Kambodža je jedním z potenciálních trhů zemí ASEAN, který přitahuje jak lokální, tak zahraniční přímé investice. Tato přitažlivost je výsledkem hojnosti přírodních zdrojů, nízkých nákladů na pracovní sílu a politické stability. To přispívá k ekonomickému rozvoji, zlepšování životní úrovně a modernizaci městských a venkovských oblastí.
Posílení hospodářského rozvoje obecně vyžaduje velmi silný finanční systém zahrnující silné finanční instituce. Co se týče poskytování finančních služeb, v Kambodži hraje velmi důležitou roli ACLEDA Bank Plc., která dominuje kambodžskému finančnímu trhu již přes 10 let. Cílem této diplomové práce je vytvořit nový projekt digitálně marketingové kampaně pro zvýšení povědomí o jejích produktech a službách a vztahů se zákazníky. Tato diplomová práce zahrne současnou marketingovou situaci ACLEDA Bank Plc. a navrhne projekt, který významně pomůže ACLEDA Bank Plc. udržet si současné zákazníky a oslovit i své potenciální zákazníky prostřednictvím digitálních kanálů, zejména sociálních sítí jako jsou Facebook a YouTube.
Anotace v angličtině
Cambodia is one of the potential markets in ASEAN countries that attracts for both local and foreign direct investment. This attraction is resulted from its natural resource abundance, low labor cost and political stability. As consequent, it contributes to economic development, improvement of living standard and modernizes its urban and rural area.
Generally, to strengthen the economic development, it requires a very strong financial system that involve by strong financial institutions. In Cambodia, ACLEDA Bank Plc. has played a very important role for serving the financial services, whereas it has dominated Cambodian financial market over 10 years. The aim of this thesis is to address a new digital marketing campaign project for booting up its products and services awareness and customer engagement. This thesis will figure out ACLEDA Bank Plc's current marketing situation and propose a significant project that helps ACLEDA Bank Plc. to retain and stay close with their potential and existing customer via digital channel particularly social net-work like Facebook and YouTube.
Klíčová slova
bankovnictví, digitální marketing, marketing sociálních médií, strategie, povědomí o produktech a službách, vztahy se zákazníky, fanoušci a stoupenci
Klíčová slova v angličtině
banking industry, digital marketing, social media marketing, strategy, products and services awareness, customer engagement, fans and followers.
Rozsah průvodní práce
103 p. (146 756 characters), 6
Jazyk
AN
Anotace
Kambodža je jedním z potenciálních trhů zemí ASEAN, který přitahuje jak lokální, tak zahraniční přímé investice. Tato přitažlivost je výsledkem hojnosti přírodních zdrojů, nízkých nákladů na pracovní sílu a politické stability. To přispívá k ekonomickému rozvoji, zlepšování životní úrovně a modernizaci městských a venkovských oblastí.
Posílení hospodářského rozvoje obecně vyžaduje velmi silný finanční systém zahrnující silné finanční instituce. Co se týče poskytování finančních služeb, v Kambodži hraje velmi důležitou roli ACLEDA Bank Plc., která dominuje kambodžskému finančnímu trhu již přes 10 let. Cílem této diplomové práce je vytvořit nový projekt digitálně marketingové kampaně pro zvýšení povědomí o jejích produktech a službách a vztahů se zákazníky. Tato diplomová práce zahrne současnou marketingovou situaci ACLEDA Bank Plc. a navrhne projekt, který významně pomůže ACLEDA Bank Plc. udržet si současné zákazníky a oslovit i své potenciální zákazníky prostřednictvím digitálních kanálů, zejména sociálních sítí jako jsou Facebook a YouTube.
Anotace v angličtině
Cambodia is one of the potential markets in ASEAN countries that attracts for both local and foreign direct investment. This attraction is resulted from its natural resource abundance, low labor cost and political stability. As consequent, it contributes to economic development, improvement of living standard and modernizes its urban and rural area.
Generally, to strengthen the economic development, it requires a very strong financial system that involve by strong financial institutions. In Cambodia, ACLEDA Bank Plc. has played a very important role for serving the financial services, whereas it has dominated Cambodian financial market over 10 years. The aim of this thesis is to address a new digital marketing campaign project for booting up its products and services awareness and customer engagement. This thesis will figure out ACLEDA Bank Plc's current marketing situation and propose a significant project that helps ACLEDA Bank Plc. to retain and stay close with their potential and existing customer via digital channel particularly social net-work like Facebook and YouTube.
Klíčová slova
bankovnictví, digitální marketing, marketing sociálních médií, strategie, povědomí o produktech a službách, vztahy se zákazníky, fanoušci a stoupenci
Klíčová slova v angličtině
banking industry, digital marketing, social media marketing, strategy, products and services awareness, customer engagement, fans and followers.
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Compile the literature review focusing on e-marketing in service sector.
Practical part
Analyze and evaluate the recent trends of e-marketing in Cambodia and current e-marketing strategy of ACLEDA Bank.
Develop the comprehensive project to embark on the digital marketing strategies for ACLEDA Bank.
Elaborate on cost, risk and time analysis of the project.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Compile the literature review focusing on e-marketing in service sector.
Practical part
Analyze and evaluate the recent trends of e-marketing in Cambodia and current e-marketing strategy of ACLEDA Bank.
Develop the comprehensive project to embark on the digital marketing strategies for ACLEDA Bank.
Elaborate on cost, risk and time analysis of the project.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
CLOSE, Angeline. Online consumer behavior: theory and research in social media, advertising, and e-tail. New York: Routledge, 2012, 366 p. ISBN 978-1-84872-969-8.
DAHL, Stephan. Social media marketing: theories and applications. Los Angeles: Sage, 2015, 268 p. ISBN 978-1-4462-8073-7.
HEMANN, Chuck and Ken BURBARY. Digital marketing analytics: making sense of consumer data in a digital world. Indianapolis, Ind.: Que, c2013, 364 p. ISBN 978-0-7897-5030-3.
CHAFFEY, Dave and P. SMITH. Emarketing excellence: planning and optimizing your digital marketing. 4th ed. London: Routledge, 2013, 613 p. ISBN 978-0-415-53335-5.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. 3rd ed. London: Kogan Page, c2014, 409 p. ISBN 978-0-7494-7102-6.
Seznam doporučené literatury
CLOSE, Angeline. Online consumer behavior: theory and research in social media, advertising, and e-tail. New York: Routledge, 2012, 366 p. ISBN 978-1-84872-969-8.
DAHL, Stephan. Social media marketing: theories and applications. Los Angeles: Sage, 2015, 268 p. ISBN 978-1-4462-8073-7.
HEMANN, Chuck and Ken BURBARY. Digital marketing analytics: making sense of consumer data in a digital world. Indianapolis, Ind.: Que, c2013, 364 p. ISBN 978-0-7897-5030-3.
CHAFFEY, Dave and P. SMITH. Emarketing excellence: planning and optimizing your digital marketing. 4th ed. London: Routledge, 2013, 613 p. ISBN 978-0-415-53335-5.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. 3rd ed. London: Kogan Page, c2014, 409 p. ISBN 978-0-7494-7102-6.
Supervisor: doc. Pilík, 25 points;
Was the project accepted by the company? When and what will be realized by the company? ANSWERED COMPLETELY
Reviewer: doc. Chovancová, 22 points
Doc. Gregar: What will be the price? Which risks are the most serious? What about operational risk? What is your relation with this bank? Is the bank international or national? ANSWERED COMPLETELY
Dr. Vaněk: Did you think about broaden portfolio of products? What about competitors? Did you check their digital strategy to compare or inspire? ANSWERED PARTLY