Bakalářská práce se zabývá aktivizačními programy v domovech pro seniory. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do třech kapitol. V první kapitole se zabýváme vymezením pojmů stáří, stárnutí, přípravě a adaptaci na stáří a potřebám ve stáří. V druhé části se věnujeme péči o seniory, popisujeme péči rodinnou, zdravotní a sociální, dále vymezujeme domov pro seniory. Třetí a poslední kapitola se zaměřuje na aktivizaci ve stáří a především jaké jsou typy aktivizačních programů. V praktické části je využit kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s klienty v domově pro seniory. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak senioři vnímají nabízené aktivizační programy v domově pro seniory.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with Seniors Activation Program in the homes for the elderly. The bachelor's thesis is divided into two parts which are the theoretic and the practical part. The theoretic part is divided to three parts. First chapter contains definition of terms as age, ageing, preparation and adaptation to the ageing. In the second part we pay attention to the care of the elderly, we focus on the family care, health and social care and we define the home for the elderly. Third and last chapter focus on the activation in ageing and primarily on what are the types of activation programs. In the practical part is used qualitative research by form of half-structured interviews with the clients of the home for the elderly. The main goal of the bachelor's thesis is to find out how the seniors perceive the offered activation programs in the home for the elderly.
Klíčová slova
Stáří, stárnutí, senior, domov pro seniory, aktivizace, aktivizační programy
Klíčová slova v angličtině
Age, ageing, seniors, home for the elderly, activation, activation programs
Rozsah průvodní práce
57 s. (137 547 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá aktivizačními programy v domovech pro seniory. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do třech kapitol. V první kapitole se zabýváme vymezením pojmů stáří, stárnutí, přípravě a adaptaci na stáří a potřebám ve stáří. V druhé části se věnujeme péči o seniory, popisujeme péči rodinnou, zdravotní a sociální, dále vymezujeme domov pro seniory. Třetí a poslední kapitola se zaměřuje na aktivizaci ve stáří a především jaké jsou typy aktivizačních programů. V praktické části je využit kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s klienty v domově pro seniory. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak senioři vnímají nabízené aktivizační programy v domově pro seniory.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with Seniors Activation Program in the homes for the elderly. The bachelor's thesis is divided into two parts which are the theoretic and the practical part. The theoretic part is divided to three parts. First chapter contains definition of terms as age, ageing, preparation and adaptation to the ageing. In the second part we pay attention to the care of the elderly, we focus on the family care, health and social care and we define the home for the elderly. Third and last chapter focus on the activation in ageing and primarily on what are the types of activation programs. In the practical part is used qualitative research by form of half-structured interviews with the clients of the home for the elderly. The main goal of the bachelor's thesis is to find out how the seniors perceive the offered activation programs in the home for the elderly.
Klíčová slova
Stáří, stárnutí, senior, domov pro seniory, aktivizace, aktivizační programy
Klíčová slova v angličtině
Age, ageing, seniors, home for the elderly, activation, activation programs
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti psychosociálních potřeb seniorů, jejich volnočasových aktivit a životního stylu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti psychosociálních potřeb seniorů, jejich volnočasových aktivit a životního stylu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČEVELA, Rostislav a Libuše ČELEDOVÁ. Sociální gerontologie: východiska ke zdravotní politice a podpoře zdraví ve stáří. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 238 s. ISBN 978-80-247-4544-2.
DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar. Kvalita života seniorů: v domovech pro seniory. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024741383.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, 207 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-859-3179-6.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
HOLCZEROVÁ, Vladimíra a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ. Volnočasové aktivity pro seniory. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 96 s., iv s. obr. příl. ISBN 978-80-247-4697-5.
PŘIBYL, Hugo. Lidské potřeby ve stáří. Praha: Maxdorf, 2015, 96 stran. Jessenius. ISBN 9788073454371.
SAK, Petr a Karolína KOLESÁROVÁ. Sociologie stáří a seniorů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 225 s. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3850-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
ČEVELA, Rostislav a Libuše ČELEDOVÁ. Sociální gerontologie: východiska ke zdravotní politice a podpoře zdraví ve stáří. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 238 s. ISBN 978-80-247-4544-2.
DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar. Kvalita života seniorů: v domovech pro seniory. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024741383.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, 207 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-859-3179-6.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
HOLCZEROVÁ, Vladimíra a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ. Volnočasové aktivity pro seniory. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 96 s., iv s. obr. příl. ISBN 978-80-247-4697-5.
PŘIBYL, Hugo. Lidské potřeby ve stáří. Praha: Maxdorf, 2015, 96 stran. Jessenius. ISBN 9788073454371.
SAK, Petr a Karolína KOLESÁROVÁ. Sociologie stáří a seniorů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 225 s. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3850-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická východiska práce, dále se věnovala praktické části práce. Definovala výzkumné otázky, představila design výzkumu, představila výzkumný soubor a techniku sběru dat. Blíže se věnovala analýza dat a výsledkům výzkumu. Dále byla vyzvána k odpovědím na otázky oponenta a vedoucího práce. Předsedkyně komise se doptávala na vyhodnocování případových studií, se kterými studentka pracovala, konkrétně na autora, podle kterého byly studie zpracovány. Studentka adekvátně odpověděla.