Cílem této bakalářské práce je provést analýzu marketingové komunikace Českého svazu házené, se zaměřením na Extraligu. V teoretické části je úkolem provést rešerši literárních pramenů se zaměřením na marketing a marketingové komunikace se zaměřením na sportovní odvětví. Dále jsou zde popsané metody postupu analýzy marketingové komunikace. V praktické části se autor zaměřuje na analýzu samotnou, kde pomocí poznatků z teoretické části provádí analýzu a srovnává poznatky s obdobnými sportovními odvětvími. Na základě výsledků praktické části jsou navrhnuta řešení dané problematiky, včetně jejich reálného použití v praxi.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to make a marketing communications analysis of the Czech Handball Federation with particular focus on the Extraliga. In the theoretical part, the task is to make a research of the literature specialized on marketing, marketing communications and marketing of sport. Furthermore, the methods of working out of the analysis are described. In practical part, author focuses on the analysis, which is made by using the knowledge from the theoretical part. In addition, this knowledge is compared with other sports in the similar branch. Based on the results of the analysis, suggestions of recommendation are made with respect of its feasibility.
Klíčová slova
Marketing, Marketingové komunikace, Média, Digitální marketing, Online marketing, Sport, Házená, Český svaz házené
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu marketingové komunikace Českého svazu házené, se zaměřením na Extraligu. V teoretické části je úkolem provést rešerši literárních pramenů se zaměřením na marketing a marketingové komunikace se zaměřením na sportovní odvětví. Dále jsou zde popsané metody postupu analýzy marketingové komunikace. V praktické části se autor zaměřuje na analýzu samotnou, kde pomocí poznatků z teoretické části provádí analýzu a srovnává poznatky s obdobnými sportovními odvětvími. Na základě výsledků praktické části jsou navrhnuta řešení dané problematiky, včetně jejich reálného použití v praxi.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to make a marketing communications analysis of the Czech Handball Federation with particular focus on the Extraliga. In the theoretical part, the task is to make a research of the literature specialized on marketing, marketing communications and marketing of sport. Furthermore, the methods of working out of the analysis are described. In practical part, author focuses on the analysis, which is made by using the knowledge from the theoretical part. In addition, this knowledge is compared with other sports in the similar branch. Based on the results of the analysis, suggestions of recommendation are made with respect of its feasibility.
Klíčová slova
Marketing, Marketingové komunikace, Média, Digitální marketing, Online marketing, Sport, Házená, Český svaz házené
Definování cílů práce a použitých metod zpracování práce
Průzkum literárních pramenů a zpracování teoretických poznatků problematiky marketingové komunikace sportu
Analýza současného stavu marketingové komunikace ČSH
Návrh doporučení pro zlepšení marketingové komunikace ČSH na základě výsledků analýzy
Zhodnocení projektu z hlediska jeho implementace do praxe
Zásady pro vypracování
Definování cílů práce a použitých metod zpracování práce
Průzkum literárních pramenů a zpracování teoretických poznatků problematiky marketingové komunikace sportu
Analýza současného stavu marketingové komunikace ČSH
Návrh doporučení pro zlepšení marketingové komunikace ČSH na základě výsledků analýzy
Zhodnocení projektu z hlediska jeho implementace do praxe
Seznam doporučené literatury
Beech, John G., and Simon Chadwick. 2007. The Marketing of Sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times.
Beech, John G., and Simon Chadwick. 2013. The Business of Sport Management. Second edition. New York: Pearson Education.
Mullin, Bernard James, Stephen Hardy, and William Anthony Sutton. 2014. Sport Marketing. Fourth edition. Champaign, Ill.: Human Kinetics.
Nufer, Gerd. 2013. Ambush Marketing in Sports: Theory and Practice. London: Routledge.
Sluka, Tomáš. 2007. Profesionální sportovec: Právní a ekonomické aspekty. Vydání 1. Praha: Havlíček Brain Team.
Seznam doporučené literatury
Beech, John G., and Simon Chadwick. 2007. The Marketing of Sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times.
Beech, John G., and Simon Chadwick. 2013. The Business of Sport Management. Second edition. New York: Pearson Education.
Mullin, Bernard James, Stephen Hardy, and William Anthony Sutton. 2014. Sport Marketing. Fourth edition. Champaign, Ill.: Human Kinetics.
Nufer, Gerd. 2013. Ambush Marketing in Sports: Theory and Practice. London: Routledge.
Sluka, Tomáš. 2007. Profesionální sportovec: Právní a ekonomické aspekty. Vydání 1. Praha: Havlíček Brain Team.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his thesis.
Q, review: Is CHF willing to realize any of your recommendations? A: Yes.
Q, Pálka: What about the Czech and Slovak interleague? A: Yes. It's a tradition, I hope it will improve.
Q, Pálka: What was the problem with men's section? A: (The student explained well.)
Q, Pálka: And the women league? Did they succeed? A: (The student explained well.)
Q, review: What is your most valuable suggestion which could be implemented? A: (The student answered well.)
Q, review: What are total costs of your suggestions? A: (The student answered well.)
Q, review: How to make handball more attractive to public, especially in country with football and hockey tradition? A: It would be a tough way, but they can build their strategy on tradition and history. I wanted to implement children, men, women section, but I was told to focus on one, so I chose the men's section.
Q, Pálka: Why did you stop playing handball? A: (The student explains.)