Informace o kvalifikační práci Market Opportunity Analysis and Value Proposition Design for the Entry of Yellowjet, a Philippine Low Cost Airline to European Mar-ket
Yellowjet's mission is to become the most successful low cost carrier in the world and with the recent EU regulation allowing re-entry of airlines from the Philippines in European air-space, this presents a good opportunity for its expansion in the international market. It has also recently adopted a low cost-long haul strategy which in turn allows them to have the necessary capabilities to expand given its purchases of widebody aircraft.
Given the saturation of Asian markets, Yellowjet is then forward-looking into expanding into Europe in order to serve and bring its branded low-cost and fun flying experiences to the overseas Filipinos and to foreign tourists to travel and explore the Philippines.
This thesis has three major components, beginning with opportunity analysis which takes a look at the internal and external environment in order to identify which specific European country Yellowjet will enter. After choosing the country, the different target segments and their customer profiles will be discussed. An analysis of their different jobs, pains and gains will be matched with the features and benefits offered by Yellowjet. This will form the customer value propositions. Lastly, the project for the marketing entry strategy will be described including the elements of the service marketing mix.
Anotace v angličtině
Cílem Yellowjet je stát se nejúspěšnějším "low cost" dopravcem na světě. V důsledku nedávné regulace EU, která umožňuje opětovný vstup leteckých společností z Filipín do evropského vzdušného prostoru, s ohledem na rozšíření na mezinárodním trhu se jedná o dobrou příležitost pro Yellowjet. Yellowjet přijal novou strategii a koupí širších letadel nabídne klientům lety na delší vzdálenosti, čímž uspokojí poptávku současných zákazníku.
Vzhledem k nasycení trhu na asijských trzích, Yellowjet je hledá příležitosti a expanduje do Evropy, aby nabídl své "low cost" služby. Bude se také orientovat na zahraniční turisty a lákat je k objevování Filipín.
Tato práce má tři hlavní složky, počínaje analýzou příležitostí, která zachycuje situaci na vnitřním a vnějším prostředí s cílem určit, na které konkrétní evropské země Yellowjet vstoupí. Po výběru země budou popsány různé cílové segmenty zákazníků a jejich profily. Analýza zahrnuje všechny příležitosti a hrozby a spolu s analýzou výhod je sestavena hodnotová propozice. Na závěr bude sepsána projektová strategie vstupu na trh, včetně prvků marketingového mixu.
Klíčová slova
market opportunity analysis, airline industry, value proposition design, international market entry, services marketing
Klíčová slova v angličtině
analýza trhu, letecký průmysl, hodnotová propozice, mezinárodní vstup na trh, služby a marketing
Rozsah průvodní práce
140 p.
Jazyk
AN
Anotace
Yellowjet's mission is to become the most successful low cost carrier in the world and with the recent EU regulation allowing re-entry of airlines from the Philippines in European air-space, this presents a good opportunity for its expansion in the international market. It has also recently adopted a low cost-long haul strategy which in turn allows them to have the necessary capabilities to expand given its purchases of widebody aircraft.
Given the saturation of Asian markets, Yellowjet is then forward-looking into expanding into Europe in order to serve and bring its branded low-cost and fun flying experiences to the overseas Filipinos and to foreign tourists to travel and explore the Philippines.
This thesis has three major components, beginning with opportunity analysis which takes a look at the internal and external environment in order to identify which specific European country Yellowjet will enter. After choosing the country, the different target segments and their customer profiles will be discussed. An analysis of their different jobs, pains and gains will be matched with the features and benefits offered by Yellowjet. This will form the customer value propositions. Lastly, the project for the marketing entry strategy will be described including the elements of the service marketing mix.
Anotace v angličtině
Cílem Yellowjet je stát se nejúspěšnějším "low cost" dopravcem na světě. V důsledku nedávné regulace EU, která umožňuje opětovný vstup leteckých společností z Filipín do evropského vzdušného prostoru, s ohledem na rozšíření na mezinárodním trhu se jedná o dobrou příležitost pro Yellowjet. Yellowjet přijal novou strategii a koupí širších letadel nabídne klientům lety na delší vzdálenosti, čímž uspokojí poptávku současných zákazníku.
