se reklamním diskursem
Charakteristika a vymezení reklamního diskursu
Upřesnění cílů práce a stanovení hypotézy
Sběr korpusu reklam jako výzkumného materiálu
Diskursivní analýza korpusu reklam
Popis zjištění, potvrzení nebo vyvrácení hypotézy, závěr
Zásady pro vypracování
Studium literatury zabývající se reklamním diskursem
Charakteristika a vymezení reklamního diskursu
Upřesnění cílů práce a stanovení hypotézy
Sběr korpusu reklam jako výzkumného materiálu
Diskursivní analýza korpusu reklam
Popis zjištění, potvrzení nebo vyvrácení hypotézy, závěr
Seznam doporučené literatury
Cook, Guy. 2001. The Discourse of Advertising. London: Routledge.
Crystal, David. 2003. The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Dyer, Gillian. 1990. Advertising as Communication: Studies in Culture and Communication. London: Routledge.
Gee, James Paul. 2014. An Introduction to Discourse Analysis: Theory and Method. Abingdon: Routledge.
Goddard, Angela. 2002. The Language of Advertising: Written Texts. London: Routledge.
Seznam doporučené literatury
Cook, Guy. 2001. The Discourse of Advertising. London: Routledge.
Crystal, David. 2003. The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Dyer, Gillian. 1990. Advertising as Communication: Studies in Culture and Communication. London: Routledge.
Gee, James Paul. 2014. An Introduction to Discourse Analysis: Theory and Method. Abingdon: Routledge.
Goddard, Angela. 2002. The Language of Advertising: Written Texts. London: Routledge.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Machová: Can we expect stereotypes about women to disappear from ads any time soon? A: Stereotypes encoded in societies, great risk to use something else than stereotypes.
Q, Drábková: Are there similarities or differences between advertisements aimed at women and at men? A: There are differences. (the student explained)