Cestovní ruch je důležitým ukazatelem atraktivity dané destinace. Práce vycházela z potřeby neustále rozvíjet cestovní ruch, kvůli zvyšující se konkurenceschopnosti jiných destinací. Potřebu zlepšit cestovní ruch má i lázeňské město Trenčianske Teplice. Hlavním cílem práce bylo pomocí návrhů projektů zvýšit cestovní ruch v Trenčianskych Tepliciach. Návrhy byly
podány na základě analýzy současného stavu. Celková analýza byla zpracována formou rozhovorů a SWOT analýzy. Výsledky analýzy ukázaly, že Trenčianske Teplice potřebovali rozvoj v různých oblastech. Jednou z oblastí byla revitalizace zanedbaných částí města. Další z oblastí bylo zaměření svých produktů na jinou věkovou kategorii jako doposud. V kontextu bylo rozšířeno poznání lázeňského cestovního ruchu v malých městech, které mají omezené zdroje na propagaci. Přínos práce z pohledu města Trenčianske Teplice byla možnost, reálně uskutečnit navrhované projekty za účelem zvýšení cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
Tourism is important determining factor of attractiveness of given destination. This thesis originated from the need of continuous development of the tourism due to the competitiveness of other destinations. Specifically the need to improve tourism in spa town of Trenčianske Teplice. The main topic of this thesis was to increase tourism in Trenčianske Teplice by creating suitable projects. The current state of tourism was used as the base of the project. The analysis was conducted in the form of interviews and SWOT analysis. Results of this analysis showed that Trenčianske Teplice needed the development in various
domains. One of the domains processed was the revitalization of neglected parts of the city. Another part was to direct its own products at different groups. The tourism in small spa towns, which has limited propaganda resources was explained. The contribution of this thesis was to realize proposed projects designed to increase the tourism in Trenčianske Teplice.
Klíčová slova
cestovní ruch, Trenčianske Teplice, lázeňský, wellness, rozvoj
Klíčová slova v angličtině
tourism, Trenčianske Teplice, spa, wellness, development
Rozsah průvodní práce
79 s. (18 059 znakov)
Jazyk
CZ
Anotace
Cestovní ruch je důležitým ukazatelem atraktivity dané destinace. Práce vycházela z potřeby neustále rozvíjet cestovní ruch, kvůli zvyšující se konkurenceschopnosti jiných destinací. Potřebu zlepšit cestovní ruch má i lázeňské město Trenčianske Teplice. Hlavním cílem práce bylo pomocí návrhů projektů zvýšit cestovní ruch v Trenčianskych Tepliciach. Návrhy byly
podány na základě analýzy současného stavu. Celková analýza byla zpracována formou rozhovorů a SWOT analýzy. Výsledky analýzy ukázaly, že Trenčianske Teplice potřebovali rozvoj v různých oblastech. Jednou z oblastí byla revitalizace zanedbaných částí města. Další z oblastí bylo zaměření svých produktů na jinou věkovou kategorii jako doposud. V kontextu bylo rozšířeno poznání lázeňského cestovního ruchu v malých městech, které mají omezené zdroje na propagaci. Přínos práce z pohledu města Trenčianske Teplice byla možnost, reálně uskutečnit navrhované projekty za účelem zvýšení cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
Tourism is important determining factor of attractiveness of given destination. This thesis originated from the need of continuous development of the tourism due to the competitiveness of other destinations. Specifically the need to improve tourism in spa town of Trenčianske Teplice. The main topic of this thesis was to increase tourism in Trenčianske Teplice by creating suitable projects. The current state of tourism was used as the base of the project. The analysis was conducted in the form of interviews and SWOT analysis. Results of this analysis showed that Trenčianske Teplice needed the development in various
domains. One of the domains processed was the revitalization of neglected parts of the city. Another part was to direct its own products at different groups. The tourism in small spa towns, which has limited propaganda resources was explained. The contribution of this thesis was to realize proposed projects designed to increase the tourism in Trenčianske Teplice.
