Marketingová komunikace je součástí každé firmy. Je v zájmu každé firmy, jaké nástroje marketingové komunikace se rozhodne využívat. Pomocí marketingové komunikace získává firma nové spotřebitele a reprezentuje se na trhu.
Bakalářská práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje stručný popis marketingu, funkce marketingu v malých a středních firmám, rozdělení marketingové komunikace, marketingová komunikace vhodná pro regionální trh a nové trendy marketingové komunikace. Praktická část se zabývá možnostmi umístění reklamy pro vybranou firmu ve Zlíně. Je zde zmíněno pět návrhů, kde vybraná firma může svou reklamu umístit (seznam návrhů je založen na konzultaci s vybranou firmou). Výsledkem praktické části je doporučení pro vybranou firmu. Doporučení je založené na tom, aby vybraný typ umístění reklamy byl co nejefektivnější a cenově přístupný.
Anotace v angličtině
Marketing communication is a part of every enterprise. It is in the interest of every enterprise which tools of marketing communications will be using. Through marketing communications enterprise is gaining new customers and creating reputation on the market.
Bachelor's thesis is consists of theoretical and practical part. Content of the theoretical part contains brief description of marketing, functions of marketing in SMEs, division of marketing communications, marketing communications appropriate for regional market and new trends in marketing communications. Practical part deals with options where advertisement, for selected enterprise, can be placed in Zlín. There are mentioned five ideas where selected enterprise can locate their advertisement (list of ideas is based on the consultation with selected enterprise). The result of practical part is a recommendation for selected enterprise. Recommendation is based on efficiency and on the price of specific advertising type.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, reklama, malá a střední firma, komunikační mix
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communications, advertisement, SME, communication mix
Rozsah průvodní práce
55 s. (70 417 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Marketingová komunikace je součástí každé firmy. Je v zájmu každé firmy, jaké nástroje marketingové komunikace se rozhodne využívat. Pomocí marketingové komunikace získává firma nové spotřebitele a reprezentuje se na trhu.
Bakalářská práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje stručný popis marketingu, funkce marketingu v malých a středních firmám, rozdělení marketingové komunikace, marketingová komunikace vhodná pro regionální trh a nové trendy marketingové komunikace. Praktická část se zabývá možnostmi umístění reklamy pro vybranou firmu ve Zlíně. Je zde zmíněno pět návrhů, kde vybraná firma může svou reklamu umístit (seznam návrhů je založen na konzultaci s vybranou firmou). Výsledkem praktické části je doporučení pro vybranou firmu. Doporučení je založené na tom, aby vybraný typ umístění reklamy byl co nejefektivnější a cenově přístupný.
Anotace v angličtině
Marketing communication is a part of every enterprise. It is in the interest of every enterprise which tools of marketing communications will be using. Through marketing communications enterprise is gaining new customers and creating reputation on the market.
Bachelor's thesis is consists of theoretical and practical part. Content of the theoretical part contains brief description of marketing, functions of marketing in SMEs, division of marketing communications, marketing communications appropriate for regional market and new trends in marketing communications. Practical part deals with options where advertisement, for selected enterprise, can be placed in Zlín. There are mentioned five ideas where selected enterprise can locate their advertisement (list of ideas is based on the consultation with selected enterprise). The result of practical part is a recommendation for selected enterprise. Recommendation is based on efficiency and on the price of specific advertising type.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, reklama, malá a střední firma, komunikační mix
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communications, advertisement, SME, communication mix
Zásady pro vypracování
Studium a literární řešerše odborné literatury
Stanovení výzkumných otázek
Sběr sekundárních dat a jejich vyhodnocení
Vyvození závěrů
Doporučení pro vybranou firmu
Zásady pro vypracování
Studium a literární řešerše odborné literatury
Stanovení výzkumných otázek
Sběr sekundárních dat a jejich vyhodnocení
Vyvození závěrů
Doporučení pro vybranou firmu
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, and Philip Kotler. 2015. Marketing: An Introduction. 12th ed. Boston: Pearson.
Fill, Chris. 2013. Marketing Communications: Brands, Experiences and Participation. 6th ed. Harlow: Pearson.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2014. Principles of Marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson.
Kotler, Philip, a Kevin Lake Keller. 2013. Marketing management. 4th ed. Praha: Grada.
Percy, Larry. 2014. Strategic Integrated Marketing Communications. 2nd ed. Abingdon: Routledge.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, and Philip Kotler. 2015. Marketing: An Introduction. 12th ed. Boston: Pearson.
Fill, Chris. 2013. Marketing Communications: Brands, Experiences and Participation. 6th ed. Harlow: Pearson.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2014. Principles of Marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson.
Kotler, Philip, a Kevin Lake Keller. 2013. Marketing management. 4th ed. Praha: Grada.
Percy, Larry. 2014. Strategic Integrated Marketing Communications. 2nd ed. Abingdon: Routledge.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her thesis.
Q, review: Which suggestions deserve highest priority when choosing which to process? A: In my opinion it's the place for ads in trolleybuses. It's highly visible. Or on the outside.
Q, review: What was the biggest benefit of your thesis for you? A: I realized how marketing communication is important for an enterprise.
Q, review: Would the author specify the variables influencing the assessment of suitability of the advertising services for the selected company (beside the price)? A: (The student answered well.)
Q, review: Could the author suggest the possibilities to evaluate the impact of advertising on public? A: If the profit is higher, or they can do some questionnaire if people have some awareness of the enterprise.
Q, Pilík: Which of these suggestions will be realized by the company? A: I don't know. I didn't discuss it with them. We were talking about the distribution of leaflets and the local events.