Informace o kvalifikační práci An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s.
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Analýza rozdílů spotřebitelského chování a klíčových makroekonomických ukazatelů vybraných evropských zemí jako základů exportní marketingové strategie společnosti ETA a.s.
Hlavní téma v angličtině
An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s.
Název dle studenta
An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s.
Název dle studenta v angličtině
An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s.
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu rozdílů spotřebitelského chování zákazníků společnosti ETA ve vybraných evropských zemích a klíčových makroekonomických ukazatelů v těchto zemích a následně na základě těchto údajů vytvořit návrh exportní marketingové strategie pro společnost ETA. Tato práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na informace týkající se marketingu a speciálně pak mezinárodního marketingu, dále obsahuje informace týkající se evropského trhu, chování zákazníka a makroekonomických ukazatelů. V praktické části byla provedena analýza makroekonomického prostředí vybraných evropských zemí a analýza klíčových makroekonomických ukazatelů těchto zemí. Následně bylo provedeno dotazníkové šetření týkající se chování zákazníka. Na základě takto získaných údajů byl vytvořen návrh exportní marketingové strategie pro společnost ETA.
Anotace v angličtině
The aim of this Bachelor's Thesis is to perform an analysis of the consumer behaviour differences and the key macroeconomic indicators of select European countries and on the basis of these data create a suggestion of export marketing export strategy for ETA. This thesis is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part is focused on information concerning marketing and especially international marketing, European market, consumer behaviour and macroeconomic indicators. In the practical part, the analysis of the key macroeconomic indicators of these countries was performed. Subsequently, research via questionnaires oriented on consumer behaviour was conducted. On the basis of acquired results, a suggestion of export marketing strategy for ETA was proposed.
Klíčová slova
marketing, evropský trh, chování zákazníka, makroekonomické prostředí, klíčové makroekonomické ukazatele
Klíčová slova v angličtině
marketing, European market, consumer behaviour, macroeconomic environment, key macroeconomic indicators
Rozsah průvodní práce
68 s. (92 236 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu rozdílů spotřebitelského chování zákazníků společnosti ETA ve vybraných evropských zemích a klíčových makroekonomických ukazatelů v těchto zemích a následně na základě těchto údajů vytvořit návrh exportní marketingové strategie pro společnost ETA. Tato práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na informace týkající se marketingu a speciálně pak mezinárodního marketingu, dále obsahuje informace týkající se evropského trhu, chování zákazníka a makroekonomických ukazatelů. V praktické části byla provedena analýza makroekonomického prostředí vybraných evropských zemí a analýza klíčových makroekonomických ukazatelů těchto zemí. Následně bylo provedeno dotazníkové šetření týkající se chování zákazníka. Na základě takto získaných údajů byl vytvořen návrh exportní marketingové strategie pro společnost ETA.
Anotace v angličtině
The aim of this Bachelor's Thesis is to perform an analysis of the consumer behaviour differences and the key macroeconomic indicators of select European countries and on the basis of these data create a suggestion of export marketing export strategy for ETA. This thesis is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part is focused on information concerning marketing and especially international marketing, European market, consumer behaviour and macroeconomic indicators. In the practical part, the analysis of the key macroeconomic indicators of these countries was performed. Subsequently, research via questionnaires oriented on consumer behaviour was conducted. On the basis of acquired results, a suggestion of export marketing strategy for ETA was proposed.
Klíčová slova
marketing, evropský trh, chování zákazníka, makroekonomické prostředí, klíčové makroekonomické ukazatele
Klíčová slova v angličtině
marketing, European market, consumer behaviour, macroeconomic environment, key macroeconomic indicators
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši dostupných literárních zdrojů v oblasti chování zákazníků.
Popište firmu ETA.
Popište trhy, na které firma ETA vyváží.
Proveďte dotazníkové šetření týkající se chování zákazníků.
Vytvořte doporučení pro danou firmu.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši dostupných literárních zdrojů v oblasti chování zákazníků.
Popište firmu ETA.
Popište trhy, na které firma ETA vyváží.
Proveďte dotazníkové šetření týkající se chování zákazníků.
Vytvořte doporučení pro danou firmu.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, and Philip Kotler. 2015. Marketing: An Introduction. 12th ed. Boston: Pearson.
Eagle, Lynne. 2015. Marketing Communications. 1st ed. Abingdon: Routledge.
Mankiw, Gregory N., and Mark P. Taylor. 2014. Macroeconomics. 3rd ed. Andover: Cengage Learning.
Samuelson, Paul A., and William D. Nordhaus. 2005. Economics. 18th ed. Boston: McGraw-Hill.
Schiffman, Leon G., Leslie Lazar Kanuk, and Joseph Wisenblit. 2010. Consumer Behavior. 10th ed. Boston: Pearson Prentice Hall.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, and Philip Kotler. 2015. Marketing: An Introduction. 12th ed. Boston: Pearson.
Eagle, Lynne. 2015. Marketing Communications. 1st ed. Abingdon: Routledge.
Mankiw, Gregory N., and Mark P. Taylor. 2014. Macroeconomics. 3rd ed. Andover: Cengage Learning.
Samuelson, Paul A., and William D. Nordhaus. 2005. Economics. 18th ed. Boston: McGraw-Hill.
Schiffman, Leon G., Leslie Lazar Kanuk, and Joseph Wisenblit. 2010. Consumer Behavior. 10th ed. Boston: Pearson Prentice Hall.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her thesis.
Q, review: What other macroeconomic indicators can you compare for your analysis? A: I could also include balance of payments, average income of the people in the country, and purchasing power.
Q, review: What questions did you set before the research? A: What influences the consumers the most, I was interested in the fact whether customers prefer brick-and-mortar shops or online, and based on these questions I set the most important one: How can I help Eta promote its products and with their marketing strategy?
Q, review: Why do you consider these macroeconomic indicators as key factors for your analysis? A: I thought my bachelor thesis was quite extensive, for this reason I searched for the most important indicators and chose these as the most important ones. Q, review: Did you discuss your survey´s questions with company´s consultant? A: Yes. I had a meeting and we discussed it with the exporting marketing manager.
Q, Pálka: Concerning inflation and unemployment, you mentioned that the expectation is that inflation will go down and unemployment up. Can you comment in more detail what the connection is? A: When inflation decreases, unemployment increases a little. Q, Pálka: What happens when inflation is low or minus? A: People purchase more. Q, Pilik: This topic is too much to handle in one bachelor thesis. It is extremely extensive and cannot cover the issue properly.