Diplomová práce se zabývá sociální reklamou a soustředí se na bezpečnost silniční dopravy v České republice. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako reklama, sociální reklama; jejich vztah, definice, cíle a historie. Nechybí také kapitola o historii sociální reklamy v České republice i ve světě a zároveň okolnosti vzniku a vývoje společnosti BESIP, která je pro tuto práci stěžejní. Poslední částí teoretické části diplomové práce je kapitola o reklamních apelech, které spotřebitele ovlivňují. Praktická část analyzuje vývoj nehodovosti v České republice a zahrnuje i statistiky, vysvětlující příčiny nehod. Dále obsahuje SWOT analýzu společnosti BESIP společně s národními strategiemi BESIP. V praktické části diplomové práce jsou také analyzovány vybrané reklamní kampaně, týkající se dané problematiky tyto kampaně se později objevují i při výzkumu. Výzkum je prováděn kvalitativní i kvantitativní formou a zjišťuje, na jaké reklamní apely a typy kampaní recipienti reagují, popř. jaké reklamní kampaně jim v České republice chybí. Projektová část vychází z výzkumu a aplikuje jeho závěry na tvorbu kampaně na podporu bezpečnosti silniční dopravy v České republice a snížení nehodovosti a úmrtí.
Anotace v angličtině
The Master's thesis describes social advertising based on the road safety in Czech Republic. The theoretical part includes a chapter about advertising, social advertising, the diversion between them and explains some terms from these areas. There is also a chapter about the history of social advertising and the history of the BESIP Company.
The practical part contains the evolution of the accident rate in Czech Republic. There is also a SWOT analysis and BESIP's National Road Safety. The second part includes the analysis of some campaigns. The research aims to validate the research questions, come up with a solution that would help to create more successful campaign in the project part.
Advertising, Social advertising, BESIP, Accidents, Advertising Appeals, Traffic and Road Safety, Campaign
Rozsah průvodní práce
119
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá sociální reklamou a soustředí se na bezpečnost silniční dopravy v České republice. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako reklama, sociální reklama; jejich vztah, definice, cíle a historie. Nechybí také kapitola o historii sociální reklamy v České republice i ve světě a zároveň okolnosti vzniku a vývoje společnosti BESIP, která je pro tuto práci stěžejní. Poslední částí teoretické části diplomové práce je kapitola o reklamních apelech, které spotřebitele ovlivňují. Praktická část analyzuje vývoj nehodovosti v České republice a zahrnuje i statistiky, vysvětlující příčiny nehod. Dále obsahuje SWOT analýzu společnosti BESIP společně s národními strategiemi BESIP. V praktické části diplomové práce jsou také analyzovány vybrané reklamní kampaně, týkající se dané problematiky tyto kampaně se později objevují i při výzkumu. Výzkum je prováděn kvalitativní i kvantitativní formou a zjišťuje, na jaké reklamní apely a typy kampaní recipienti reagují, popř. jaké reklamní kampaně jim v České republice chybí. Projektová část vychází z výzkumu a aplikuje jeho závěry na tvorbu kampaně na podporu bezpečnosti silniční dopravy v České republice a snížení nehodovosti a úmrtí.
Anotace v angličtině
The Master's thesis describes social advertising based on the road safety in Czech Republic. The theoretical part includes a chapter about advertising, social advertising, the diversion between them and explains some terms from these areas. There is also a chapter about the history of social advertising and the history of the BESIP Company.
The practical part contains the evolution of the accident rate in Czech Republic. There is also a SWOT analysis and BESIP's National Road Safety. The second part includes the analysis of some campaigns. The research aims to validate the research questions, come up with a solution that would help to create more successful campaign in the project part.
Advertising, Social advertising, BESIP, Accidents, Advertising Appeals, Traffic and Road Safety, Campaign
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny a dostupné zdroje z oblasti nekomerčních marketingových komunikací (se zaměřením na teoretické vymezení sociální reklamy, její typologii a specifika).