Klíčová slova
cestovní ruch, Trenčianske Teplice, lázeňský, wellness, rozvoj
Klíčová slova v angličtině
tourism, Trenčianske Teplice, spa, wellness, development
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Představte terminologii, klasifikaci a teoretické přístupy ke studiu lázeňského a wellness cestovního ruchu.
Proveďte diskusi nástrojů podpory lázeňského a wellness cestovního ruchu a tyto poznatky aplikujte na podmínky EU, Slevenské republiky a Trenčianskeho kraje v programovém období 2014 - 2020.
Praktická část
Analyzujte přírodní a společenské předpoklady lázeňského a wellness cetovního ruchu v Trenčianskych Tepliciach.
Podejte přehled vývoje a současného stavu lázeňského a wellness cestovního ruchu v Trenčianskych Tepliciach včetně příslušných podpořených projektů v programovém období 2007 - 2013.
Navrhněte projekt pro rozvoj cestovního ruchu v lázeňském městě Trenčianske Teplice v programovém období 2014 - 2020.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Představte terminologii, klasifikaci a teoretické přístupy ke studiu lázeňského a wellness cestovního ruchu.
Proveďte diskusi nástrojů podpory lázeňského a wellness cestovního ruchu a tyto poznatky aplikujte na podmínky EU, Slevenské republiky a Trenčianskeho kraje v programovém období 2014 - 2020.
Praktická část
Analyzujte přírodní a společenské předpoklady lázeňského a wellness cetovního ruchu v Trenčianskych Tepliciach.
Podejte přehled vývoje a současného stavu lázeňského a wellness cestovního ruchu v Trenčianskych Tepliciach včetně příslušných podpořených projektů v programovém období 2007 - 2013.
Navrhněte projekt pro rozvoj cestovního ruchu v lázeňském městě Trenčianske Teplice v programovém období 2014 - 2020.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BALÁŽOVÁ, Eva, Viera PAPCUNOVÁ a Jana JARÁBKOVÁ. Cestovný ruch a samospráva. 1. vyd. Nitra: Municipalia, 2007, 100 s. ISBN 978-80-8069-862-1.
GÚČIK, Marian. Cestovný ruch: politika a ekonómia. 1. vyd. Banská Bystrica: Dali-BB, 2011, 188 s. ISBN 978-80-89090-98-3.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 341 s. ISBN 80-247-1014-5.
ROBINSON, Peter. ed. Tourism: the Key Concepts. 1st ed. London: Routledge, 2012, 336 p. ISBN 978-0-415-67793-6.
TITTELBACHOVÁ, Šárka. Turismus a veřejná správa: průniky, dysfunkce, problémy, šance: státní politika turismu České republiky: systémový přístup k řešení problémů. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 196 s. ISBN 978-80-247-3842-0.
Seznam doporučené literatury
BALÁŽOVÁ, Eva, Viera PAPCUNOVÁ a Jana JARÁBKOVÁ. Cestovný ruch a samospráva. 1. vyd. Nitra: Municipalia, 2007, 100 s. ISBN 978-80-8069-862-1.
GÚČIK, Marian. Cestovný ruch: politika a ekonómia. 1. vyd. Banská Bystrica: Dali-BB, 2011, 188 s. ISBN 978-80-89090-98-3.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 341 s. ISBN 80-247-1014-5.
ROBINSON, Peter. ed. Tourism: the Key Concepts. 1st ed. London: Routledge, 2012, 336 p. ISBN 978-0-415-67793-6.
TITTELBACHOVÁ, Šárka. Turismus a veřejná správa: průniky, dysfunkce, problémy, šance: státní politika turismu České republiky: systémový přístup k řešení problémů. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 196 s. ISBN 978-80-247-3842-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: 21 b. Hodnocení oponenta: 21 b.
Vedoucí:
Představte přínosy práce z pohledu manažerské aplikace jejich výsledků, tj. pro účely praxe.
Otázka zodpovězena kompletně
Oponent:
V teoretickej časti uvádzate kompletný prehľad nástrojov podpory rozvoja CR v EU a SR. Vidíte možnosť využitia spomínaných nástrojov v navrhovaných projektoch?