V České republice se jezdectví stává stále oblíbenějším sportem. Vznikají nové, často velmi kvalitní areály, kterým však chybí dobrá marketingová komunikace, která by přilákala nové investory a pomohla zvětšit fanouškovskou základnu. Vzhledem k obrovskému rozvoji online médií a jejich globální využitelnosti se jejich aplikace v rámci marketingových aktivit parkurových závodů přímo nabízí.
Tato práce se zaměřuje právě na využití online marketingových nástrojů ke zlepšení image jezdeckých areálů a popularizaci jezdeckého sportu. Jejím hlavním cílem je zjistit, zda má dobře provedená online marketingová komunikace vliv na image parkurových závodů. Pomocí analýzy vlivu online komunikace prestižního areálu v Aachen (Německo) na jeho image se snaží získané poznatky aplikovat na český trh a vytvořit tak univerzální model pro využití online marketingových nástrojů ke zvýšení image středně velkých jezdeckých areálů v České republice.
Anotace v angličtině
In the Czech Republic equestrian is becoming more and more popular. New, very often high-quality showgrounds are built across the country. However, they lack good marketing communication to attract new investors and help to increase the fan base. Due to the enormous development of online media and its global applicability is their use in marketing activities of showjumping events highly practical.
The thesis is focused on the usage of online marketing tools for improving the showjumping events' image and popularization of the equestrian sport. The main aim is to explore and evaluate the influence of online marketing communication on image of showjumping events by the analysis of online marketing communication and its impact on the image of the world famous horse riding facility in Germany in comparison with Czech environment and create universal online marketing communication platform applicable for the midsized showjumping facilities in the Czech Republic.
Klíčová slova
online marketingová komunikace, image, parkurové skákání, jezdecký průmysl, sociální média, webové stránky, public relations, jezdectví, sportovní marketing
Klíčová slova v angličtině
online marketing communication, image, showjumping, sport horse industry, social media, websites, public relations, equestrianism, sports marketing
Rozsah průvodní práce
89 s. (117 460 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
V České republice se jezdectví stává stále oblíbenějším sportem. Vznikají nové, často velmi kvalitní areály, kterým však chybí dobrá marketingová komunikace, která by přilákala nové investory a pomohla zvětšit fanouškovskou základnu. Vzhledem k obrovskému rozvoji online médií a jejich globální využitelnosti se jejich aplikace v rámci marketingových aktivit parkurových závodů přímo nabízí.
Tato práce se zaměřuje právě na využití online marketingových nástrojů ke zlepšení image jezdeckých areálů a popularizaci jezdeckého sportu. Jejím hlavním cílem je zjistit, zda má dobře provedená online marketingová komunikace vliv na image parkurových závodů. Pomocí analýzy vlivu online komunikace prestižního areálu v Aachen (Německo) na jeho image se snaží získané poznatky aplikovat na český trh a vytvořit tak univerzální model pro využití online marketingových nástrojů ke zvýšení image středně velkých jezdeckých areálů v České republice.
Anotace v angličtině
In the Czech Republic equestrian is becoming more and more popular. New, very often high-quality showgrounds are built across the country. However, they lack good marketing communication to attract new investors and help to increase the fan base. Due to the enormous development of online media and its global applicability is their use in marketing activities of showjumping events highly practical.
The thesis is focused on the usage of online marketing tools for improving the showjumping events' image and popularization of the equestrian sport. The main aim is to explore and evaluate the influence of online marketing communication on image of showjumping events by the analysis of online marketing communication and its impact on the image of the world famous horse riding facility in Germany in comparison with Czech environment and create universal online marketing communication platform applicable for the midsized showjumping facilities in the Czech Republic.
Klíčová slova
online marketingová komunikace, image, parkurové skákání, jezdecký průmysl, sociální média, webové stránky, public relations, jezdectví, sportovní marketing
Klíčová slova v angličtině
online marketing communication, image, showjumping, sport horse industry, social media, websites, public relations, equestrianism, sports marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy a porovnejte přístupy různých autorů ke zvolenému tématu.
2. Charakterizujte online marketingové nástroje využívané pro tvorbu image vybrané akce, hledejte společné a odlišné prvky v komunikaci.
3. Zpracujte marketingový výzkum s cílem měřit image zvolené akce ve vztahu k využívaným nástrojům online marketingové komunikace.
4. Z provedených analýz vyvoďte závěry a navrhněte model efektivního využití komunikačních nástrojů pro zvyšování image parkurových závodů v České republice.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy a porovnejte přístupy různých autorů ke zvolenému tématu.
2. Charakterizujte online marketingové nástroje využívané pro tvorbu image vybrané akce, hledejte společné a odlišné prvky v komunikaci.
3. Zpracujte marketingový výzkum s cílem měřit image zvolené akce ve vztahu k využívaným nástrojům online marketingové komunikace.
4. Z provedených analýz vyvoďte závěry a navrhněte model efektivního využití komunikačních nástrojů pro zvyšování image parkurových závodů v České republice.
Seznam doporučené literatury
CHERLATONY, Leslie de, Malcolm MCDONALD a Ellaine WALLACE. Creating powerful brands. 4. vyd. New York: Routledge, 2010. ISBN 1856178498.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th [ed.]. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2012, xxii, 657, [127] p. ISBN 01-321-0292-7.
LINDSTROM, Martin. Buy ology: truth and lies about why we buy. 1st pbk. ed. New York. ISBN 03-855-2389-0.
SCOTT, David Meerman. The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. 4. vyd. New Jersey: John Wiley&Sons, 2013. ISBN 1118488768.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
Seznam doporučené literatury
CHERLATONY, Leslie de, Malcolm MCDONALD a Ellaine WALLACE. Creating powerful brands. 4. vyd. New York: Routledge, 2010. ISBN 1856178498.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th [ed.]. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2012, xxii, 657, [127] p. ISBN 01-321-0292-7.
LINDSTROM, Martin. Buy ology: truth and lies about why we buy. 1st pbk. ed. New York. ISBN 03-855-2389-0.
SCOTT, David Meerman. The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. 4. vyd. New Jersey: John Wiley&Sons, 2013. ISBN 1118488768.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. What criteria did the author use to select her seven interviewees?
2. In her questionnaire, the author divided the respondents into five age categories. How did the author work with this age division?
3. Has the author presented her marketing communication strategy to the Czech Equestrian Federation?
Studentka úplně odpověděla na položené dotazy.