Cílem mé bakalářské práce je sestavit podnikatelský plán určený k založení salónu krásy a objasnit, zdali je tento projekt realizovatelný.
Annotation in English
The aim of my Bachelor Thesis is to make a business plan for establishing of a beauty salon in a small city Strážnice and to clarify, whether a project like this is feasible.
Keywords
podnikatelský plán, založení podniku, trh, konkurence, salón krásy
Keywords in English
business plan, establishment of the company, market, competition, beauty salon
Length of the covering note
50.s (61 230 znaků)
Language
AN
Annotation
Cílem mé bakalářské práce je sestavit podnikatelský plán určený k založení salónu krásy a objasnit, zdali je tento projekt realizovatelný.
Annotation in English
The aim of my Bachelor Thesis is to make a business plan for establishing of a beauty salon in a small city Strážnice and to clarify, whether a project like this is feasible.
Keywords
podnikatelský plán, založení podniku, trh, konkurence, salón krásy
Keywords in English
business plan, establishment of the company, market, competition, beauty salon
Research Plan
Provedení průzkumu literárních zdrojů týkajících se podnikatelského plánu a založení podniku
Průzkum trhu a zjištění informací o konkurenci
Vytvoření podnikatelského plánu pro salón krásy
Zhodnocení finanční stránky projektu
Formulace závěru bakalářské práce
Research Plan
Provedení průzkumu literárních zdrojů týkajících se podnikatelského plánu a založení podniku
Průzkum trhu a zjištění informací o konkurenci
Vytvoření podnikatelského plánu pro salón krásy
Zhodnocení finanční stránky projektu
Formulace závěru bakalářské práce
Recommended resources
Abrams, Rhonda. 2010. Succcessful Business Plan: Secrets and Strategies. 5th ed. Palo Alto: The Planning Shop.
Gattis, Chris. 2010. Business Plan Template: How to Write a Business Plan. Huntsville: Blue Point Publishers.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání: Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada.
Sutton, Garrett. 2012. Writing Winning Business Plans: How to Prepare a Business Plan that Investors Will Want to Read and Invest in. Minden: BZK Press.
Wupperfeld, Udo. 2003. Podnikatelský plán pro úspěšný start. Praha: Management Press.
Recommended resources
Abrams, Rhonda. 2010. Succcessful Business Plan: Secrets and Strategies. 5th ed. Palo Alto: The Planning Shop.
Gattis, Chris. 2010. Business Plan Template: How to Write a Business Plan. Huntsville: Blue Point Publishers.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání: Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada.
Sutton, Garrett. 2012. Writing Winning Business Plans: How to Prepare a Business Plan that Investors Will Want to Read and Invest in. Minden: BZK Press.
Wupperfeld, Udo. 2003. Podnikatelský plán pro úspěšný start. Praha: Management Press.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
The student presented her thesis.
Q, review: How did you set prices of your services? A: I chose middle high prices, based on competition, slightly lower than them in order to get some clientele.
Q, review: Will you pay something for establishing the limited liability company? A: Yes. 1 CZK.
Q, review: Can you analyze in detail the costs and revenues? A: I decided to analyze them per year. I counted the revenues for sold products and goods and basically I made a decision to ... When it comes to costs, 3 employees, something about 15 000 CZK a month, it depends on the success of the company. Q, Pálka: Is it all the costs? A: (The student provides more examples.) Q, Pálka: How did you measure the revenues? A: Based on my estimates. Q, Pálka: Do you think it works like this? A: Actually I think it should be better, however, we don't use the financial plan for investors so it's only for our purposes. Q, Pilík: Is it established yet? A: No, not yet. Q, Pilík: What is the SWOT analysis about today? A: Estimated SWOT analysis for the purpose I want to create. Q, Pilík: But you can't make a SWOT analysis about a company that does not exist yet. Q, Bell: Who is your market? Percentage of male, female, children in Strážnice? A: (No answer) Q, Bell: How about insurance? Will you be insured? A: Yes, of course.