Cílem této bakalářské práce je vytvoření podnikatelského plánu pro jazykovou školu pojmenovanou Language Centre Ben. V teoretické části se zaměřuji na základní pojmy a činnosti spojené s podnikáním a v druhé částí teorie pokračuju tím, jak by měl vypadat podnikatelský záměr. V praktické části se zabývám vytvořením daného podnikatelského plánu a zhodnocuji finanční stránku a proveditelnost celého projektu.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor's thesis is to create a business plan for a language school called Language Centre Ben. The first part of the theoretical part consists of the basic terminology and description of activities related to entrepreneurship and in the second part of the theoretical part I deal with the topic of how a business plan should look like. The practical part consists of the business plan for Language Centre Ben and its financial analysis and evaluation of the feasibility of the whole project.
Klíčová slova
podnikání, podnikatel, podnikatelský plán, jazyková škola, finanční plán, marketingový plán
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurship, entrepreneur, business plan, language centre, financial plan, marketing plan
Rozsah průvodní práce
61 s. (66 751 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této bakalářské práce je vytvoření podnikatelského plánu pro jazykovou školu pojmenovanou Language Centre Ben. V teoretické části se zaměřuji na základní pojmy a činnosti spojené s podnikáním a v druhé částí teorie pokračuju tím, jak by měl vypadat podnikatelský záměr. V praktické části se zabývám vytvořením daného podnikatelského plánu a zhodnocuji finanční stránku a proveditelnost celého projektu.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor's thesis is to create a business plan for a language school called Language Centre Ben. The first part of the theoretical part consists of the basic terminology and description of activities related to entrepreneurship and in the second part of the theoretical part I deal with the topic of how a business plan should look like. The practical part consists of the business plan for Language Centre Ben and its financial analysis and evaluation of the feasibility of the whole project.
Klíčová slova
podnikání, podnikatel, podnikatelský plán, jazyková škola, finanční plán, marketingový plán
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurship, entrepreneur, business plan, language centre, financial plan, marketing plan
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum literárních zdrojů pro založení podniku a vytvoření podnikatelského plánu.
Proveďte analýzu situace na trhu ve Zlíně.
Definujte potencionální skupinu zákazníků.
Vytvořte podnikatelský plán pro Jazykové centrum Ben.
Zhodnoťte finanční stránku projektu a formulujte závěr práce.
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum literárních zdrojů pro založení podniku a vytvoření podnikatelského plánu.
Proveďte analýzu situace na trhu ve Zlíně.
Definujte potencionální skupinu zákazníků.
Vytvořte podnikatelský plán pro Jazykové centrum Ben.
Zhodnoťte finanční stránku projektu a formulujte závěr práce.
Seznam doporučené literatury
Červený, Radim, Jiří Ficbauer, Alena Hanzelková, and Miloslav Keřkovský. 2014. Business Plan: Krok Za Krokem. 1st ed. Praha: C.H. Beck.
Hill, Brian E., and Dee Power. 2013. The Pocket Small Business Owner's Guide to Business Plans. 1st ed. York, NY: Allworth Press.
McKeever, Mike. 2010. How to Write a Business Plan. 10th ed. Berkeley: Nolo.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání: Teoretické poznámky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1st ed. Praha: Grada.
Westwood, John. 2006. How to Write a Marketing Plan. 3rd ed. London: Kogan Page.
Seznam doporučené literatury
Červený, Radim, Jiří Ficbauer, Alena Hanzelková, and Miloslav Keřkovský. 2014. Business Plan: Krok Za Krokem. 1st ed. Praha: C.H. Beck.
Hill, Brian E., and Dee Power. 2013. The Pocket Small Business Owner's Guide to Business Plans. 1st ed. York, NY: Allworth Press.
McKeever, Mike. 2010. How to Write a Business Plan. 10th ed. Berkeley: Nolo.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání: Teoretické poznámky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1st ed. Praha: Grada.
Westwood, John. 2006. How to Write a Marketing Plan. 3rd ed. London: Kogan Page.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his thesis.
Q, review: How did you set optimistic and pessimistic scenario? Please explain. A: It was my estimation. It was done by simple math equations, my friend, an entrepreneur, said it should be okay.
Q, review: Why did you choose the language school if you mentioned that the market with language service in Zlín is oversaturated? A: (The student answered well.) Q, Nemčoková: So will you open the language school? A: I would like to but not in Zlín.
Q, review: Can you compare your competitors? (according to which criteria) A: (The student answered well.)
Q, review: How do you identify target customers, according to what analysis? A: I have worked in a language school, I have dealt with the customers. Where I worked, 80% of the revenues come from companies. Q, Nemčoková: You have only two English books, but three in guidelines. A: I found the sources not useful. Q, Bell: Why did you choose British English, not American English? A: It's more popular in the Czech Republic. Q, Bell: Did you take into account private teachers? A: Yes. (The student shows a chart.) Q, Pilík: Based on the competition, I don't recommend you to start this business in Zlín, it's very hard to go to this business, especially in these languages.