Tato diplomová práce se zabývá současným obchodním problémem, který se týká podpory intenzivních přípravných studijních kurzů českého jazyka na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, které jsou nabízeny na mezinárodním trhu vzdělávacích služeb.
První část práce je teoretická a zahrnuje několik otázek: mezinárodní trh vzdělávacích služeb, český trh vyššího vzdělání, marketing v oblasti vysokoškolského vzdělání, marketing vzdělávacích služeb, marketingový mix vzdělávacích služeb, chování spotřebitelů.
Druhá část se týká metodologie marketingového výzkumu, které zasahuje i do praxe, analyzuje shromážděné údaje a zabývá se nejen výsledky výzkumu, ale i dalšími návrhy.
Třetí část je věnována praktické realizaci zkoumaných poznatků v marketingové strategii a činnosti a popisuje výsledky získané propagačním úsilím. Úplně nakonec jednává i o dalších návrzích rozvoje.
Anotace v angličtině
The thesis addresses an existing business problem of promotion of intensive pre-study Czech language courses of Tomas Bata University in Zlin on the international market of educational services.
The first part of the thesis deals with theoretical extraction covering the following related issues: international educational services market, Czech higher education market, marketing in higher education, educational services marketing, marketing mix in education services, consumer behavior.
The second part applies the proposed marketing research methodology and scope into practice, analyses the collected data and deals with research findings and ongoing suggestions.
The third part is dedicated to the practical implementation of the research findings into marketing strategy and activities, describes the results brought by promotional efforts and deals with further development suggestions.
Klíčová slova
kurzy českého jazyka, mezinárodní trh vzdělávacíh služeb, výchovné produkty, marketing, chování spotřebitele,výběrový průzkum, skupinově zaměřený rozhovor, marketingová strategie, propagační strategie, positioning, Porterova analýza, značka, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
Czech language courses, international educational services market, educational product, marketing, consumer behavior, selective questionnaire, focus-group interview, marketing strategy, promotion strategy, positioning, Porter analysis, brand, Tomas Bata University in Zlin
Rozsah průvodní práce
113 p.(176 885 ch.), 17 p.app.
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá současným obchodním problémem, který se týká podpory intenzivních přípravných studijních kurzů českého jazyka na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, které jsou nabízeny na mezinárodním trhu vzdělávacích služeb.
První část práce je teoretická a zahrnuje několik otázek: mezinárodní trh vzdělávacích služeb, český trh vyššího vzdělání, marketing v oblasti vysokoškolského vzdělání, marketing vzdělávacích služeb, marketingový mix vzdělávacích služeb, chování spotřebitelů.
Druhá část se týká metodologie marketingového výzkumu, které zasahuje i do praxe, analyzuje shromážděné údaje a zabývá se nejen výsledky výzkumu, ale i dalšími návrhy.
Třetí část je věnována praktické realizaci zkoumaných poznatků v marketingové strategii a činnosti a popisuje výsledky získané propagačním úsilím. Úplně nakonec jednává i o dalších návrzích rozvoje.
Anotace v angličtině
The thesis addresses an existing business problem of promotion of intensive pre-study Czech language courses of Tomas Bata University in Zlin on the international market of educational services.
The first part of the thesis deals with theoretical extraction covering the following related issues: international educational services market, Czech higher education market, marketing in higher education, educational services marketing, marketing mix in education services, consumer behavior.
The second part applies the proposed marketing research methodology and scope into practice, analyses the collected data and deals with research findings and ongoing suggestions.
The third part is dedicated to the practical implementation of the research findings into marketing strategy and activities, describes the results brought by promotional efforts and deals with further development suggestions.
Klíčová slova
kurzy českého jazyka, mezinárodní trh vzdělávacíh služeb, výchovné produkty, marketing, chování spotřebitele,výběrový průzkum, skupinově zaměřený rozhovor, marketingová strategie, propagační strategie, positioning, Porterova analýza, značka, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
Czech language courses, international educational services market, educational product, marketing, consumer behavior, selective questionnaire, focus-group interview, marketing strategy, promotion strategy, positioning, Porter analysis, brand, Tomas Bata University in Zlin
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska ke specifikům spotřebitelského chování v oblasti vzdělávacích programů.
