Bakalářská práce je zaměřena na téma vnímání profese sociálního pedagoga veřejností. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v úvodu zaměřuje na historický přehled sociální pedagogiky spolu s historickým vývojem ve světě i u nás a dále navazuje představením sociální pedagogiky jako vědní disciplíny. Poslední kapitola charakterizuje profesi sociálního pedagoga, vymezuje jeho kompetence a možnosti uplatnění v praxi. Praktická část je realizovaná kvantitativním výzkumem formou dotazníkového šetření, kde je hlavním cílem zjistit, jak veřejnost vnímá obor sociální pedagogiky a s tím spojenou profesi sociálního pedagoga.
Anotace v angličtině
Thesis is focused on the perception of the profession of social pedagogue by the public. The work is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part in the introduction is focused on a historical overview of social education along with the historical development in the world and in our country and also follows the introduction of social pedagogy as a scientific discipline. The last chapter characterize the profession of social pedagogue, defines its competences and possibilities of practical application. The practical part is realized in the form of quantitative research questionnaire, where the main objective is to determine how the public perceives the social pedagogy and the associated profession of social pedagogue.
Klíčová slova
Kompetence sociálního pedagoga, profil sociálního pedagoga, sociální pedagog, sociální pedagogika, veřejnost
Klíčová slova v angličtině
Competencies of the social pedagogue, profile of the social pedagogue, the social pedagogue, the social pedagogy, the public
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na téma vnímání profese sociálního pedagoga veřejností. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v úvodu zaměřuje na historický přehled sociální pedagogiky spolu s historickým vývojem ve světě i u nás a dále navazuje představením sociální pedagogiky jako vědní disciplíny. Poslední kapitola charakterizuje profesi sociálního pedagoga, vymezuje jeho kompetence a možnosti uplatnění v praxi. Praktická část je realizovaná kvantitativním výzkumem formou dotazníkového šetření, kde je hlavním cílem zjistit, jak veřejnost vnímá obor sociální pedagogiky a s tím spojenou profesi sociálního pedagoga.
Anotace v angličtině
Thesis is focused on the perception of the profession of social pedagogue by the public. The work is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part in the introduction is focused on a historical overview of social education along with the historical development in the world and in our country and also follows the introduction of social pedagogy as a scientific discipline. The last chapter characterize the profession of social pedagogue, defines its competences and possibilities of practical application. The practical part is realized in the form of quantitative research questionnaire, where the main objective is to determine how the public perceives the social pedagogy and the associated profession of social pedagogue.
Klíčová slova
Kompetence sociálního pedagoga, profil sociálního pedagoga, sociální pedagog, sociální pedagogika, veřejnost
Klíčová slova v angličtině
Competencies of the social pedagogue, profile of the social pedagogue, the social pedagogue, the social pedagogy, the public
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti historie sociální pedagogiky, sociální pedagogiky jako vědní disciplíny, možnosti náplně práce a uplatnění.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti historie sociální pedagogiky, sociální pedagogiky jako vědní disciplíny, možnosti náplně práce a uplatnění.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika: ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KLAPILOVÁ, Světla. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého, 1996. ISBN 80-7067-699-8.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk prostředí výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika: ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KLAPILOVÁ, Světla. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého, 1996. ISBN 80-7067-699-8.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk prostředí výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretickou část práce a blíže se věnovala praktické části. Podrobněji se zaměřila na výsledky výzkumného šetření. Studentka prezentovala závěry bakalářské práce a doporučení pro praxi. Dále studentka odpovídala na otázky k obhajobě.