Teoretická časť tejto práce je zameraná na oboznámenie sa s národným parkom ako pojmom, jeho históriou a vývojom národných parkov vo svete a na Slovensku. Ďalej zdôrazňuje, prečo je v nich dôležitá komunikácia a aké sú základné typy komunikácie parku s verejnosťou. Väčšia časť práce však skúma súčasný stav vizuálnej propagácie jednotlivých parkov na Slovensku, Česku a v zahraničí. Najviac sa zaoberá Tatranským národným parkom, jeho históriou, súčasným stavom, vývojom propagácie a vizuálnej komunikácie. Praktická časť prichádza s návrhom a zjednotením vizuálnej identity Tatranského národného parku.
Anotace v angličtině
Theoretical part of the work focuses on familiarization with national park as a concept, its history and evolution of national parks in the world and in Slovakia. It puts stress further on why the communication is important in them and what the fundamental types of parks' communication with the public are. However, major part of the work explores the present state of visual propagation of individual parks in Slovakia, Czechia and abroad. It mostly deals with Tatra National Park, its history, present state, propagation and visual communication evolution. Practical part comes up with a proposal and unification of visual identity of Tatra National Park.
Klíčová slova
logo, vizuálna identita, web, priestorová komunikácia, národný park
Klíčová slova v angličtině
logo, visual identity, web, spatial communication, national park
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
SK
Anotace
Teoretická časť tejto práce je zameraná na oboznámenie sa s národným parkom ako pojmom, jeho históriou a vývojom národných parkov vo svete a na Slovensku. Ďalej zdôrazňuje, prečo je v nich dôležitá komunikácia a aké sú základné typy komunikácie parku s verejnosťou. Väčšia časť práce však skúma súčasný stav vizuálnej propagácie jednotlivých parkov na Slovensku, Česku a v zahraničí. Najviac sa zaoberá Tatranským národným parkom, jeho históriou, súčasným stavom, vývojom propagácie a vizuálnej komunikácie. Praktická časť prichádza s návrhom a zjednotením vizuálnej identity Tatranského národného parku.
Anotace v angličtině
Theoretical part of the work focuses on familiarization with national park as a concept, its history and evolution of national parks in the world and in Slovakia. It puts stress further on why the communication is important in them and what the fundamental types of parks' communication with the public are. However, major part of the work explores the present state of visual propagation of individual parks in Slovakia, Czechia and abroad. It mostly deals with Tatra National Park, its history, present state, propagation and visual communication evolution. Practical part comes up with a proposal and unification of visual identity of Tatra National Park.
Klíčová slova
logo, vizuálna identita, web, priestorová komunikácia, národný park
Klíčová slova v angličtině
logo, visual identity, web, spatial communication, national park
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: historie a průzkum vizuálních identit a komunikací národních parků
2. Praktická část: návrh vizuální komunikace Tatranského národního parku (vizuální identita, webdesign, informační cedule a doprovodné materiály)
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: historie a průzkum vizuálních identit a komunikací národních parků
2. Praktická část: návrh vizuální komunikace Tatranského národního parku (vizuální identita, webdesign, informační cedule a doprovodné materiály)
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
ANDĚRA MILOŠ, Národní parky střední Evropy, První české vydání, Nakladatelství Slovart, Praha 2011
Seznam doporučené literatury
ANDĚRA MILOŠ, Národní parky střední Evropy, První české vydání, Nakladatelství Slovart, Praha 2011
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Velmi rozsáhlý komplet prezentace komise ocenila. Otázky na jednotlivé segmenty grafického řešení student věcně správně a se znalostí oboru zvládl (p. Illík, Kajnar, Šlégr, Mrowczyk). Komise uznala rozsah a hodnotu prezentace.