Tato diplomová práce se zabývá problematikou tvorby značky v rámci marketingových komu-nikací. V teoretické části práce se autorka zabývá významem a funkcí značky a rozebírá zá-kladní východiska pro tvorbu značky.
V praktické části poté charakterizuje vybranou firmu z hlediska prvků značky, cílové skupiny a komunikace konkurence. Pozornost je věnována kvalitativním rozhovorům s cílovou skupi-nou, kde autorka zjišťuje hlubší motivy a také současné vnímání značky. Zjištěné poznatky jsou validovány kvantitou.
Cílem práce je vyvodit východiska pro brand strategii vycházející z primárních i sekundárních šetření a zpracovat projekt brand booku pro danou značku.
Anotace v angličtině
This diploma's thesis concerns building a brand in the context of marketing communications. In the theoretical part, the author deals with the theoretical aspects of brand's meaning and its functions and formulates the basic theory of brand building.
In the practical part, the author characterize a particular company its brand's aspects, target group and competitors. Afterwards, the author does the qualitative research with customers which aim is to find out their inner motives and to analyze brand perception. The findings are than valuated by the quantitative research.
The aim of this thesis is to come up with findings for a brand strategy and to create a brand book.
brand building, brand, archetype, mision, vision, values, the brand architecture, brand equity, claim, logo, marketing communication, internal branding, company culture, competition, positioning, targeting, segmentation, brand ladder, customer, research, qualitative research, quantitative research, value canvas proposition, touchpoints, ton of voice, strategy
Rozsah průvodní práce
150 s. (168 416 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá problematikou tvorby značky v rámci marketingových komu-nikací. V teoretické části práce se autorka zabývá významem a funkcí značky a rozebírá zá-kladní východiska pro tvorbu značky.
V praktické části poté charakterizuje vybranou firmu z hlediska prvků značky, cílové skupiny a komunikace konkurence. Pozornost je věnována kvalitativním rozhovorům s cílovou skupi-nou, kde autorka zjišťuje hlubší motivy a také současné vnímání značky. Zjištěné poznatky jsou validovány kvantitou.
Cílem práce je vyvodit východiska pro brand strategii vycházející z primárních i sekundárních šetření a zpracovat projekt brand booku pro danou značku.
Anotace v angličtině
This diploma's thesis concerns building a brand in the context of marketing communications. In the theoretical part, the author deals with the theoretical aspects of brand's meaning and its functions and formulates the basic theory of brand building.
In the practical part, the author characterize a particular company its brand's aspects, target group and competitors. Afterwards, the author does the qualitative research with customers which aim is to find out their inner motives and to analyze brand perception. The findings are than valuated by the quantitative research.
The aim of this thesis is to come up with findings for a brand strategy and to create a brand book.
brand building, brand, archetype, mision, vision, values, the brand architecture, brand equity, claim, logo, marketing communication, internal branding, company culture, competition, positioning, targeting, segmentation, brand ladder, customer, research, qualitative research, quantitative research, value canvas proposition, touchpoints, ton of voice, strategy
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska problematiky. Pozornost věnujte procesu tvorby značky a značkové strategie včetně potřebných analýz.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou značku a její konkurenci.
4. Na základě primárních šetření (kvalitativního i kvantitativního) a sekundární analýzy konkurence soustředěné na komunikaci vyvoďte východiska pro brand strategii.
5. Zpracujte projekt "brand booku" vybrané značky na základě zjištěných dat.
6. Stanovte limity a možnosti aplikace "brand booku" v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska problematiky. Pozornost věnujte procesu tvorby značky a značkové strategie včetně potřebných analýz.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou značku a její konkurenci.
4. Na základě primárních šetření (kvalitativního i kvantitativního) a sekundární analýzy konkurence soustředěné na komunikaci vyvoďte východiska pro brand strategii.
5. Zpracujte projekt "brand booku" vybrané značky na základě zjištěných dat.
6. Stanovte limity a možnosti aplikace "brand booku" v praxi.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xiv, 312 s. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-885-6.
KEVIN LANE KELLER. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed., Global ed. Harlow [etc.]: Pearson, 2013. ISBN 9780273779414.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
MARK, Margaret a Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec: [jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů]. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 352 s. ISBN 978-80-265-0027-8.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xiv, 312 s. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-885-6.
KEVIN LANE KELLER. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed., Global ed. Harlow [etc.]: Pearson, 2013. ISBN 9780273779414.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
MARK, Margaret a Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec: [jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů]. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 352 s. ISBN 978-80-265-0027-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
1. Na základe členenia archetypov na str. 43 priraďte k jednotlivým archetypom konkrétnu značku a vysvetlite, aký vzťah má archetyp k danej značke.
2. V rámci výskumu sa viacero respondentov vyjadrilo, že názov značky Luxusní Elektronika v nich vyvoláva skôr negatívne asociácie, ako napr. snobská, či drahá (s. 82). Neuvažovali ste preto nad zmenou názvu značky, ktorú by ste v rámci projektovej časti mohli navrhnúť aj napriek uvedeným dôvodom (odsek 8.2.1 Název LE, s. 96)?
3. Aký nový názov značky by ste navrhli, aby vhodne korešpondoval s vybraným archetypom mudrca a zároveň, aby reprezentoval silné stránky značky, príp. aby vyvolával pozitívne asociácie v rámci cieľovej skupiny spotrebiteľov.