Vzhledem k nasycení trhu na asijských trzích, Yellowjet je hledá příležitosti a expanduje do Evropy, aby nabídl své "low cost" služby. Bude se také orientovat na zahraniční turisty a lákat je k objevování Filipín.
Tato práce má tři hlavní složky, počínaje analýzou příležitostí, která zachycuje situaci na vnitřním a vnějším prostředí s cílem určit, na které konkrétní evropské země Yellowjet vstoupí. Po výběru země budou popsány různé cílové segmenty zákazníků a jejich profily. Analýza zahrnuje všechny příležitosti a hrozby a spolu s analýzou výhod je sestavena hodnotová propozice. Na závěr bude sepsána projektová strategie vstupu na trh, včetně prvků marketingového mixu.
Klíčová slova
market opportunity analysis, airline industry, value proposition design, international market entry, services marketing
Klíčová slova v angličtině
analýza trhu, letecký průmysl, hodnotová propozice, mezinárodní vstup na trh, služby a marketing
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Conduct literature review and gather theoretical information on market opportunity analysis, customer value proposition design and international market entry strategies.
Practical part
Decribe Yellowjet company, and its current marketing environment, initiatives, and strategies.
Analyze the market opportunities and design value proposition for Yellowjet.
Create the project of crafting the market entry strategy of Yellowjet into the European market.
Assess the project's risk, cost and time nature.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Conduct literature review and gather theoretical information on market opportunity analysis, customer value proposition design and international market entry strategies.
Practical part
Decribe Yellowjet company, and its current marketing environment, initiatives, and strategies.
Analyze the market opportunities and design value proposition for Yellowjet.
Create the project of crafting the market entry strategy of Yellowjet into the European market.
Assess the project's risk, cost and time nature.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
BARNES, Cindy, Helen and David BLAKE PINDER. Creating and delivering your value proposition: managing customer experience for profit. Philadelphia: Kogan Page, 2009 213 p. ISBN 0749455128.
HAX, Arnoldo C. The delta model: reinventing your business strategy. New York: Springer, 2010, 235 p. ISBN 9781441914804.
HOLLENSEN, Svend. Global marketing: a decision-oriented approach. 5th ed. Harlow: Financial Times/Prentice Hall, 2010, 756 p. ISBN 978-0-273-72622-7.
LEE, Kiefer and S. CARTER. Global marketing management: changes, new challenges, and strategies. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, c2012, 578 p. ISBN 9780199609703.
OSTERWALDER, Alexander. Value proposition design. Hoboken: Wiley, 2014, 290 p. ISBN 978-1-118-96805-5.
Seznam doporučené literatury
BARNES, Cindy, Helen and David BLAKE PINDER. Creating and delivering your value proposition: managing customer experience for profit. Philadelphia: Kogan Page, 2009 213 p. ISBN 0749455128.
HAX, Arnoldo C. The delta model: reinventing your business strategy. New York: Springer, 2010, 235 p. ISBN 9781441914804.
HOLLENSEN, Svend. Global marketing: a decision-oriented approach. 5th ed. Harlow: Financial Times/Prentice Hall, 2010, 756 p. ISBN 978-0-273-72622-7.
LEE, Kiefer and S. CARTER. Global marketing management: changes, new challenges, and strategies. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, c2012, 578 p. ISBN 9780199609703.
OSTERWALDER, Alexander. Value proposition design. Hoboken: Wiley, 2014, 290 p. ISBN 978-1-118-96805-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Supervisor: doc. Pilík, 28 points;
Is the company ready to invest this sum of money and what is the return of this investment? ANSWERED COMPLETELY
Reviewer: doc. Chovancová, 27 points;
Do you think, that tourists on long-haul flights prefer low cost airlines? ANSWERED COMPLETELY
Dr. Vaněk: Please, could you describe the BSC? Please, could you explain the numbers which you used in this analysis? ANSWERED COMPLETELY
Doc. Gregar: The flight takes 14 hours. What about refreshment on the board? Could you explain it? Please, could you describe the mission of the company? When this company was established? ANSWERED COMPLETELY