Bakalářská práce se zabývá edukací osob s diabetem mellitem 2. typu. Zjišťuje, jakým způsobem jsou respondenti edukováni o diabetu mellitu 2. typu. Ověřuje znalosti respondentů o dané problematice. Zjišťuje, jakým způsobem byla edukace v dané problematice prováděna a zjišťuje spokojenost diabetiků s edukací. Také zjišťuje, zda existují rozdíly v edukaci osob s diabetem. Práce je realizována formou dotazníkového šetření ve dvou diabetologických ambulancích ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on education of people with Type 2 Diabetes Mellitus. It finds out the way of the education of people about the Type 2 Diabetes Mellitus. It verifies the knowledge of this issue by the respondents. It finds out what way of education of the issue was performed and also how satisfied were the diabetics with the education. Further it finds out whether there are some differences in the form of education of people with diabetes. This thesis is realised in the form of a questionnaire survey in two diabetic clinics in the Zlín Region.
Klíčová slova
diabetes mellitus 2. typu, edukace v diabetologii, znalost, spokojenost, pacient
Klíčová slova v angličtině
type 2 diabetes mellitus, education in diabetology, knowledge, satisfaction, patient
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá edukací osob s diabetem mellitem 2. typu. Zjišťuje, jakým způsobem jsou respondenti edukováni o diabetu mellitu 2. typu. Ověřuje znalosti respondentů o dané problematice. Zjišťuje, jakým způsobem byla edukace v dané problematice prováděna a zjišťuje spokojenost diabetiků s edukací. Také zjišťuje, zda existují rozdíly v edukaci osob s diabetem. Práce je realizována formou dotazníkového šetření ve dvou diabetologických ambulancích ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on education of people with Type 2 Diabetes Mellitus. It finds out the way of the education of people about the Type 2 Diabetes Mellitus. It verifies the knowledge of this issue by the respondents. It finds out what way of education of the issue was performed and also how satisfied were the diabetics with the education. Further it finds out whether there are some differences in the form of education of people with diabetes. This thesis is realised in the form of a questionnaire survey in two diabetic clinics in the Zlín Region.
Klíčová slova
diabetes mellitus 2. typu, edukace v diabetologii, znalost, spokojenost, pacient
Klíčová slova v angličtině
type 2 diabetes mellitus, education in diabetology, knowledge, satisfaction, patient
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury týkající se tématu bakalářské práce.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti edukace diabetu mellitu 2. typu.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu metodou dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury týkající se tématu bakalářské práce.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti edukace diabetu mellitu 2. typu.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu metodou dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KUDLOVÁ, Pavla. Ošetřovatelská péče v diabetologii. 1. vyd. Praha: Grada, 2015. 204 s. ISBN 978-80-247-5367-6.
LESLIE, R. et al. Diabetes: clinician's desk reference. London: Manson Publishing, 2013. 208 p. ISBN 978-1-84076-158-0.
OLŠOVSKÝ, Jindřich. Diabetes mellitus 2. typu: průvodce ošetřujícího lékaře. Praha: Maxdorf, 2012. 85 s. ISBN 978-80-7345-277-3.
PSOTTOVÁ, Jana. Praktický průvodce cukrovkou: co byste měli vědět o diabetu. Praha: Maxdorf, 2012. 126 s. ISBN 978-80-7345-279-7.
PSOTTOVÁ, Jana. Praktický průvodce cukrovkou II. Praha: Maxdorf, 2015. 143 s. ISBN 978-80-7345-441-8.
SVAČINA, Štěpán. Diabetologie. Praha: Triton, 2010. 188 s. ISBN 978-80-7387-348-6.
Seznam doporučené literatury
KUDLOVÁ, Pavla. Ošetřovatelská péče v diabetologii. 1. vyd. Praha: Grada, 2015. 204 s. ISBN 978-80-247-5367-6.
LESLIE, R. et al. Diabetes: clinician's desk reference. London: Manson Publishing, 2013. 208 p. ISBN 978-1-84076-158-0.
OLŠOVSKÝ, Jindřich. Diabetes mellitus 2. typu: průvodce ošetřujícího lékaře. Praha: Maxdorf, 2012. 85 s. ISBN 978-80-7345-277-3.
PSOTTOVÁ, Jana. Praktický průvodce cukrovkou: co byste měli vědět o diabetu. Praha: Maxdorf, 2012. 126 s. ISBN 978-80-7345-279-7.
PSOTTOVÁ, Jana. Praktický průvodce cukrovkou II. Praha: Maxdorf, 2015. 143 s. ISBN 978-80-7345-441-8.
SVAČINA, Štěpán. Diabetologie. Praha: Triton, 2010. 188 s. ISBN 978-80-7387-348-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Co vám říká pojem selfmanagement diabetu? Na co se zaměřuje? (dr. Kudlová) "Je součástí komplexní léčby diabetu..."
Jsou vytvořeny konverzační mapy i pro jiné obory než je diabetologie? (dr. Kudlová) "Žádné jiné jsem nenašla, ač jsem hledala..." Jaký edukační materiál byste doporučila respondentům z tohoto výzkumu.
Prosím jmenujte brožury, letáky aj. (dr. Kudlová) "Nejvíce bych doporučila materiál, který vám zde předkládám".
Co konkrétního byste doporučila všeobecným sestrám v daných diabetologických ambulancích zahrnout do edukace jejich pacientů/Vašich respondentů v rámci zkvalitnění edukace pacientů s diabetem mellitem 2. typu? (Mgr. Treterová) "Doporučila bych pokračovat v edukaci a rozhodně nepřestávat..."