Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištení konkurenceschopnosti firmy Michlovský-protlaky, a.s. a vypracování návrhu na její zlepšení. Práce je rozdělena na 2 části. V teoretické části práce je podrobně rozepsána a vysvětlena PESTLE analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, marketingový mix ale také SWOT analýza. V praktické části práce je provedena analýza konkurence a konkurenceschopnosti, IFE, EFE a SPACE matice a je zde také aplikován marketingový mix. Výsledky analýz tvoří základ pro doporučení a návrhy ke zlepšení konkurenceschopnosti podniku.
Anotace v angličtině
The main aim of this work is to ascertain the competitiveness of the company Michlovský-protlaky, a.s. and to evolve the proposal for its improvement. This thesis is divided into 2 sections. The first section is a theoretical portion that describes and explains the PESTLE analysis, Porter's five forces model, as well as the marketing mix and SWOT analysis. The second section is a practical portion that performs an analysis of the competition and competitiveness with the use of IFE, EFE and SPACE matrix and there is also applied the marketing mix. Outcomes of analyses create basis for recommendations and proposals for improving company's competitiveness.
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištení konkurenceschopnosti firmy Michlovský-protlaky, a.s. a vypracování návrhu na její zlepšení. Práce je rozdělena na 2 části. V teoretické části práce je podrobně rozepsána a vysvětlena PESTLE analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, marketingový mix ale také SWOT analýza. V praktické části práce je provedena analýza konkurence a konkurenceschopnosti, IFE, EFE a SPACE matice a je zde také aplikován marketingový mix. Výsledky analýz tvoří základ pro doporučení a návrhy ke zlepšení konkurenceschopnosti podniku.
Anotace v angličtině
The main aim of this work is to ascertain the competitiveness of the company Michlovský-protlaky, a.s. and to evolve the proposal for its improvement. This thesis is divided into 2 sections. The first section is a theoretical portion that describes and explains the PESTLE analysis, Porter's five forces model, as well as the marketing mix and SWOT analysis. The second section is a practical portion that performs an analysis of the competition and competitiveness with the use of IFE, EFE and SPACE matrix and there is also applied the marketing mix. Outcomes of analyses create basis for recommendations and proposals for improving company's competitiveness.
Definujte cíle a metody použité v práci.
Proveďte literární rešerši zdrojů zabývajících se problematikou konkurenceschopnosti firem.
Stanovte výzkumné otázky a sesbírejte data pro výzkum.
Zjistěte současný stav a vyhodnoťte sběr dat.
Navrhněte adekvátní zlepšení odpovídající zjištěnému stavu a podrobte je finanční, časové a rizikové analýze.
Zásady pro vypracování
Definujte cíle a metody použité v práci.
Proveďte literární rešerši zdrojů zabývajících se problematikou konkurenceschopnosti firem.
Stanovte výzkumné otázky a sesbírejte data pro výzkum.
Zjistěte současný stav a vyhodnoťte sběr dat.
Navrhněte adekvátní zlepšení odpovídající zjištěnému stavu a podrobte je finanční, časové a rizikové analýze.
Seznam doporučené literatury
Dvořáček, Jiří, and Peter Slunčík. 2012. Podnik a jeho okolí: Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck.
Fleisher, Craig S., and Babette E. Bensoussan. 2007. Business And Competitive Analysis: Effective Application of New and Classic Methods. Upper Saddle River: Financial Times Press.
Kotler, Philip, and Kevin L. Keller. 2012. Marketing Management. 14th ed. Upper Saddle River: Prentice Hall.
Porter, Michael E. 1994. Konkurenční strategie. Metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria Publishing.
Porter, Michael E. 2008. On Competition. Boston: Harvard Business School Publishing.
Seznam doporučené literatury
Dvořáček, Jiří, and Peter Slunčík. 2012. Podnik a jeho okolí: Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck.
Fleisher, Craig S., and Babette E. Bensoussan. 2007. Business And Competitive Analysis: Effective Application of New and Classic Methods. Upper Saddle River: Financial Times Press.
Kotler, Philip, and Kevin L. Keller. 2012. Marketing Management. 14th ed. Upper Saddle River: Prentice Hall.
Porter, Michael E. 1994. Konkurenční strategie. Metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria Publishing.
Porter, Michael E. 2008. On Competition. Boston: Harvard Business School Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her thesis.
Q, review: Is the company going to implement your suggestions? A: I was talking about it with the company, and the director said maybe billboard and improvement of company website. Q, review: What is the main competitive advantage before and after the implementation of your suggestions? A: (The student answered well.) Q, Why did you choose Rádio Impuls? Wouldn't it be better to choose a local radio which is maybe cheaper? A: (The student answered well.) Q, Pilík: Who are the main customers of the company? A: Companies. Q, Pilík: Then why recommendations for B2C? A: Also individuals. Q, Pilík: The majority companies or individuals? A: Mainly companies. Q, Pilík: Then the recommendations are not equal, if you invest into Rádio Impuls, fan page on Facebook, if your main customers are companies I don't understand.