Diplomová práce si klade za cíl vytvořit projekt získání nových klientů a dárců pro soukromou kliniku. Nedílnou součástí diplomové práce bylo použití marketingových analýz, které zkoumají soukromou zdravotnickou organizaci z pohledu makroprostředí, mezoprostředí a mikroprostředí a jsou shrnuty v analýze SWOT. Projekt byl sestaven na základě jak provedených analýz, tak i marketingového výzkumu ve zdravotnictví. Marketingový výzkum se zaměřoval na dvě skupiny respondentů, potenciálních klientů a potenciálních dárců a jak již bylo výše zmíněno u moderního marketingu, tím, že navážeme nejprve vztah s klienty a posléze navrhneme odpovídající služby a produkty, můžeme dosáhnout vysokého standardu uspokojení potřeb v návaznosti na přání klienta. Provedeným výzkumem byly zjištěny informace potřebné k navržení projektu pro získání nových klientů a dárců. Výsledky této práce umožňují zavedení nových služeb navazujících na hlavní cíl práce a rozšíření povědomí o soukromé zdravotnické organizaci.
Anotace v angličtině
The main aim of this dissertation is a project to acquire new clients and donors for a private clinic. Integral parts of this dissertation were marketing analyses researching a private health care organization from the perspective of macro-environment, amid-environment and microenvironment. All perspectives are summarized using the SWOT analysis. The project was compiled based on undertaken analyses as well as on marketing research within health care. Marketing research was aimed on to two groups of responders. Those were potential clients and potential donors. As mentioned above with modern marketing we achieve a high standard of meeting all clients needs by creating a good relationship with them and proposing services and products needed. The research secured information necessary to design the project to attract new clients and donors.Outcomes of this dissertation enable bringing new services in to the praxis, which are linked to the main aim of the care provider. A broader awareness about the private health care organization is achieved also.
Klíčová slova
klienti, dárci, marketing, zdravotnictví, soukromá zdravotnická organizace
Diplomová práce si klade za cíl vytvořit projekt získání nových klientů a dárců pro soukromou kliniku. Nedílnou součástí diplomové práce bylo použití marketingových analýz, které zkoumají soukromou zdravotnickou organizaci z pohledu makroprostředí, mezoprostředí a mikroprostředí a jsou shrnuty v analýze SWOT. Projekt byl sestaven na základě jak provedených analýz, tak i marketingového výzkumu ve zdravotnictví. Marketingový výzkum se zaměřoval na dvě skupiny respondentů, potenciálních klientů a potenciálních dárců a jak již bylo výše zmíněno u moderního marketingu, tím, že navážeme nejprve vztah s klienty a posléze navrhneme odpovídající služby a produkty, můžeme dosáhnout vysokého standardu uspokojení potřeb v návaznosti na přání klienta. Provedeným výzkumem byly zjištěny informace potřebné k navržení projektu pro získání nových klientů a dárců. Výsledky této práce umožňují zavedení nových služeb navazujících na hlavní cíl práce a rozšíření povědomí o soukromé zdravotnické organizaci.
Anotace v angličtině
The main aim of this dissertation is a project to acquire new clients and donors for a private clinic. Integral parts of this dissertation were marketing analyses researching a private health care organization from the perspective of macro-environment, amid-environment and microenvironment. All perspectives are summarized using the SWOT analysis. The project was compiled based on undertaken analyses as well as on marketing research within health care. Marketing research was aimed on to two groups of responders. Those were potential clients and potential donors. As mentioned above with modern marketing we achieve a high standard of meeting all clients needs by creating a good relationship with them and proposing services and products needed. The research secured information necessary to design the project to attract new clients and donors.Outcomes of this dissertation enable bringing new services in to the praxis, which are linked to the main aim of the care provider. A broader awareness about the private health care organization is achieved also.
Klíčová slova
klienti, dárci, marketing, zdravotnictví, soukromá zdravotnická organizace
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupné literatury charakterizujte podstatu marketingu ve zdravotnictví a prezentujte teoretické poznatky týkající se budování vztahu se zákazníky.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt získání nových klientů a dárců pro soukromou kliniku.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupné literatury charakterizujte podstatu marketingu ve zdravotnictví a prezentujte teoretické poznatky týkající se budování vztahu se zákazníky.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt získání nových klientů a dárců pro soukromou kliniku.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, Joel SHALOWITZ a Robert J. STEVENS. Strategic marketing for health care organizations: building a customer-driven health system. 1st edition. San Francisco: Jossey-Bass, c2008, 556 s. ISBN 978-0-7879-8496-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary ARMSTRONG. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. 3th edition. Harlow, England: Prentice Hall Financial Times, an imprint of Pearson Education, 2007, 610 s. ISBN 978-0-273-70693-9.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. 1. vyd. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, Joel SHALOWITZ a Robert J. STEVENS. Strategic marketing for health care organizations: building a customer-driven health system. 1st edition. San Francisco: Jossey-Bass, c2008, 556 s. ISBN 978-0-7879-8496-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary ARMSTRONG. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. 3th edition. Harlow, England: Prentice Hall Financial Times, an imprint of Pearson Education, 2007, 610 s. ISBN 978-0-273-70693-9.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. 1. vyd. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: doc. Staňková, 27b;
Kdyby klinika neměla zájem o všechna navrhovaná opatření, kterým byste vy osobně dala největší prioritu? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Co chápete pojmem alternativní náklady projektu? Vysvětlete blíže důvod a použití tabulky č. 10.
OPONENT: Dr. Bejtkovský, 20b;
Jakými dalšími způsoby lze ještě snížit/eliminovat riziko: nezájem potenciálních klientů a dárců, které je prezentováno v rámci Rizikové analýzy na straně 92?
Měla již diplomantka možnost projednat svůj projekt s představiteli soukromé kliniky, jaké byly případné reakce?
Prof. Slaný: Jaké služby z hlediska reprodukce klinika nabízí? Z pohledu etického jak pohlížíte na reprodukční medicínu? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Horáková: Kolik je klinik reprodukční medicíny v ČR? Je nějaká podpora ze strany státu v oblasti reprodukční medicíny? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Papadaki: Prosím vysvětlete rezervační systém - z hlediska uživatelského je velmi těžké pro pacientku posoudit, kolik času stráví u lékaře? Jak to bude fungovat? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Pastuszková: Rezervační systém tak jak navrhujete, by byl vhodný pro rezervaci na prohlídky prevencie Máte nedostatek dárců a dárkyň? Jak by probíhala inzerce (poradenství) na webovém portálu Modrý koník? Jak to bude nastaveno z hlediska etiky? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