Bakalářská práce pojednává o sociální síti Facebook jako fenoménu dnešní doby a jeho vlivu na volný čas u dospívajících. Teoretická část obsahuje vymezení věkové kategorie adolescence, pojednává o vztazích v tomto životním období, vymezuje samotný pojem vol-ný čas a jeho funkce. V neposlední řadě pojednává o sociální síti Facebook, historie jeho vzniku, využití, možných rizicích a možností prevence z pohledu sociální pedagogiky. V empirické části zjišťujeme pomocí dotazníkového šetření kolik času tráví dospívající na Facebooku, k čemu jej využívají a zda-li má nějaký vliv na způsob trávení jejich volného času.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the social network Facebook as a phenomenum of these days and its influence on young people´s leisure time. The theoretical part defines the age cate-gory of Adolescence, also deals with relations in this specific life period. It contains the definition of the concept of leisure time and describes the largest social network Facebook, its history and functions as well. The work also deals with possible danger and the way how social pedagogy can help to prevent above mentioned problems.
Klíčová slova
Adolescence, sociální síť Facebook, volný čas, rizika využívání Facebooku, prevence
Klíčová slova v angličtině
Adolescence, social network Facebook, leisure time, safety on Facebook, prevention
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o sociální síti Facebook jako fenoménu dnešní doby a jeho vlivu na volný čas u dospívajících. Teoretická část obsahuje vymezení věkové kategorie adolescence, pojednává o vztazích v tomto životním období, vymezuje samotný pojem vol-ný čas a jeho funkce. V neposlední řadě pojednává o sociální síti Facebook, historie jeho vzniku, využití, možných rizicích a možností prevence z pohledu sociální pedagogiky. V empirické části zjišťujeme pomocí dotazníkového šetření kolik času tráví dospívající na Facebooku, k čemu jej využívají a zda-li má nějaký vliv na způsob trávení jejich volného času.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the social network Facebook as a phenomenum of these days and its influence on young people´s leisure time. The theoretical part defines the age cate-gory of Adolescence, also deals with relations in this specific life period. It contains the definition of the concept of leisure time and describes the largest social network Facebook, its history and functions as well. The work also deals with possible danger and the way how social pedagogy can help to prevent above mentioned problems.
Klíčová slova
Adolescence, sociální síť Facebook, volný čas, rizika využívání Facebooku, prevence
Klíčová slova v angličtině
Adolescence, social network Facebook, leisure time, safety on Facebook, prevention
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních sítí a volného času mládeže.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních sítí a volného času mládeže.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DĚDIČEK, Dominik. Facebook jednoduše. Brno: Computer Press, a.s. 2010. ISBN 978-80-251-3196-1.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-731-5185-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOHOUTEK, Rudolf. Úvod do psychologie: Normalita a abnormalita psychiky a osobnosti. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2005. ISBN 80-210-3795-4.
KULHÁNKOVÁ, Hana a ČAMEK, Jakub. Fenomén Facebook. Kladno: Jakub Čamek-BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0.
MACEK, Petr. Adolescence. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-264-1074-4.
Seznam doporučené literatury
DĚDIČEK, Dominik. Facebook jednoduše. Brno: Computer Press, a.s. 2010. ISBN 978-80-251-3196-1.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-731-5185-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOHOUTEK, Rudolf. Úvod do psychologie: Normalita a abnormalita psychiky a osobnosti. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2005. ISBN 80-210-3795-4.
KULHÁNKOVÁ, Hana a ČAMEK, Jakub. Fenomén Facebook. Kladno: Jakub Čamek-BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0.
MACEK, Petr. Adolescence. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-264-1074-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila záměr práce. Uvedla výzkumné otázky a cíle výzkumu. Poté prezentovala výzkumný soubor, spolu s technikou sběru dat. Dr. Hrbáčková: Koho jste vybírala ve výběrovém souboru? Skupiny žáků, které vyučuji. Proč jste vybrala tuto školu? Protože tam učím. Studentka prezentovala výsledky výzkumu. Otázky k ohbajobě byly zodpovězeny. Dr. Hrbáčková: z jaké otázky usuzujete, že 3% se neznají s nikým. Studentka nejasně neodpověděla. Dr. Hrbáčková: dosáhla jste výzkumých cílů? Ano. Zkušební komise diskutovala nad touto skutečností, jelikož dotazník nebyl nastaven pro dosažení hlavního výzkumného cíle.