Tato bakalářská práce se zabývá technikami digitálního a social media marketingu a jejich případným zavedením či vylepšením ve firmě TREND gastronomie s.r.o. Teoretická část zkoumá poznatky z odborné literatury nejen o online marketingu, ale i o tradičních komuni-kačních médiích a marketingu obecně. Praktická část poté představí a analyzuje současnou situaci zvolené firmy a jejich konkurentů. Pomocí benchmarkingu, SWOT a PEST analýzy, IFE i EFE matice autor vyvrátí či potvrdí danou hypotézu a případně navrhne doporučení pro zlepšení marketingu dané firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is aimed at digital and social media marketing techniques and their possible utilization or enhancements in the firm TREND gastronomie s.r.o. Theoretical part deals with the findings from literary sources focused on both the Internet and traditional communication media plus marketing itself. Then, the analysis introduces and analyses sit-uation of the firm and its competitors. Finally, benchmarking, SWOT and PEST analysis, IFE and EFE Matrixes may confirm or disprove the hypothesis and possibly, the author will suggest any recommendations in order to enhance firm's marketing techniques.
digital marketing, social media, the Internet, marketing techniques, communication mix, communication media, benchmarking
Rozsah průvodní práce
68 s. (116 887 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá technikami digitálního a social media marketingu a jejich případným zavedením či vylepšením ve firmě TREND gastronomie s.r.o. Teoretická část zkoumá poznatky z odborné literatury nejen o online marketingu, ale i o tradičních komuni-kačních médiích a marketingu obecně. Praktická část poté představí a analyzuje současnou situaci zvolené firmy a jejich konkurentů. Pomocí benchmarkingu, SWOT a PEST analýzy, IFE i EFE matice autor vyvrátí či potvrdí danou hypotézu a případně navrhne doporučení pro zlepšení marketingu dané firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is aimed at digital and social media marketing techniques and their possible utilization or enhancements in the firm TREND gastronomie s.r.o. Theoretical part deals with the findings from literary sources focused on both the Internet and traditional communication media plus marketing itself. Then, the analysis introduces and analyses sit-uation of the firm and its competitors. Finally, benchmarking, SWOT and PEST analysis, IFE and EFE Matrixes may confirm or disprove the hypothesis and possibly, the author will suggest any recommendations in order to enhance firm's marketing techniques.
digital marketing, social media, the Internet, marketing techniques, communication mix, communication media, benchmarking
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury z oblasti social media marketingu a jeho teoretické zpracování
Představení firmy TREND gastronomie s.r.o.
Shromáždění výzkumného materiálu a analýza dané situace podniku
Shrnutí analýzy
Návrhy a doporučení pro zlepšení marketingové komunikace
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury z oblasti social media marketingu a jeho teoretické zpracování
Představení firmy TREND gastronomie s.r.o.
Shromáždění výzkumného materiálu a analýza dané situace podniku
Shrnutí analýzy
Návrhy a doporučení pro zlepšení marketingové komunikace
Seznam doporučené literatury
Brogan, Chris. 2010. Social Media 101: Tactics and Tips to Develop Your Business Online. Hoboken: John Wiley and Sons.
Chaffey, Dave, and P. R. Smith. 2008. eMarketing eXcellence: Planning and Optimizing Your Digital Marketing. London: Butterworth-Heinemann.
Chaney, Paul. 2009. The Digital Handshake: Seven Proven Strategies to Grow Your Business Using Social Media. Hoboken: John Wiley and Sons.
Gunelius, Susan. 2011. 30-Minute Social Media Marketing: Step-by-Step Techniques to Spread the Word about Your Business Fast and Free. New York: McGraw Hill.
Zarrella, Dan. 2010. The Social Media Marketing Book. Sebastopol: O'Reilly.
Seznam doporučené literatury
Brogan, Chris. 2010. Social Media 101: Tactics and Tips to Develop Your Business Online. Hoboken: John Wiley and Sons.
Chaffey, Dave, and P. R. Smith. 2008. eMarketing eXcellence: Planning and Optimizing Your Digital Marketing. London: Butterworth-Heinemann.
Chaney, Paul. 2009. The Digital Handshake: Seven Proven Strategies to Grow Your Business Using Social Media. Hoboken: John Wiley and Sons.
Gunelius, Susan. 2011. 30-Minute Social Media Marketing: Step-by-Step Techniques to Spread the Word about Your Business Fast and Free. New York: McGraw Hill.
Zarrella, Dan. 2010. The Social Media Marketing Book. Sebastopol: O'Reilly.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her thesis.
Q, review: Is the company ready to realize some of your suggestions? A: Definitely the employees agree but the owner was at first confused, then sad, then maybe angry, he hasn't decided yet.
Q, review: What was the reaction on their comparison with the competition? Did they accept the bad position with positive attitude or did they use counter arguments to correct your opinions? A: They agreed. They know about it and they were quite optimistic.
Q, review: Describe the way of defining the scale in case of IFE matrix and EFE matrix. A: According to the customers.
Q, Pilík: You compared your company trend with such companies like Tescoma and Miele, why? A: They can learn from the best companies which have more experience and better marketing. I think Trend wouldn't learn from smaller or similar companies.
Q, Pálka: How much would it cost, your implementations? I'm missing a financial plan in your thesis. A: With specialized agency for marketing, around 100 000 CZK. They already have an IT, and an official website.
Q, Pálka: Would it be possible for this company to invest this money? A: Yes.