Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit edukační web, který pojednává o fyzikálních zákonech. Toto zadání jsem si vybral pro to, abych mohl využít nejsilnější stránky mích znalostí, které jsem nasbíral během několika let studia na UTB, ale i mimo něj. V teoretické části zkoumám vše co je potřeba vědět o tom jak správně navrhovat webové stránky, co je důležité při motion grafice a jak ji navrhnout, aby působila přirozeně. Velkou část teoretické části také věnuji výzkumu o principu učení a předávání informací. Následně jsem se zajímal o navrhování edukačního web designu, což pro mě bylo společně s principem učení něco nového. Dále se v mé teoretické části zabývám tvorbou infografiky a druhy infografik. A nakonec jsem se zabýval už vytvořenými weby, které obsahují informace a látku z fyziky.
Annotation in English
The purpose of my bachelor thesis is to create an educational web that clarifies physical laws. I chose this assignment to use the strongest aspects of my knowledge I have gained in several years of study at UTB and beyond. In the theoretical part, I examine everything you need to know about how to properly design web sites, what is important in motion graphics, and how to design it to act naturally. A great part of the theoretical part is also devoted to research of the principle of learning and transferring information. Then, I was interested in designing educational web design, which was something new for me with the principle of learning. Furthermore, in my theoretical part I deal with the creation of infographics and types of infographics. And finally, I've dealt with already created web sites that contain information and a substance from physics.
web application, animation, motion graphics, physics, learning
Length of the covering note
40
Language
CZ
Annotation
Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit edukační web, který pojednává o fyzikálních zákonech. Toto zadání jsem si vybral pro to, abych mohl využít nejsilnější stránky mích znalostí, které jsem nasbíral během několika let studia na UTB, ale i mimo něj. V teoretické části zkoumám vše co je potřeba vědět o tom jak správně navrhovat webové stránky, co je důležité při motion grafice a jak ji navrhnout, aby působila přirozeně. Velkou část teoretické části také věnuji výzkumu o principu učení a předávání informací. Následně jsem se zajímal o navrhování edukačního web designu, což pro mě bylo společně s principem učení něco nového. Dále se v mé teoretické části zabývám tvorbou infografiky a druhy infografik. A nakonec jsem se zabýval už vytvořenými weby, které obsahují informace a látku z fyziky.
Annotation in English
The purpose of my bachelor thesis is to create an educational web that clarifies physical laws. I chose this assignment to use the strongest aspects of my knowledge I have gained in several years of study at UTB and beyond. In the theoretical part, I examine everything you need to know about how to properly design web sites, what is important in motion graphics, and how to design it to act naturally. A great part of the theoretical part is also devoted to research of the principle of learning and transferring information. Then, I was interested in designing educational web design, which was something new for me with the principle of learning. Furthermore, in my theoretical part I deal with the creation of infographics and types of infographics. And finally, I've dealt with already created web sites that contain information and a substance from physics.
web application, animation, motion graphics, physics, learning
Research Plan
1. Rešerše
2. Výzkum
3. Stanovení cílů
4. Sběr materiálů
5. Řešení
6. Shrnutí, závěr
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Rešerše
2. Výzkum
3. Stanovení cílů
4. Sběr materiálů
5. Řešení
6. Shrnutí, závěr
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
Jan Řezáč Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vyd. Baroque Partners, 2014. 214 s. ISBN: 978-80-87923-01-6
Pedro Guitton Logos: From North to South America. Vyd. Index Books S L 2006. 450 s. ISBN: 978-8496309142
Wilson Harvey Loewy 1000 způsobů zpracování písma. Vyd. Slovart 2006. 320 s. ISBN: 8072098829
Tim Finke Informotion: Animated Infographics. Vyd. Gestalten 2012 208 s. ISBN: 978-3-89955-415-1
Mark Wigan Umění ilustrace : vizuální myšlení Vyd. Brno : Computer Press, 2010. 176 s. ISBN: 978-80-251-2970-8
Webové stránky vztahující se k tématu
Recommended resources
Jan Řezáč Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vyd. Baroque Partners, 2014. 214 s. ISBN: 978-80-87923-01-6
Pedro Guitton Logos: From North to South America. Vyd. Index Books S L 2006. 450 s. ISBN: 978-8496309142
Wilson Harvey Loewy 1000 způsobů zpracování písma. Vyd. Slovart 2006. 320 s. ISBN: 8072098829
Tim Finke Informotion: Animated Infographics. Vyd. Gestalten 2012 208 s. ISBN: 978-3-89955-415-1
Mark Wigan Umění ilustrace : vizuální myšlení Vyd. Brno : Computer Press, 2010. 176 s. ISBN: 978-80-251-2970-8
Webové stránky vztahující se k tématu
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student představil projekt, výukový web o fyzikálních zákonech a jejich tvůrcích. Jednoduchá grafika doplněná o moderní ilustrace je určena pro děti. Nabízí jak obsahovou část, tak drobné hry, sloužící jako odměny. Autor popsal funkčnost a strukturu webu, ilustrace. Projekt odprezentoval animací a tiskem na plakáty.
Komise kladla otázku, jak by student řešil případné obsáhlejší zákony. Jedna z výtek se týkala špatného členění navigace. Komisi se praktická část líbila a hodnotila ji velmi kladně, teoretická část ovšem byla na hranici uspokojitelnosti. Určité části teoretické práce nedávají smysl, slovosled ve větách je popřehazovaný, student nepracuje s citací, používá komplikovaná souvětí. Oponent, vedoucí i komise byli zklamaní z velkého rozporu mezi dobrou praktickou a špatnou teoretickou částí.