Bakalářská práce se zaměřuje na etiku podnikání z pohledu společenské odpovědnosti firem a z pohledu etického kodexu, jako nástroje etického řízení. Na příkladu státního podniku Horské lázně Karlova Studánka zkoumá soulad Etického kodexu zaměstnance a jednání zaměstnanců při práci s klienty. Pojednává o způsobu implementace Etického kodexu zaměstnance do systému řízení daného subjektu, přičemž sleduje též kvalitu poskytovaných služeb prostřednictvím projevené spokojenosti klientů.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on ethics in business from the perspective of corporate social responsibility and from perspective of the Code of Ethics as an instrument of ethical management. It examines Code of Ethics compliance with actions of employees working with clients of the spa Karlova Studánka spa resort. Implementation of the Code of Ethics into the organization management system and monitored quality of services provided through manifested client satisfaction are discussed.
Spa, business, ethics, Code of Ethics, Corporate Social Responsibility, triple bottom line, quality, management, satisfaction, staff, clients, research.
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na etiku podnikání z pohledu společenské odpovědnosti firem a z pohledu etického kodexu, jako nástroje etického řízení. Na příkladu státního podniku Horské lázně Karlova Studánka zkoumá soulad Etického kodexu zaměstnance a jednání zaměstnanců při práci s klienty. Pojednává o způsobu implementace Etického kodexu zaměstnance do systému řízení daného subjektu, přičemž sleduje též kvalitu poskytovaných služeb prostřednictvím projevené spokojenosti klientů.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on ethics in business from the perspective of corporate social responsibility and from perspective of the Code of Ethics as an instrument of ethical management. It examines Code of Ethics compliance with actions of employees working with clients of the spa Karlova Studánka spa resort. Implementation of the Code of Ethics into the organization management system and monitored quality of services provided through manifested client satisfaction are discussed.
Spa, business, ethics, Code of Ethics, Corporate Social Responsibility, triple bottom line, quality, management, satisfaction, staff, clients, research.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretický vhled do zvoleného tématu, stručně pojednejte
o dosavadních výzkumech na dané téma.
2. Zdůvodněte volbu tématu, definujte cíle práce.
3. Navrhněte metodologii výzkumného šetření: výzkumné otázky, volby výzkumných
metod, výzkumný vzorek, postup výzkumu.
4. Zrealizujte výzkumné šetření a zpracujte jeho výsledky.
5. Formulujte závěry, doporučení a možné pokračování při řešení tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretický vhled do zvoleného tématu, stručně pojednejte
o dosavadních výzkumech na dané téma.
2. Zdůvodněte volbu tématu, definujte cíle práce.
3. Navrhněte metodologii výzkumného šetření: výzkumné otázky, volby výzkumných
metod, výzkumný vzorek, postup výzkumu.
4. Zrealizujte výzkumné šetření a zpracujte jeho výsledky.
5. Formulujte závěry, doporučení a možné pokračování při řešení tématu.
Seznam doporučené literatury
DYTRT, Z. et al. Manažerská etika v otázkách a odpovědích. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011. 200 s. ISBN 978-80-251-3344-6.
MERHAUT, M. Etika jako součást společenské odpovědnosti firem hotelového průmyslu. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2013. 136 s. ISBN 978-80-747-032-5.
PUTNOVÁ, A. , SEKNIČKA, P. Etické řízení ve firmě. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 168 s. ISBN 978-80-247-1621-3.
SEDLÁKOVÁ, R. Výzkum médií. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 544 s. ISBN 978-80-247-3568-9.
SCHÜTZ, M. Základy etické odpovědnosti podniku. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2015. 58 s. ISBN 978-80-245-2106-0.
Seznam doporučené literatury
DYTRT, Z. et al. Manažerská etika v otázkách a odpovědích. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011. 200 s. ISBN 978-80-251-3344-6.
MERHAUT, M. Etika jako součást společenské odpovědnosti firem hotelového průmyslu. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2013. 136 s. ISBN 978-80-747-032-5.
PUTNOVÁ, A. , SEKNIČKA, P. Etické řízení ve firmě. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 168 s. ISBN 978-80-247-1621-3.
SEDLÁKOVÁ, R. Výzkum médií. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 544 s. ISBN 978-80-247-3568-9.
SCHÜTZ, M. Základy etické odpovědnosti podniku. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2015. 58 s. ISBN 978-80-245-2106-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky):
" Prosím o vysvětlení vztahu etické a právní normy (viz kap. 4). Jedná se zejména o problematiku vymáhání dodržování, stanovení sankcí a trestu. Jsou uvedené historické příklady otázkou etických nebo právních norem? Jsou vůbec současné etické kodexy etickými normami v pravém smyslu toho slova?
" Logickým doporučením, které vyplývá ze závěrů výzkumů, je, že by Etický kodex měl být zaměstnancům více komunikován. Na druhou stranu, ač není zaměstnancům znám, nedochází k jeho porušování. Jak by měla být vedení podniku zdůvodněna potřeba větší práce s Etickým kodexem? Jaké konkrétní přínosy by větší práce s ním měla mít?
Studentka plně odpověděla na položené dotazy.