Tato bakalářská práce se zabývá vstupem firmy Urban Outfitters na český trh. V teoretické části práce autorka definuje základní pojmy k dané problematice jako je značka a marketingová stra-tegie s užším zaměřením na omnichannel strategii. Také zde formuluje pojmy z oblasti marke-tingové komunikace, nákupní zkušenost a typy analýz, které je nezbytné provést před vstupem značky na trh.
Cílem práce je zjistit, jak by český spotřebitel vnímal produkty Urban Outfitters. V praktické části autorka teoretický základ aplikuje do praxe v popisu fungování a strategií firmy Urban Out-fitters. Dále analyzuje makro a mikro prostředí, do kterého by měla firma vstoupit a provádí prů-zkum, kterým zjišťuje, zda český spotřebitel zná značku a jak hodnotí její produkty a vizuální komunikaci. Zjištěná data autorka podporuje sekundárně získanými informacemi, které se týkají českého zákazníka, českého prostředí a českého trhu s módou.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis concerns the issues of the company entering new foreign market. In the theoretical part, the author discussess the terms of brand and marketing strategy with a closer look to omnichannel marketing strategy and formulates different types of analysis and other terms as shopping experience or marketing communication.
The aim of this thesis is to find out how would Czech customer perceive the product of Urban Outfitters. In the practical part the author aplies the fundamentals mentioned in the theoretical part and describes the concept and strategy of Urban Outfitters. Afterwards the author analyzes macro and micro environment to which the company should enter and performs the research which aim is to find out if the Czech customer knows the brand and how the Czech customer perceives it in terms of different criteria for the product and visual communication. The primary data are afterwards supported by the secondary information, which discuss the Czech customer, Czech environment and Czech fashion and retail market.
Klíčová slova
módní značka, omnichannel strategie, marketingový mix, vstup na trh, nákupní zkušenost, český zákazník.
Tato bakalářská práce se zabývá vstupem firmy Urban Outfitters na český trh. V teoretické části práce autorka definuje základní pojmy k dané problematice jako je značka a marketingová stra-tegie s užším zaměřením na omnichannel strategii. Také zde formuluje pojmy z oblasti marke-tingové komunikace, nákupní zkušenost a typy analýz, které je nezbytné provést před vstupem značky na trh.
Cílem práce je zjistit, jak by český spotřebitel vnímal produkty Urban Outfitters. V praktické části autorka teoretický základ aplikuje do praxe v popisu fungování a strategií firmy Urban Out-fitters. Dále analyzuje makro a mikro prostředí, do kterého by měla firma vstoupit a provádí prů-zkum, kterým zjišťuje, zda český spotřebitel zná značku a jak hodnotí její produkty a vizuální komunikaci. Zjištěná data autorka podporuje sekundárně získanými informacemi, které se týkají českého zákazníka, českého prostředí a českého trhu s módou.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis concerns the issues of the company entering new foreign market. In the theoretical part, the author discussess the terms of brand and marketing strategy with a closer look to omnichannel marketing strategy and formulates different types of analysis and other terms as shopping experience or marketing communication.
The aim of this thesis is to find out how would Czech customer perceive the product of Urban Outfitters. In the practical part the author aplies the fundamentals mentioned in the theoretical part and describes the concept and strategy of Urban Outfitters. Afterwards the author analyzes macro and micro environment to which the company should enter and performs the research which aim is to find out if the Czech customer knows the brand and how the Czech customer perceives it in terms of different criteria for the product and visual communication. The primary data are afterwards supported by the secondary information, which discuss the Czech customer, Czech environment and Czech fashion and retail market.
Klíčová slova
módní značka, omnichannel strategie, marketingový mix, vstup na trh, nákupní zkušenost, český zákazník.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu vstupu značky na nový trh.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvantitativní výzkum pomocí online dotazníkového šetření a zjistěte tak, jak vnímá český zákazník značku Urban Outfitters a její produkty.
4. Dle výsledků analýz navrhněte doporučení pro vstup značky Urban Outfitters na český trh.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu vstupu značky na nový trh.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvantitativní výzkum pomocí online dotazníkového šetření a zjistěte tak, jak vnímá český zákazník značku Urban Outfitters a její produkty.
4. Dle výsledků analýz navrhněte doporučení pro vstup značky Urban Outfitters na český trh.
Seznam doporučené literatury
HARRIET POSNER. Marketing fashion. London: Laurence King, 2011. ISBN 9781856697231.
HASTINGS, Gerard, Kathryn ANGUS a Carol A BRYANT. The Sage handbook of social marketing. Los Angeles: Sage, 2011, xxvi, 442 p. ISBN 1849201889.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada, 2015, 194 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5366-9.
Seznam doporučené literatury
HARRIET POSNER. Marketing fashion. London: Laurence King, 2011. ISBN 9781856697231.
HASTINGS, Gerard, Kathryn ANGUS a Carol A BRYANT. The Sage handbook of social marketing. Los Angeles: Sage, 2011, xxvi, 442 p. ISBN 1849201889.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada, 2015, 194 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5366-9.
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Mgr. Eva Šikl Burešová):
1. V práci jsem našla údaj, že značka Urban Outfitters cílí na muže a ženy ve věkovém rozmezí od 18 do 28 let. Vzhledem k věkovému rozmezí cílení je zřejmé, že jde o cílovou skupinu, která ještě není zcela ekonomicky samostatná. Pokud by to byl, v teoretické rovině, na českém trhu po značku krizový moment, jakou byste zvolila strategii, aby nedošlo k ekonomickým ztrátám?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Značka Urban Outfitters se snaží mladé zaujmout mnoha komunikačnímu kanály. Myslíte si, že by byl vhodný krok do komunikačního mixu zahrnout i event marketing, proč ano/ne?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. V současné době jsou bloggeři názorovými vůdci v rámci komunity svého blogu. Myslíte si, že by bylo pro značku Urban Outfitters, kdyby vstoupila na český trh, vhodné se spojit s českým bloggerem, který oslovuje definovanou cílovou skupinu značky? Proč ano/ne? Do jaké části marketingového mixu byste tuto aktivitu umístila?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.