Tématem této bakalářské práce je "Marketing ve filmovém průmyslu". Teoretická část obsahuje souhrn základních pojmů z dané oblasti, včetně aplikace marketingového mixu v marketingu audiovizuálních děl. Praktická část analyzuje v České republice užité marketingové kampaně vybraných filmů. Práce se dále soustředí na určení faktorů marketingového mixu, hrajících klíčovou úlohu v rozhodovacím procesu českého diváka. Toho je dosaženo kvantitativním šetřením.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is "Marketing in the film industry." The theoretical part contains a summary of the core terminology from this field, including application of the marketing mix in the marketing of audiovisual works. The practical part analyzes elected films' marketing campaigns, used in the Czech Republic. The final part of this paper is focused on identifying influential factors of marketing mix, that play a major role in czech moviegoers' decision-making process. This is achieved through a quantitative research.
Klíčová slova
filmový marketing, propagace audiovizuálního díla, filmová distribuce, film,
kino, marketing
Klíčová slova v angličtině
film marketing, promotion of audivisual work, film distribution, motion picture,
cinema, marketing
Rozsah průvodní práce
80 s. (108 803 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je "Marketing ve filmovém průmyslu". Teoretická část obsahuje souhrn základních pojmů z dané oblasti, včetně aplikace marketingového mixu v marketingu audiovizuálních děl. Praktická část analyzuje v České republice užité marketingové kampaně vybraných filmů. Práce se dále soustředí na určení faktorů marketingového mixu, hrajících klíčovou úlohu v rozhodovacím procesu českého diváka. Toho je dosaženo kvantitativním šetřením.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is "Marketing in the film industry." The theoretical part contains a summary of the core terminology from this field, including application of the marketing mix in the marketing of audiovisual works. The practical part analyzes elected films' marketing campaigns, used in the Czech Republic. The final part of this paper is focused on identifying influential factors of marketing mix, that play a major role in czech moviegoers' decision-making process. This is achieved through a quantitative research.
Klíčová slova
filmový marketing, propagace audiovizuálního díla, filmová distribuce, film,
kino, marketing
Klíčová slova v angličtině
film marketing, promotion of audivisual work, film distribution, motion picture,
cinema, marketing
Zásady pro vypracování
1. Vymezte teoretická východiska pro zpracování tématu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Představte český filmový trh, jeho specifika a cílovou skupinu.
4. Analyzujte využití komunikačních nástrojů marketingových kampaní zvolených filmových děl, zdůvodněte jejich výběr a realizujte dotazníkové šetření.
5. Na základě zjištěných dat zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte teoretická východiska pro zpracování tématu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Představte český filmový trh, jeho specifika a cílovou skupinu.
4. Analyzujte využití komunikačních nástrojů marketingových kampaní zvolených filmových děl, zdůvodněte jejich výběr a realizujte dotazníkové šetření.
5. Na základě zjištěných dat zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
KERRIGAN, F. Film Marketing. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2010. 276 s. ISBN 978-0-7506-8683-9.
DURIE, J.; PHAM, A.; WATSON, N. Marketing and Selling Your Film Around the World: A Guide for Independent Filmmakers. Los Angeles: Silman-James Press, 1998. 260 s. ISBN 1-879505-43-6.
BORDWELL, D.; THOMPSON, K. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011. 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6.
HORŇÁK, P. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010. 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
JURÁŠKOVÁ, O.; HORŇÁK, P. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, P. Marketing management. 12. rozš. vyd. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER, P. D.; M. GEUENS a J. VAN DEN BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
KERRIGAN, F. Film Marketing. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2010. 276 s. ISBN 978-0-7506-8683-9.
DURIE, J.; PHAM, A.; WATSON, N. Marketing and Selling Your Film Around the World: A Guide for Independent Filmmakers. Los Angeles: Silman-James Press, 1998. 260 s. ISBN 1-879505-43-6.
BORDWELL, D.; THOMPSON, K. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011. 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6.
HORŇÁK, P. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010. 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
JURÁŠKOVÁ, O.; HORŇÁK, P. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, P. Marketing management. 12. rozš. vyd. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER, P. D.; M. GEUENS a J. VAN DEN BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Soukalová):
1.Stručně rozšiřte 4P M mixu na 7P a jednotlivé prvky charakterizujte.
2.6Bývají marketingové komunikační kampaně zahraniční produkce nějakým způsobem limitovány (např. finančně, obsahově či jinak)?
3.Kterou komunikační platformu považujete do budoucna za nejprogresivnější?