2. Stanovte hlavní cíl, dílčí cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte spotřebitelské chování vybraných cílových skupin a na základě výsledků primárního šetření identifikujte, která cílová skupina je zodpovědná za nákupní rozhodnutí.
4. Na základě výsledků šetření identifikujte hlavní faktory ovlivňující spotřebitelské rozhodování v oblasti vzdělávacích služeb.
5. Na základě výsledků analýz zpracujte komplexní projekt propagující intenzivní přípravné kurzy českého jazyka.
6. Formulujte závěry a doporučení, možnosti a limity realizace projektu. Navrhněte způsoby měřitelnosti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska ke specifikům spotřebitelského chování v oblasti vzdělávacích programů.
2. Stanovte hlavní cíl, dílčí cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte spotřebitelské chování vybraných cílových skupin a na základě výsledků primárního šetření identifikujte, která cílová skupina je zodpovědná za nákupní rozhodnutí.
4. Na základě výsledků šetření identifikujte hlavní faktory ovlivňující spotřebitelské rozhodování v oblasti vzdělávacích služeb.
5. Na základě výsledků analýz zpracujte komplexní projekt propagující intenzivní přípravné kurzy českého jazyka.
6. Formulujte závěry a doporučení, možnosti a limity realizace projektu. Navrhněte způsoby měřitelnosti.
Seznam doporučené literatury
BRITTON, Matt. YouthNation: Building Remarkable Brands in a Youth-Driven Culture. US: John Wiley & Sons Inc, 2015. ISBN-10: 1118981146, ISBN-13: 978- 118981146.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. Boston: Pearson, 2016. ISBN-10: 1292092629, ISBN-13: 978-1292092621.
MARINGE, Felix; GIBBS, Paul. Marketing Higher Education: Theory and Practice. Maidenhead, Berkshire, England: Open University Press, 2009. ISBN-10: 0335220320, ISBN-13: 978- 0335220328.
SCHIFFMAN, Leon G; WISENBLIT, Joseph. Consumer Behavior: Global Edition. Harlow: Pearson Education, 2015. ISBN-10: 0273787136, ISBN-13: 978- 0273787136
SCOTT, David Meerman. The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, 2013. ISBN-10: 1118488768, ISBN-13: 978- 1118488768.
Seznam doporučené literatury
BRITTON, Matt. YouthNation: Building Remarkable Brands in a Youth-Driven Culture. US: John Wiley & Sons Inc, 2015. ISBN-10: 1118981146, ISBN-13: 978- 118981146.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. Boston: Pearson, 2016. ISBN-10: 1292092629, ISBN-13: 978-1292092621.
MARINGE, Felix; GIBBS, Paul. Marketing Higher Education: Theory and Practice. Maidenhead, Berkshire, England: Open University Press, 2009. ISBN-10: 0335220320, ISBN-13: 978- 0335220328.
SCHIFFMAN, Leon G; WISENBLIT, Joseph. Consumer Behavior: Global Edition. Harlow: Pearson Education, 2015. ISBN-10: 0273787136, ISBN-13: 978- 0273787136
SCOTT, David Meerman. The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, 2013. ISBN-10: 1118488768, ISBN-13: 978- 1118488768.
Obhajoba proběhla v anglickém jazyce.
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Pavelka):
1. The "team of young professionals from Yekaterinburg consisting from University graduates who passed admission, education and life in Zlin" (p. 59) is not described and it is presented only in one photo in APPENDIX P 5. Who are / were other (five) members of the team? What is / was the participation of the team members in research and project work presented in the thesis?
2. On what materials was based your situation analysis? It looks like it was PR materials of UTB (especially from http://www.topuniversities.com/sites/default/files/profiles/brochures/tbu-international-brochure.pdf). Is not that true?
3.Server running on a domain www.study in zlin.cz has been suspended (registered: 07.04.2015 and expired: 07.04.2016). What was the architecture of the website/page? Did the page include the interactive elements that could provide material for other analyses of the topic "promotion"?
" Could you shortly define main differences between the target audience consumer patterns of Russian students towards international education market and Czech education market?