Teoretická část této bakalářské práce je zaměřena na financování vysokých škol s akcentem na využití prostředků z Evropských strukturálních a investičních fondů. Dále jsou uvedeny konkrétní operační programy, které mohou vysoké školy využít ve prospěch svého rozvoje. Závěr teoretické části je věnován motivaci se zaměřením na studenty, základního prvku terciárního systému. V praktické části bylo provedeno kvantitativní šetření, kterým se zjišťovala obecná spokojenost studentů Fakulty managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati se studijním prostředím. Z provedené analýzy byly zjištěny konkrétní nedostatky, na které byla navržena doporučení s přihlédnutím na možnost využití finančních prostředků z uvedených fondů.
Anotace v angličtině
The theoretical part is focused on financing of universities with an emphasis on the use of European Structural and Investment Funds. Furthermore there are mentioned specific operating programmes which universities can use for it is development. Finally, the theo-retical part describes the motivation of students, core elements of tertiary system. In the practical part, the quantitative research was accomplished, which served as the tool for discovering general student´s satisfaction of the Faculty of Management and Econom-ics at Tomas Bata University with educational environment. On the basis of analyse there were found out exact shortages, for which were designed recommendations with regard to the possibility of using financial means from ESI funds.
Klíčová slova
Terciární vzdělávání, financování vysokého školství, Evropské strukturální a investiční fondy, operační programy, motivace
Klíčová slova v angličtině
Tertiary Education, Financing of Universities, European Structural and Investment Funds, Operational Programmes, Motivation
Rozsah průvodní práce
83 s. (119 994 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část této bakalářské práce je zaměřena na financování vysokých škol s akcentem na využití prostředků z Evropských strukturálních a investičních fondů. Dále jsou uvedeny konkrétní operační programy, které mohou vysoké školy využít ve prospěch svého rozvoje. Závěr teoretické části je věnován motivaci se zaměřením na studenty, základního prvku terciárního systému. V praktické části bylo provedeno kvantitativní šetření, kterým se zjišťovala obecná spokojenost studentů Fakulty managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati se studijním prostředím. Z provedené analýzy byly zjištěny konkrétní nedostatky, na které byla navržena doporučení s přihlédnutím na možnost využití finančních prostředků z uvedených fondů.
Anotace v angličtině
The theoretical part is focused on financing of universities with an emphasis on the use of European Structural and Investment Funds. Furthermore there are mentioned specific operating programmes which universities can use for it is development. Finally, the theo-retical part describes the motivation of students, core elements of tertiary system. In the practical part, the quantitative research was accomplished, which served as the tool for discovering general student´s satisfaction of the Faculty of Management and Econom-ics at Tomas Bata University with educational environment. On the basis of analyse there were found out exact shortages, for which were designed recommendations with regard to the possibility of using financial means from ESI funds.
Klíčová slova
Terciární vzdělávání, financování vysokého školství, Evropské strukturální a investiční fondy, operační programy, motivace
Klíčová slova v angličtině
Tertiary Education, Financing of Universities, European Structural and Investment Funds, Operational Programmes, Motivation
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Popište terciální vzdělávací systém v České republice a charakterizujte strukturu jeho financování.
Zpracujete teoretické poznatky týkající se možnosti využití prostředků z Evropských strukturálních a investičních fondů pro účely financování rozvoje studijního prostředí na vysokých školách.
Praktická část
Proveďte analýzu aktuálního stavu spokojenosti studentů Fakulty managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně s prostředím pro studium.
Na základě výsledků analýzy a dalších zjištění navrhněte doporučení pro zvýšení spokojenosti studentů s akcentem na projekty financovatelné z Evropských strukturálních a investičních fondů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Popište terciální vzdělávací systém v České republice a charakterizujte strukturu jeho financování.
Zpracujete teoretické poznatky týkající se možnosti využití prostředků z Evropských strukturálních a investičních fondů pro účely financování rozvoje studijního prostředí na vysokých školách.
Praktická část
Proveďte analýzu aktuálního stavu spokojenosti studentů Fakulty managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně s prostředím pro studium.
Na základě výsledků analýzy a dalších zjištění navrhněte doporučení pro zvýšení spokojenosti studentů s akcentem na projekty financovatelné z Evropských strukturálních a investičních fondů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAUM, Michael and Dan MAREK. Cohesion Policy in the European Union. 1st ed. New York: Palgrave Macmillan, 2014, 257 p. ISBN 978-0-230-30313-3.
HÁJEK, Oldřich a Jiří NOVOSÁK. Kohezní politika v širších souvislostech. 1. vyd. Žilina: Georg, 2010, 216 s. ISBN 978-80-89401-19-2.
PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 3., rozšíř. vyd. Praha: Grada Publishing, 2015, 159 s. ISBN 978-80-247-5515-1.
ŠRÉDL, Karel. Znalostní ekonomika a vzdělávání. 1. vyd. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta, 2010, 115 s. ISBN 978-80-213-2039-0.
URBÁNEK, Václav. Financování vysokého školství. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2007, 163 s. ISBN 978-80-245-1313-3.
Seznam doporučené literatury
BAUM, Michael and Dan MAREK. Cohesion Policy in the European Union. 1st ed. New York: Palgrave Macmillan, 2014, 257 p. ISBN 978-0-230-30313-3.
HÁJEK, Oldřich a Jiří NOVOSÁK. Kohezní politika v širších souvislostech. 1. vyd. Žilina: Georg, 2010, 216 s. ISBN 978-80-89401-19-2.
PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 3., rozšíř. vyd. Praha: Grada Publishing, 2015, 159 s. ISBN 978-80-247-5515-1.
ŠRÉDL, Karel. Znalostní ekonomika a vzdělávání. 1. vyd. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta, 2010, 115 s. ISBN 978-80-213-2039-0.
URBÁNEK, Václav. Financování vysokého školství. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2007, 163 s. ISBN 978-80-245-1313-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: 22 b. Hodnocení oponenta: 18 b.
Vedoucí:
Jakým hlavním problémům čelí veřejné vysoké školy z hlediska financování?
Otázka zodpovězena kompletně
Oponent:
Blíže prosím popište hlavní zjištění Vámi provedených analýz. Kterou ze zjištěných skutečností považujete za nejvíce zajímavou vzhledem k zaměření Vaší bakalářské práce?
Otázka zodpovězena kompletně
Ing. Jana Matošková, Ph.D.
Porovnávala jste výsledky dotazníkového šetření s hodnocením studijního prostředí FaME UTB?
Otázka zodpovězena částečně
Ing. Milana Otrusinová, Ph.D.
Zaměřila jste projektové záměry na investiční nebo neinvestiční fondy?