Model distribuce zpravodajství prochází neustálým vývojem, na který jeho vydavatelé musejí čím dál rychleji reagovat. Známým tradičním vydavatelstvím, která těžila hlavně ze svého dobrého jména, již nestačí svůj obsah pouze zveřejnit na své titulní straně "Front page" a čekat až se dostaví jeho konzumenti. Nově vzniklé zpravodajské projekty svým úspěchem jasně ukazují, že zpravodajský obsah je třeba aktivně distribuovat podobně, jako tomu bylo kdysi v éře tištěných periodik prostřednictvím sofistikovaných distribučních sítí. K tomuto účelu dnes velmi dobře poslouží populární sociální sítě. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou současné situace této problematiky v domácím prostředí a nastiňuje trendy, kterými se může obor dále vyvíjet.
Anotace v angličtině
The news distribution model is constantly evolving and the publishers have to react on current changes more quickly. Known traditional publishing houses, which benefited main-ly from its reputation, is no longer enough merely to publish its content on its front page - "Front Page" and wait until the audience arrives.
Newly established successful news reporting projects clearly shows, that news content should be actively distributed, similarly as it was in the era of printed periodicals, through sophisticated distribution networks.
For this purpose now a days should well serve the popular social networks. This thesis ana-lyzes the current situation on the issue in local Czech environment and outlines trends, which shows further development.
Klíčová slova
Nová media, Sociální sítě, Facebook, Twitter, Buzz, Big data, Datová analýza
Klíčová slova v angličtině
New media, Social networks, Facebook, Twitter, Buzz, Big data, Data analysis
Rozsah průvodní práce
67 s. (84 287 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Model distribuce zpravodajství prochází neustálým vývojem, na který jeho vydavatelé musejí čím dál rychleji reagovat. Známým tradičním vydavatelstvím, která těžila hlavně ze svého dobrého jména, již nestačí svůj obsah pouze zveřejnit na své titulní straně "Front page" a čekat až se dostaví jeho konzumenti. Nově vzniklé zpravodajské projekty svým úspěchem jasně ukazují, že zpravodajský obsah je třeba aktivně distribuovat podobně, jako tomu bylo kdysi v éře tištěných periodik prostřednictvím sofistikovaných distribučních sítí. K tomuto účelu dnes velmi dobře poslouží populární sociální sítě. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou současné situace této problematiky v domácím prostředí a nastiňuje trendy, kterými se může obor dále vyvíjet.
Anotace v angličtině
The news distribution model is constantly evolving and the publishers have to react on current changes more quickly. Known traditional publishing houses, which benefited main-ly from its reputation, is no longer enough merely to publish its content on its front page - "Front Page" and wait until the audience arrives.
Newly established successful news reporting projects clearly shows, that news content should be actively distributed, similarly as it was in the era of printed periodicals, through sophisticated distribution networks.
For this purpose now a days should well serve the popular social networks. This thesis ana-lyzes the current situation on the issue in local Czech environment and outlines trends, which shows further development.
Klíčová slova
Nová media, Sociální sítě, Facebook, Twitter, Buzz, Big data, Datová analýza
Klíčová slova v angličtině
New media, Social networks, Facebook, Twitter, Buzz, Big data, Data analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a dalších relevantních zdrojů pojednávající o digitálním marketingu a problematice šíření digitálního obsahu prostřednictvím sociálních sítí.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, stanovte metodiku jejich zodpovězení a definujte cíl práce.
3. Shromážděte, charakterizujte a analyzujte relevantní data vztahující se ke studiu předmětné problematiky.
4. Na základě výsledků analýzy zodpovězte výzkumné otázky , popište současný stav, představte další možnosti studia daného tématu a nastiňte praktické využití jeho výsledků.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a dalších relevantních zdrojů pojednávající o digitálním marketingu a problematice šíření digitálního obsahu prostřednictvím sociálních sítí.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, stanovte metodiku jejich zodpovězení a definujte cíl práce.
3. Shromážděte, charakterizujte a analyzujte relevantní data vztahující se ke studiu předmětné problematiky.
4. Na základě výsledků analýzy zodpovězte výzkumné otázky , popište současný stav, představte další možnosti studia daného tématu a nastiňte praktické využití jeho výsledků.
Seznam doporučené literatury
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 181 s. ISBN 978-80-245-1742-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3492-7.
HUGHES, Mark. Buzzmarketing: přimějte lidi, aby o vás mluvili. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 215 s. ISBN 80-7261-153-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Vyd. 1. Praha: Academia, 1996, 270 s. ISBN 80-200-0592-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
ROSEN, Emanuel S. The anatomy of buzz: how to create word-of-mouth marketing. 1st. ed. New York: Doubleday/Currency, 2002, xvi, 303 s. ISBN 0-385-49668-0.
Seznam doporučené literatury
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 181 s. ISBN 978-80-245-1742-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3492-7.
HUGHES, Mark. Buzzmarketing: přimějte lidi, aby o vás mluvili. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 215 s. ISBN 80-7261-153-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Vyd. 1. Praha: Academia, 1996, 270 s. ISBN 80-200-0592-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
ROSEN, Emanuel S. The anatomy of buzz: how to create word-of-mouth marketing. 1st. ed. New York: Doubleday/Currency, 2002, xvi, 303 s. ISBN 0-385-49668-0.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Jermakov, MA):
1. Jaká rizika vyplývají ze skutečnosti, že cílovými vlastníky některých médií jsou osoby politicky aktivní?
2. Jak by vydavatelé mohli využít závěry této práce při prodeji inzertního prostoru na svých webech?
3. Jmenujte některé další v češtině vydávané weby se zpoplatněným obsahem.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (dr. Šula):
1. Je možné odvodit úspěšnost např. i podle titulku článku? Resp. myslíte si, že je tam spojitost mezi titulkem a interakcí s obsahem na sociálních sítích?
2. Čím si vysvětlujete nízkou míru zapojení na Twitteru?