Diplomová práce se věnuje problematice krizové komunikace v průmyslu komerční bezpečnosti. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních terminologických pojmů, dále přibližuje problematiku krizové komunikace jako takové a poslední část rozebírá jednotlivé profese v průmyslu komerční bezpečnosti. Praktická část se zajímá o konkrétní funkci strážného, jeho práva a povinnosti. Následuje kapitola rozebírající krizovou komunikaci přizpůsobenou pro průmysl komerční bezpečnosti, která je doložena výsledky z dotazníků zaměřeného na krizovou komunikaci v praxi. Poslední část diplomové práce je věnována tzv. výukovým kartám, které jsou vytvořeny ze základních poznatků získaných praxí a mají sloužit ke snazší a rychlejší krizové komunikaci.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the communication crisis in a commercial security industry. The theoretical part is focused on explaining the basic concepts of terminology and brings near issues such as crisis communication. The last part is dedicated to various professions in the commercial security industry.
The practical part focuses on specific powers of a guard, his rights and obligations. The following chapter discusses the crisis communication adapted for the commercial security industry, which is evidenced by the results of a questionnaire focused on crisis communi-cation in practice. The last part of the thesis is devoted to the so-called Tutorial Cards, that are created from the basic knowledge gained from a practical experience These are inten-ded to make the crisis communication easier and faster.
Klíčová slova
Komunikace, krizová komunikace, průmysl komerční bezpečnosti, soukromé bezpečnostní služby, strážný
Diplomová práce se věnuje problematice krizové komunikace v průmyslu komerční bezpečnosti. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních terminologických pojmů, dále přibližuje problematiku krizové komunikace jako takové a poslední část rozebírá jednotlivé profese v průmyslu komerční bezpečnosti. Praktická část se zajímá o konkrétní funkci strážného, jeho práva a povinnosti. Následuje kapitola rozebírající krizovou komunikaci přizpůsobenou pro průmysl komerční bezpečnosti, která je doložena výsledky z dotazníků zaměřeného na krizovou komunikaci v praxi. Poslední část diplomové práce je věnována tzv. výukovým kartám, které jsou vytvořeny ze základních poznatků získaných praxí a mají sloužit ke snazší a rychlejší krizové komunikaci.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the communication crisis in a commercial security industry. The theoretical part is focused on explaining the basic concepts of terminology and brings near issues such as crisis communication. The last part is dedicated to various professions in the commercial security industry.
The practical part focuses on specific powers of a guard, his rights and obligations. The following chapter discusses the crisis communication adapted for the commercial security industry, which is evidenced by the results of a questionnaire focused on crisis communi-cation in practice. The last part of the thesis is devoted to the so-called Tutorial Cards, that are created from the basic knowledge gained from a practical experience These are inten-ded to make the crisis communication easier and faster.
Klíčová slova
Komunikace, krizová komunikace, průmysl komerční bezpečnosti, soukromé bezpečnostní služby, strážný
Seznamte se s problematikou krizové komunikace.
Zaměřte se na využitelnost krizové komunikace v průmyslu komerční bezpečnosti.
Uveďte nezbytnou terminologii.
Rozeberte profese v průmyslu komerční bezpečnosti, které se s krizovou komunikací setkávají.
Vytvořte modelové situace, pomocí kterých bude ukázáno, jak krizová komunikace probíhá v praxi.
Navrhněte praktický výcvik krizové komunikace.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou krizové komunikace.
Zaměřte se na využitelnost krizové komunikace v průmyslu komerční bezpečnosti.
Uveďte nezbytnou terminologii.
Rozeberte profese v průmyslu komerční bezpečnosti, které se s krizovou komunikací setkávají.
Vytvořte modelové situace, pomocí kterých bude ukázáno, jak krizová komunikace probíhá v praxi.
Navrhněte praktický výcvik krizové komunikace.
Seznam doporučené literatury
ANTUŠÁK, Emil a Zdeněk KOPECKÝ. Krizový management: krizová komunikace. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2005, 91 s. ISBN 80-245-0945-8.
CHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 169 s. Komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-4234-2.
VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 176 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2510-9.
LUKÁŠ, Luděk a kol. Bezpečnostní technologie, systémy a management IV. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 390 s. ISBN 978-80-87500-57-6.
LUKÁŠ, Luděk a a kolektiv. Bezpečnostní technologie, systémy a management V. 1. vydání. Zlín: Radim Bačuvčík VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-67-5.
DLOUHÝ, Martin. Krizová komunikace v zátěžových situacích. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2014, 98 s. ISBN 978-80-87647-12-7.
EVANGELU, Jaroslava Ester. Krizová komunikace: efektivní zvládání krizových a zátěžových situací. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2013, 95 s. ISBN 978-80-7418-175-7.
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. 325 s. ISBN 978-80-247-2339-6.
Seznam doporučené literatury
ANTUŠÁK, Emil a Zdeněk KOPECKÝ. Krizový management: krizová komunikace. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2005, 91 s. ISBN 80-245-0945-8.
CHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 169 s. Komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-4234-2.
VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 176 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2510-9.
LUKÁŠ, Luděk a kol. Bezpečnostní technologie, systémy a management IV. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 390 s. ISBN 978-80-87500-57-6.
LUKÁŠ, Luděk a a kolektiv. Bezpečnostní technologie, systémy a management V. 1. vydání. Zlín: Radim Bačuvčík VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-67-5.
DLOUHÝ, Martin. Krizová komunikace v zátěžových situacích. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2014, 98 s. ISBN 978-80-87647-12-7.
EVANGELU, Jaroslava Ester. Krizová komunikace: efektivní zvládání krizových a zátěžových situací. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2013, 95 s. ISBN 978-80-7418-175-7.
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. 325 s. ISBN 978-80-247-2339-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace DP byla praktická ukázka "Výukových karet".
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Kolik bylo respondentů v dotazníkovém šetření? (prof. Ing. Dušan Vičar, CSc.)
2. Jaká je podmínka, aby se z mimořádné události stala krizová situace? (prof. Ing. Dušan Vičar, CSc.)
3. Jak strážný vyvede výtržníka fyzicky? (JUDr. Ladislav Pávek)
4. Co když Vám osoba nebude rozumět? (Ing. David Malaník, Ph.D.)
5. Práci jste zpracovávala sama? V dotazníkovém šetření máte onikání. (Ing. Ivo Pikner, Ph.D.)
6. Téma DP je "Krizová kominkace v průmyslu komerční bezpečnosti", ale jsou to jenom strážní? (doc. Ing. Jan Kunovský, CSc.)
Studentka zodpověděla položené dotazy vedoucího DP a oponenta v plném rozsahu.