2. Proveďte rešerši historie sociální reklamy.
3. Identifikujte základní emociální apely, působící na respondenty a zhodnoťte, které emoce jsou využitelné v oblasti bezpečnosti silniční dopravy.
4. V praktické části zpracujte analýzu současného stavu sociální reklamy v oblasti silničního provozu se zaměřením na kampaně BESIP.
5. Proveďte výzkum vnímavosti jednotlivých stávajících kampaní a reakce veřejnosti na ně; zjistěte, jaký druh kampaní respondentům v ČR chybí.
6. Na základě vyhodnocení výzkumu z praktické části navrhněte v projektové části řešení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny a dostupné zdroje z oblasti nekomerčních marketingových komunikací (se zaměřením na teoretické vymezení sociální reklamy, její typologii a specifika).
2. Proveďte rešerši historie sociální reklamy.
3. Identifikujte základní emociální apely, působící na respondenty a zhodnoťte, které emoce jsou využitelné v oblasti bezpečnosti silniční dopravy.
4. V praktické části zpracujte analýzu současného stavu sociální reklamy v oblasti silničního provozu se zaměřením na kampaně BESIP.
5. Proveďte výzkum vnímavosti jednotlivých stávajících kampaní a reakce veřejnosti na ně; zjistěte, jaký druh kampaní respondentům v ČR chybí.
6. Na základě vyhodnocení výzkumu z praktické části navrhněte v projektové části řešení.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. & Keller, K. 2009. Marketing management. 13th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall.
Kotler, P., Lee, N. & Roberto, N. 2002. Social marketing: improving the quality of life. 2nd ed. Thousand Oaks, California: Sage.
Horňák, P. 2014. Kreativita v reklamě. ZLín : VeRBuM
Horňák, P. 2010. Reklama teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM.
Vysekalová, J. 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada.
Vysekalová, J. & Mikeš, J. 2010. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. & Keller, K. 2009. Marketing management. 13th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall.
Kotler, P., Lee, N. & Roberto, N. 2002. Social marketing: improving the quality of life. 2nd ed. Thousand Oaks, California: Sage.
Horňák, P. 2014. Kreativita v reklamě. ZLín : VeRBuM
Horňák, P. 2010. Reklama teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM.
Vysekalová, J. 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada.
Vysekalová, J. & Mikeš, J. 2010. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Göttlichová):
" Na základě jakých podkladů byla v celém rozsahu zpracována SWOT analýza (s. 43)? Jednalo se pouze o subjektivní hodnocení autorky? Jelikož SWOT analýza není blíže specifikována, zajímala by mne konfrontace silných stránek a ohrožení - Zájem vlády podporovat řešení bezpečnosti silničního provozu x Nedostatečná podpora ze strany vlády).
" "Dopravní kampaň Nemyslíš zaplatíš! zmizí z televize. Nové vedení ministerstva dopravy zjistilo, že k drahým videoklipům nemá licenci. Drsné záběry dopravních nehod možná přispěly k menšímu počtu nehod, i přesto ale skončí. Ministerstvo dopravy uzavřelo smlouvy nevýhodně, neobsahují totiž delší autorská práva. Klipy, které natáčel Filip Renč, stály dvacet sedm milionů korun." "Pokud bychom chtěli klipy nadále používat, museli bychom za ně draze zaplatit. A to nechceme," potvrzuje náměstek ministra dopravy Radek Šmerda pro MF Dnes. (Parlamentní listy? OUR MEDIA a.s. 2009-2016) - Myslíte si, že Vámi navržený projekt by byl realizovatelný, a to i s výší rozpočtu 149.997.712 Kč?
" Šetření ukázalo, že jednou ze skupin, na které by měla být zaměřena pozornost, jsou i podnikatelé (případně osoby vlastnící "výkonná" auta) a jejich nebezpečná jízda. Často se dnes setkáváme s pojmem "vytlačování". Myslíte si, že na tuto situaci by měl upozornit spot a setkala jste se již s něčím obdobným (u nás - či v zahraničí)?