Tato diplomová práce se věnuje problematice užití humoru v televizní reklamě telekomunikačních operátorů. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy stěžejní pro práci, jsou rozlišeny základní druhy humoru, definován samotný smysl pro humor a také komponenty, které ovlivňují přijetí či nepřijetí humoru publikem. V praktické části jsou vymezeny stěžejní výzkumné otázky, je zde nastíněna současná situace na českém trhu telekomunikačních operátorů a charakterizováni hlavní konkurenti. Součástí této praktické části je také realizovaný průzkum v podobě dotazníkového šetření zaměřený zejména na televizní reklamy společnosti Vodafone. V závěrečné, projektové, části jsou využity získané informace, na základě kterých byl vytvořen manuál s doporučeními pro tvorbu humorné reklamy. Závěr této kapitoly také obsahuje návrhy tvorby autorky práce na téma "humorná reklama".
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to the use of humor in a television commercial telecommunications operators. In the theoretical part it describes basic concepts, which are important for the theses. there are differentiated basic kinds of humor, sense of humor as well as components that affect the acceptance or rejection of humor audience. In the practical part there are defined the research questions. There is also characterized the current situation on the Czech market with telecommunications operators and characterized by major competitors too. In this practical part there is also a realized questionnaire survey that cofirms or disproves the key research questions. There were used three television commercials of the company Vodafone and one of the company Oskar for this survey. In the project part there is created a manual with rules for create advertising with humours advertisiment. And finally this part also containes own suggestions and ideas for the topic "humorous advertising".
humor, advertising, wit, emotion, creativity, mobile operator, telecommunications company, Vodafone.
Rozsah průvodní práce
119 s. (172190 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje problematice užití humoru v televizní reklamě telekomunikačních operátorů. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy stěžejní pro práci, jsou rozlišeny základní druhy humoru, definován samotný smysl pro humor a také komponenty, které ovlivňují přijetí či nepřijetí humoru publikem. V praktické části jsou vymezeny stěžejní výzkumné otázky, je zde nastíněna současná situace na českém trhu telekomunikačních operátorů a charakterizováni hlavní konkurenti. Součástí této praktické části je také realizovaný průzkum v podobě dotazníkového šetření zaměřený zejména na televizní reklamy společnosti Vodafone. V závěrečné, projektové, části jsou využity získané informace, na základě kterých byl vytvořen manuál s doporučeními pro tvorbu humorné reklamy. Závěr této kapitoly také obsahuje návrhy tvorby autorky práce na téma "humorná reklama".
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to the use of humor in a television commercial telecommunications operators. In the theoretical part it describes basic concepts, which are important for the theses. there are differentiated basic kinds of humor, sense of humor as well as components that affect the acceptance or rejection of humor audience. In the practical part there are defined the research questions. There is also characterized the current situation on the Czech market with telecommunications operators and characterized by major competitors too. In this practical part there is also a realized questionnaire survey that cofirms or disproves the key research questions. There were used three television commercials of the company Vodafone and one of the company Oskar for this survey. In the project part there is created a manual with rules for create advertising with humours advertisiment. And finally this part also containes own suggestions and ideas for the topic "humorous advertising".
humor, advertising, wit, emotion, creativity, mobile operator, telecommunications company, Vodafone.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte dostupnou odbornou literaturu a charakterizujte základní pojmy týkající se dané problematiky.
2. Popište motivaci a důvody k výběru daného tématu, charakterizujte cíle diplomové práce a formulujte výzkumné otázky v rámci daného tématu práce.
3. V praktické části analyzujte vnímání humorné reklamy pomocí realizovaného kvantitativního šetření.
4. Vyvoďte závěry z kvantitativního šetření a analyzujte vybrané reklamní kampaně s užitým humorným apelem.
5. Na základě zjištěných poznatků z teoretické a praktické části vypracujte v rámci projektové části návrh vlastního manuálu, jak tvořit humornou reklamu a také doporučení v jakých případech je vhodné použít v reklamním sdělení humor a v jakém raději zvolit jiný způsob reklamy.
6. Zhodnoťte jednotlivé získané poznatky z práce, vyhodnoťte splnění stanovených cílů a vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte dostupnou odbornou literaturu a charakterizujte základní pojmy týkající se dané problematiky.
2. Popište motivaci a důvody k výběru daného tématu, charakterizujte cíle diplomové práce a formulujte výzkumné otázky v rámci daného tématu práce.
3. V praktické části analyzujte vnímání humorné reklamy pomocí realizovaného kvantitativního šetření.
4. Vyvoďte závěry z kvantitativního šetření a analyzujte vybrané reklamní kampaně s užitým humorným apelem.
5. Na základě zjištěných poznatků z teoretické a praktické části vypracujte v rámci projektové části návrh vlastního manuálu, jak tvořit humornou reklamu a také doporučení v jakých případech je vhodné použít v reklamním sdělení humor a v jakém raději zvolit jiný způsob reklamy.
6. Zhodnoťte jednotlivé získané poznatky z práce, vyhodnoťte splnění stanovených cílů a vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., ISBN 80-247-0254-1.
GULAS, Charles, WEINBERGER, Marc. Humor in advertising: A Comprehensive analysis. USA: M.E.Sharpe, 2006.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama: učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003, 170 s. ISBN 8073181401.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., ISBN 80-247-0254-1.
GULAS, Charles, WEINBERGER, Marc. Humor in advertising: A Comprehensive analysis. USA: M.E.Sharpe, 2006.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama: učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003, 170 s. ISBN 8073181401.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Vysekalová):
" V jakých případech považujete za zcela vyloučené využití humoru v reklamě?
" V práci uvádíte, že Telefonica 02 je největší poskytovatel telekomunikačních služeb, ale zároveň v grafu je uvedeno, že má 38 % podíl na trhu, a T-Mobil 40%. Uveďte zdroje a vysvětlení.
" Uvádíte, že jste oslovila 856 respondentů a průzkumu se zúčastnilo 396 respondentů. Máte přehled, kdo - z hlediska sociodemografických znaků - hlavně účast na průzkumu odmítl?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Prof. Horňák):
Vedela by autorka uviesť, aj ňou vymyslený príklad na čierny humor so sexuálnou tematikou, spracovaný ako paródiu vo filmovej groteske? Chápe, prečo sa jej pýtam práve na toto?