Práce se zabývá analýzou online newsletteru za pomoci oční kamery. Newsletter je v sou-časnosti jedním z nejběžnějších nástrojů marketingové komunikace, který můžeme zařadit do kategorie direct marketingu. Na oblibě získal především díky časové a finanční nená-ročnosti jeho sestavení, což přináší i značnou variabilitu. Avšak i newsletter podléhá urči-tým nárokům na grafickou a sdělovací výstavbu, která je limitována zejména zobrazením na displeji. Aby bylo plně využito výhod plynoucích z interaktivního online prostředí, je vhodné newsletter optimalizovat za pomocí oční kamery. Z výsledků testování lze vyhod-notit míru úspěšnosti s jakou člověk sdělení vnímá. V diplomové práci je toto šetření dopl-něno o hloubkové rozhovory, které napomáhají odhalit respondentovy motivy jednání. Spojením a interpretací těchto dvou metod jsou formulována doporučení na vizuální i sdě-lovací optimalizaci newsletteru firmy Dance and Jump s.r.o.
Anotace v angličtině
The thesis deals with online newsletter analysis by means of eye tracking camera. Newslet-ter is currently one of the most commonly used tools of marketing communications, which can be included in the category of direct marketing. The pivot of its popularity revolves around time and cost efficiency that comes along with great variability. However, newslet-ter needs to come to terms with several layout and rhetoric demands, that are closely rela-ted to limitations set by screen presentation. It is convenient to optimalize a newsletter by eye tracking camera in order to benefit from the perks of online environment. This helps us to visualize the extent of human's attention. The thesis also combines the eye tracking met-hod with in-depth interviews which help to identify respondent's motives of conduct. The results and interpretation of these analyses are used for newsletter optimalization of com-pany Dance and Jump.
Práce se zabývá analýzou online newsletteru za pomoci oční kamery. Newsletter je v sou-časnosti jedním z nejběžnějších nástrojů marketingové komunikace, který můžeme zařadit do kategorie direct marketingu. Na oblibě získal především díky časové a finanční nená-ročnosti jeho sestavení, což přináší i značnou variabilitu. Avšak i newsletter podléhá urči-tým nárokům na grafickou a sdělovací výstavbu, která je limitována zejména zobrazením na displeji. Aby bylo plně využito výhod plynoucích z interaktivního online prostředí, je vhodné newsletter optimalizovat za pomocí oční kamery. Z výsledků testování lze vyhod-notit míru úspěšnosti s jakou člověk sdělení vnímá. V diplomové práci je toto šetření dopl-něno o hloubkové rozhovory, které napomáhají odhalit respondentovy motivy jednání. Spojením a interpretací těchto dvou metod jsou formulována doporučení na vizuální i sdě-lovací optimalizaci newsletteru firmy Dance and Jump s.r.o.
Anotace v angličtině
The thesis deals with online newsletter analysis by means of eye tracking camera. Newslet-ter is currently one of the most commonly used tools of marketing communications, which can be included in the category of direct marketing. The pivot of its popularity revolves around time and cost efficiency that comes along with great variability. However, newslet-ter needs to come to terms with several layout and rhetoric demands, that are closely rela-ted to limitations set by screen presentation. It is convenient to optimalize a newsletter by eye tracking camera in order to benefit from the perks of online environment. This helps us to visualize the extent of human's attention. The thesis also combines the eye tracking met-hod with in-depth interviews which help to identify respondent's motives of conduct. The results and interpretation of these analyses are used for newsletter optimalization of com-pany Dance and Jump.
1. Zpracujte teoretické poznatky o využití oční kamery v marketingovém výzkumu. Popište charakter a využití kamery a zásady ergonomie pro sestavování newsletteru.
2. Formulujte výzkumné otázky pro použití oční kamery zkoumající vybraný newsletter a stanovte metodologii.
3. V rámci výzkumu proveďte měření newsletteru s vybranou skupinou osob a proveďte s nimi individuální hloubkové rozhovory. Na základě naměřených dat zodpovězte výzkumné otázky.
4. V projektové části navrhněte optimální vzhled newsletteru s využitím výsledků vyplývajících z analýz.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o využití oční kamery v marketingovém výzkumu. Popište charakter a využití kamery a zásady ergonomie pro sestavování newsletteru.
2. Formulujte výzkumné otázky pro použití oční kamery zkoumající vybraný newsletter a stanovte metodologii.
3. V rámci výzkumu proveďte měření newsletteru s vybranou skupinou osob a proveďte s nimi individuální hloubkové rozhovory. Na základě naměřených dat zodpovězte výzkumné otázky.
4. V projektové části navrhněte optimální vzhled newsletteru s využitím výsledků vyplývajících z analýz.
Seznam doporučené literatury
BELK, Russell W, Eileen FISCHER a Robert V KOZINETS. Qualitative consumer & marketing research. London: SAGE, 2013, 234 p. ISBN 9780857027672.
CLOW, Kenneth E a Karen E JAMES. Essentials of marketing research: putting research into practice. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, c2014, xxii, 497 p. ISBN 1412991307.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
MCDANIEL, Carl D a Roger H GATES. Marketing research essentials. 8th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley, c2013, xxiv, 452 s. ISBN 978-1-118-24932-1.
NIGEL BRADLEY. Marketing research: tools & techniques. Third edition. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 9780199655090.
Seznam doporučené literatury
BELK, Russell W, Eileen FISCHER a Robert V KOZINETS. Qualitative consumer & marketing research. London: SAGE, 2013, 234 p. ISBN 9780857027672.
CLOW, Kenneth E a Karen E JAMES. Essentials of marketing research: putting research into practice. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, c2014, xxii, 497 p. ISBN 1412991307.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
MCDANIEL, Carl D a Roger H GATES. Marketing research essentials. 8th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley, c2013, xxiv, 452 s. ISBN 978-1-118-24932-1.
NIGEL BRADLEY. Marketing research: tools & techniques. Third edition. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 9780199655090.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
1. Popíšte, akými rôznymi spôsobmi je možné využiť eye trackingové merania pri testovaní jednotlivých foriem a prostriedkov marketingovej komunikácie. Kde sa využívajú najčastejšie, aké sú ich ciele atp.
2. Charakterizujte, aké výhody majú eye trackingové merania v oblasti marketingovej komunikácie a zamerajte sa aj na možné nevýhody, riziká, príp. limity pri použití tejto formy výskumu.
3. Jednotlivé časti spracované v kapitole 6. SOFTWARE A OČNÍ KAMERA sú výsledkom Vašich zistených poznatkov, alebo ste pri ich tvorbe vychádzali z nejakých konkrétnych zdrojov (sú tam uvedené iba dva zdroje - v úvode ogama.net a v závere Geek-mag.com, inde zdroje uvedené nie sú vôbec).
Studentka připraveně odpověděla na všechny položené otázky.