Diplomová práce se zabývá personálním marketingem ve společnosti BAŤA a.s. Hlavním cílem práce je implementovat do společnosti prvky personálního marketingu a navrhnout opatření, která povedou ke zvýšení počtu uchazečů o volné pracovní pozice, ke zvýšení loajálnosti a sounáležitosti stávajících pracovníků s organizací a ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti na trhu práce. V teoretické části byla provedena literární rešerše dané problematiky a získané poznatky sloužily jako teoretický základ pro část praktickou. K získání potřebných dat bylo realizováno dotazníkové šetření, z kterého vyplynulo, že by se společnost BAŤA měla zaměřit zejména na aktualizaci zaměstnaneckých benefitů. Projekt obsahuje návrhy k implementaci cíleného personálního marketingu a je doplněn o nákladovou, časovou a rizikovou analýzu.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with human resource marketing in BAŤA a.s. The main target of the thesis is an implementation personal marketing elements into company and suggest the steps leading to increase the number of candidates for job vacancies, increase a faithfulness and solidarity of current workers with organization and increase the competitiveness of company in the labor market. In the theoretical part was done literal research of given issues and gained knowledge were used as theoretical base for practical part. To obtain the necessary data was realized a questionnaire survey from which revealed, that BAŤA company should focus mainly on update of provided employee benefits. The project contains proposals for implementation of focused personal marketing and it is refilled by cost, time and risk analyses.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, generace X, Y, Z, personální marketing, související personální činnosti
Klíčová slova v angličtině
human resource management, generation X, Y, Z, HR marketing, other personal activities
Rozsah průvodní práce
96
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá personálním marketingem ve společnosti BAŤA a.s. Hlavním cílem práce je implementovat do společnosti prvky personálního marketingu a navrhnout opatření, která povedou ke zvýšení počtu uchazečů o volné pracovní pozice, ke zvýšení loajálnosti a sounáležitosti stávajících pracovníků s organizací a ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti na trhu práce. V teoretické části byla provedena literární rešerše dané problematiky a získané poznatky sloužily jako teoretický základ pro část praktickou. K získání potřebných dat bylo realizováno dotazníkové šetření, z kterého vyplynulo, že by se společnost BAŤA měla zaměřit zejména na aktualizaci zaměstnaneckých benefitů. Projekt obsahuje návrhy k implementaci cíleného personálního marketingu a je doplněn o nákladovou, časovou a rizikovou analýzu.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with human resource marketing in BAŤA a.s. The main target of the thesis is an implementation personal marketing elements into company and suggest the steps leading to increase the number of candidates for job vacancies, increase a faithfulness and solidarity of current workers with organization and increase the competitiveness of company in the labor market. In the theoretical part was done literal research of given issues and gained knowledge were used as theoretical base for practical part. To obtain the necessary data was realized a questionnaire survey from which revealed, that BAŤA company should focus mainly on update of provided employee benefits. The project contains proposals for implementation of focused personal marketing and it is refilled by cost, time and risk analyses.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, generace X, Y, Z, personální marketing, související personální činnosti
Klíčová slova v angličtině
human resource management, generation X, Y, Z, HR marketing, other personal activities
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na téma personální marketing.
Praktická část
Analyzujte současnou úroveň personálního marketingu ve firmě Baťa, a.s.
Na základě analýzy navrhněte projekt implementace personálního marketingu zaměřeného na absolventy vysokých škol ve vybraném podniku.
Vyhodnoťte náklady na realizaci a očekávané přínosy a rizika.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na téma personální marketing.
Praktická část
Analyzujte současnou úroveň personálního marketingu ve firmě Baťa, a.s.
Na základě analýzy navrhněte projekt implementace personálního marketingu zaměřeného na absolventy vysokých škol ve vybraném podniku.
Vyhodnoťte náklady na realizaci a očekávané přínosy a rizika.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 13th ed. London: Kogan Page, 2014, 842 s. ISBN 978-0-7494-6964-1.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Sociální vztahy v organizaci a jejich management. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 224 s. ISBN 978-80-247-4211-3.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 215 s. ISBN 978-80-247-2497-3.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 978-80-7261-168-3.
WELSING, Caroline. HRMarketing: a new perspective on Human Resources Management. 1st ed. Amsterdam: FT Prentice Hall, 2006, 199 s. ISBN 9789043013406.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 13th ed. London: Kogan Page, 2014, 842 s. ISBN 978-0-7494-6964-1.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Sociální vztahy v organizaci a jejich management. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 224 s. ISBN 978-80-247-4211-3.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 215 s. ISBN 978-80-247-2497-3.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 978-80-7261-168-3.
WELSING, Caroline. HRMarketing: a new perspective on Human Resources Management. 1st ed. Amsterdam: FT Prentice Hall, 2006, 199 s. ISBN 9789043013406.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: dr. Matošková (23 b.)
Na s. 62 uvádíte, že by bylo vhodné ukázat veřejnosti, že společnost Baťa jde stále tím směrem, který určil Tomáš Baťa. Jakým způsobem byste to udělala? ZODPOVĚZENO ZCELA
Jakým způsobem by měla firma komunikovat s potenciálními uchazeči o práci z řad absolventů vysokých škol při zveřejňování nabídky práce? (co by měla v inzerátech zdůrazňovat, kde by měla nabídku práce zveřejňovat apod.) ZODPOVĚZENO ZCELA
Jaké nástroje interní komunikace firmě doporučujete? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Ing. Julíčková (24 b.)
Jaká mohou být další rizika projektu implementace personálního marketingu ve zkoumané společnosti? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky k obhajobě DP
dr. Bejtkovský: Jak jste vyčíslovala sick days? Jak jste vykalkulovala náklady? Zjišťovala jste důvody fluktuace? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Kubík: Můžou být sick days i 5 dnů? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Kozák: Kam ti zaměstnanci v Praze odchází? ZODPOVĚZENO ZCELA