Tato bakalářská práce se zabývá podnikovým vzděláváním zaměstnanců se zaměřením na motivaci a bariéry spjaté s tímto vzděláváním. Práce se skládá ze dvou částí, z části teoretické a části empirické. První část popisuje tento fenomén teoreticky, kde se ve třech kapitolách zabýváme deskripcí a specifikou dané problematiky s využitím odborné literatury českých a zahraničních autorů. Čtvrtá kapitola teoreticky popisuje vzdělávání zkoumaného podniku dle interních norem podniku a vzdělávací instituce.
Praktická část se v dalších dvou kapitolách zabývá výzkumem, kde zkoumáme zejména souvislosti mezi motivací a bariérami k podnikovému vzdělávání pomocí dotazníkového šetření.
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace a bariéry ve vzdělávání zaměstnanců Českých drah " je zjistit, co motivuje zaměstnance v podnikovém vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání.
Anotace v angličtině
This thesis deals with business education of workers, and it is focusing on motivation and barriers associated with this type of educating. This thesis consists of two parts, the first one is theoretical and the second one is empirical. The first part contains three chapters. There is the description and the specifics of the issue using scientific literature written by Czech and foreign authors. The fourth chapter theoretically describes the education of the company according to internal standards of enterprise and educational institutions.
Klíčová slova
Podnikové vzdělávání, motivace ve vzdělávání, bariéry ve vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Business education, motivation in education, barriers in education
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá podnikovým vzděláváním zaměstnanců se zaměřením na motivaci a bariéry spjaté s tímto vzděláváním. Práce se skládá ze dvou částí, z části teoretické a části empirické. První část popisuje tento fenomén teoreticky, kde se ve třech kapitolách zabýváme deskripcí a specifikou dané problematiky s využitím odborné literatury českých a zahraničních autorů. Čtvrtá kapitola teoreticky popisuje vzdělávání zkoumaného podniku dle interních norem podniku a vzdělávací instituce.
Praktická část se v dalších dvou kapitolách zabývá výzkumem, kde zkoumáme zejména souvislosti mezi motivací a bariérami k podnikovému vzdělávání pomocí dotazníkového šetření.
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace a bariéry ve vzdělávání zaměstnanců Českých drah " je zjistit, co motivuje zaměstnance v podnikovém vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání.
Anotace v angličtině
This thesis deals with business education of workers, and it is focusing on motivation and barriers associated with this type of educating. This thesis consists of two parts, the first one is theoretical and the second one is empirical. The first part contains three chapters. There is the description and the specifics of the issue using scientific literature written by Czech and foreign authors. The fourth chapter theoretically describes the education of the company according to internal standards of enterprise and educational institutions.
Klíčová slova
Podnikové vzdělávání, motivace ve vzdělávání, bariéry ve vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Business education, motivation in education, barriers in education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti specifického vzdělávání státních zaměstnanců, motivace a bariér v podnikovém vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace a ověření hypotéz.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti specifického vzdělávání státních zaměstnanců, motivace a bariér v podnikovém vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace a ověření hypotéz.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace pracovního jednání a její řízení. Praha: Management Press, Profit, a.s., 1992. ISBN 80-85603-01-2.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC (eds.). Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
VŠETEČKA, Jaroslav a MichaelaTURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace pracovního jednání a její řízení. Praha: Management Press, Profit, a.s., 1992. ISBN 80-85603-01-2.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC (eds.). Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
VŠETEČKA, Jaroslav a MichaelaTURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretickou část práce, blíže se zaměžila na praktickou část, kde vymezila metodopologii a realizaci výzkumu. Následně studentka prezentovala výsledky výzkumu. Studentka uvedla doporučení pro praxi a odpovídala na otázky k obhajobě. Dr. Skarupská upozornila na nedodržení citační normy. Mgr. Martincová se vyjařovala k výzkumnému nástroji a k formálním náležitostem práce.