Práce je zaměřena na vzdělávání žáků formou projektové výuky, která bude probíhat za pomoci pracovních listů vycházejících ze zdrojů Khanovy školy. Teoretická část se bude zabývat analýzou otevřeného vzdělávání a vzdělávacích online internetových technologií. Praktická část bude popisovat použitelnost a význam Khanovy školy pro edukaci. Na základě volby vhodných témat budou vytvořeny pracovní listy, které poslouží k výuce konkrétního projektu. Použitelnost navržených pracovních listů bude ověřena formou kritické diskuse.
Anotace v angličtině
This thesis will be focused on the educative project-based learning conducted using worksheets based on Khan's school. The theoretical part will deal with analysis of the forms of open education and internet online education technologies. The practical part will describe the possible usage and importance of Khan's school for educative purposes. Based on selected relevant topics, several worksheets will be created and used to teach corresponding subjects. Practical applicability of these worksheets will be verified during a phase of a critical discussion.
Klíčová slova
vzdělávání, internet, online technologie, interaktivita, pracovní listy, projektová výuka, Khan Academy
Klíčová slova v angličtině
education, internet, online technologies, interaktivity, worksheets, project based learning, Khan Academy
Rozsah průvodní práce
85 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na vzdělávání žáků formou projektové výuky, která bude probíhat za pomoci pracovních listů vycházejících ze zdrojů Khanovy školy. Teoretická část se bude zabývat analýzou otevřeného vzdělávání a vzdělávacích online internetových technologií. Praktická část bude popisovat použitelnost a význam Khanovy školy pro edukaci. Na základě volby vhodných témat budou vytvořeny pracovní listy, které poslouží k výuce konkrétního projektu. Použitelnost navržených pracovních listů bude ověřena formou kritické diskuse.
Anotace v angličtině
This thesis will be focused on the educative project-based learning conducted using worksheets based on Khan's school. The theoretical part will deal with analysis of the forms of open education and internet online education technologies. The practical part will describe the possible usage and importance of Khan's school for educative purposes. Based on selected relevant topics, several worksheets will be created and used to teach corresponding subjects. Practical applicability of these worksheets will be verified during a phase of a critical discussion.
Klíčová slova
vzdělávání, internet, online technologie, interaktivita, pracovní listy, projektová výuka, Khan Academy
Klíčová slova v angličtině
education, internet, online technologies, interaktivity, worksheets, project based learning, Khan Academy
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši na téma otevřené vzdělávání a vzdělávací on line internetové technologie.
Popište význam Khanova projektu pro globální edukaci.
Seznamte se s možnostmi využití pracovních listů ve spojení s edukačními zdroji Khanovy školy.
Zvolte vhodný okruh témat a připravte formou projektu jejich výuku s využitím vlastních pracovních listů.
Ověřte formou kritické diskuse použitelnost navržených pracovních listů.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši na téma otevřené vzdělávání a vzdělávací on line internetové technologie.
Popište význam Khanova projektu pro globální edukaci.
Seznamte se s možnostmi využití pracovních listů ve spojení s edukačními zdroji Khanovy školy.
Zvolte vhodný okruh témat a připravte formou projektu jejich výuku s využitím vlastních pracovních listů.
Ověřte formou kritické diskuse použitelnost navržených pracovních listů.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, Jiří (ed.). Moderní vzdělávání: technika a informační technologie. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 157 s. ISBN 978-80-244-2912-0.
KHAN, Salman. The one world schoolhouse: education reimagined. New York: Twelve, 2012, 259 s. ISBN 978-1-4555-0839-6.
KLEMENT, Milan. E-learning: elektronické studijní opory a jejich hodnocení. 1. vyd. Olomouc: Agentura Gevak, 2012, 341 s. ISBN 978-80-86768-38-0.
PETHURAJA.S. Massive Open Online Courses (MOOCs) For Everyone. 2015-05-02. India: PETHURAJA.S, 2015, 155 s. ISBN 978-93-5126-246-6.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226 s. ISBN 978-80-7357-903-6.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, Jiří (ed.). Moderní vzdělávání: technika a informační technologie. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 157 s. ISBN 978-80-244-2912-0.
KHAN, Salman. The one world schoolhouse: education reimagined. New York: Twelve, 2012, 259 s. ISBN 978-1-4555-0839-6.
KLEMENT, Milan. E-learning: elektronické studijní opory a jejich hodnocení. 1. vyd. Olomouc: Agentura Gevak, 2012, 341 s. ISBN 978-80-86768-38-0.
PETHURAJA.S. Massive Open Online Courses (MOOCs) For Everyone. 2015-05-02. India: PETHURAJA.S, 2015, 155 s. ISBN 978-93-5126-246-6.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226 s. ISBN 978-80-7357-903-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student nejprve seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly prezentovány posudky vedoucího a oponenta.
Následně byla vedena rozprava, během které byly položeny následující otázky a komentáře:
Student práci řešil samostatně a při pravidelných konzultacích dle dohodnutého harmonogramu byla
potvrzována vhodnost jeho řešení a přístupu. Výstupy diplomové práce jsou dle mého názoru
přínosné a kvalitní. (doc. Jašek)
Diplomant mě přesvědčil, že způsob výuky pomocí Khanovy školy by byl zajímavým přínosem vzdělávání i na základní škole, dobrý doplněk, pokud žák učivo nepochopí
při tradičním vzdělávání ve škole, mohl by se takto pomocí videa doučit učivo. (Mgr. Pospíšil)
Přesněji specifikujte praktickou část. Neměli by kromě vyučujících vyhodnotit pracovní listy i studenti? Viděli Vaše řešení i studenti? Přistoupil jste přímo k aplikaci Khanovy školy při výuce? (doc. Botek)
Můžete nám ukázat webové stránky Khanovy školy? (dr. Sysala)
Mohl byste prezentovat ukázku z oblasti dějepisu? (prof. Lukášová)
Na těchto stránkách jsou složité věci prezentovány jednoduchou formou. (doc. Jašek)
Děláte z pracovních listů znalostní bázi? (prof. Dvořák)
V rámci videi Khanovy školy se používá jednoduchá angličtina s českými titulky, kterou je vykládáno základní učivo z jednotlivých předmětů. Může tedy škola sloužit jako doplňkový materiál k výuce anglického jazyka? (dr. Perůtka)
Student všechny dotazy správně zodpověděl.