Informace o kvalifikační práci Efektivní marketingová komunikace s cílovými skupinami s využitím nových forem komunikace ve firmě VÁHALA a spol. s r.o.
Diplomová práce se věnuje tématu efektivní komunikace s cílovými skupinami. Hledá neobvyklé formy komunikace, které oslovují návštěvníky eventů více než tradiční formy. Dále zjišťuje, jak na návštěvníky zapůsobí spojení eventu s charitativní akcí a zda toto
spojení ovlivní jejich rozhodnutí přijít na podobný event také příště.
V závěru teoretické části jsou uvedeny cíle práce, výzkumné metody a výzkumné otázky, na které bude odpovězeno v závěru následující praktické části. Provedené analýzy budou východisky pro vypracování projektu Benefice pro Libušín, jejíž součástí bude netradiční akce Špekáčkování.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the topic of effective communication with target groups. It seeks non-conventional forms of communication, which address visitors of events, rather than traditional forms. Moreover, it investigates how the visitors are influenced when the event is connected with charity and whether this connection influences their decision to join
a similar event also next time.
In the end of the theoretical part there are stated the aims of the thesis, research methods and research questions, which will be answered at the end of the following practical part. The performed analysis will form the basis for elaboration of a project Tribute to Libusin, including an unusual event "Spekackovani".
Marketing communication, communication mix, event marketing, targeted marketing, qualitative research, market segmentation, non-traditional forms of marketing communications.
Rozsah průvodní práce
101 s. (125 034 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje tématu efektivní komunikace s cílovými skupinami. Hledá neobvyklé formy komunikace, které oslovují návštěvníky eventů více než tradiční formy. Dále zjišťuje, jak na návštěvníky zapůsobí spojení eventu s charitativní akcí a zda toto
spojení ovlivní jejich rozhodnutí přijít na podobný event také příště.
V závěru teoretické části jsou uvedeny cíle práce, výzkumné metody a výzkumné otázky, na které bude odpovězeno v závěru následující praktické části. Provedené analýzy budou východisky pro vypracování projektu Benefice pro Libušín, jejíž součástí bude netradiční akce Špekáčkování.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the topic of effective communication with target groups. It seeks non-conventional forms of communication, which address visitors of events, rather than traditional forms. Moreover, it investigates how the visitors are influenced when the event is connected with charity and whether this connection influences their decision to join
a similar event also next time.
In the end of the theoretical part there are stated the aims of the thesis, research methods and research questions, which will be answered at the end of the following practical part. The performed analysis will form the basis for elaboration of a project Tribute to Libusin, including an unusual event "Spekackovani".
Marketing communication, communication mix, event marketing, targeted marketing, qualitative research, market segmentation, non-traditional forms of marketing communications.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k danému tématu. Zaměřte se především na vymezení pojmů efektivní komunikace, netradiční eventy,
zákazníci.
2. Stanovte cíle a výzkumné otázky vycházející z problematiky efektivní komunikace firmy VÁHALA.
3. Realizujte analýzu zákazníků formou kvalitativního šetření zaměřenou na efektivní komunikaci s využitím nových forem komunikace.
4. S využitím výsledků analýz navrhněte efektivní marketingovou komunikaci s cílovou skupinou i její kritická místa.
5. Závěrem zhodnoťte výzkumné otázky a splnění cílů práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k danému tématu. Zaměřte se především na vymezení pojmů efektivní komunikace, netradiční eventy,
zákazníci.
2. Stanovte cíle a výzkumné otázky vycházející z problematiky efektivní komunikace firmy VÁHALA.
3. Realizujte analýzu zákazníků formou kvalitativního šetření zaměřenou na efektivní komunikaci s využitím nových forem komunikace.
4. S využitím výsledků analýz navrhněte efektivní marketingovou komunikaci s cílovou skupinou i její kritická místa.
5. Závěrem zhodnoťte výzkumné otázky a splnění cílů práce.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy.1.vyd. Praha:Grada, s. 278. ISBN 978-80-247-1535-3
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2., aktualiz. vyd. Brno: BizBooks, 2012, iv, 116 s. ISBN 978-80-265-0038-4.
FREY, Petr, 2005.Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Vyd. 1. Praha: Management Press, 111 s. ISBN 8072611291.
GfK Czech, s.r.o.: Více než 2/3 českých domácností pravidelně nakupují podle POS materiálů [online]. Praha: Multiclient Solutions Retail & Shopper, 2016 [cit. 2016-01-18]. Dostupné z: http://www.gfk.com/nl/insights/news/vice-nez-dve-tretiny-ceskych-domacnosti-pravidelne-nakupuji-podle-pos-materialu/
JURÁŠKOVÁ, Olga a kolektiv, 2011.Inovace výuky jako faktor zvyšování odborné přípravy studentů VŠ. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, s. 86. ISBN 978-80-87500-15-6.
JUŘÍKOVÁ, Martina, 2013. Marketingový výzkum I: Metodologie.
KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, xiv, 206 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-7179-453-8.
KOTLER, Philip, 1998. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, ISBN 80-7169-600-5
KOZEL, Roman a kolektiv, 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., s. 271. ISBN 80-247-0966-X
LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, v, 257 s. ISBN 978-80-251-2397-3.
PATRICK DE PELSMACKER, 2003. Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh,. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 80-247-0254-1
VYSEKALOVÁ, Jitka. A KOLEKTIV, 2012. Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a. s.,. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy.1.vyd. Praha:Grada, s. 278. ISBN 978-80-247-1535-3
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2., aktualiz. vyd. Brno: BizBooks, 2012, iv, 116 s. ISBN 978-80-265-0038-4.
FREY, Petr, 2005.Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Vyd. 1. Praha: Management Press, 111 s. ISBN 8072611291.
GfK Czech, s.r.o.: Více než 2/3 českých domácností pravidelně nakupují podle POS materiálů [online]. Praha: Multiclient Solutions Retail & Shopper, 2016 [cit. 2016-01-18]. Dostupné z: http://www.gfk.com/nl/insights/news/vice-nez-dve-tretiny-ceskych-domacnosti-pravidelne-nakupuji-podle-pos-materialu/
JURÁŠKOVÁ, Olga a kolektiv, 2011.Inovace výuky jako faktor zvyšování odborné přípravy studentů VŠ. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, s. 86. ISBN 978-80-87500-15-6.
JUŘÍKOVÁ, Martina, 2013. Marketingový výzkum I: Metodologie.
KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, xiv, 206 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-7179-453-8.
KOTLER, Philip, 1998. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, ISBN 80-7169-600-5
KOZEL, Roman a kolektiv, 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., s. 271. ISBN 80-247-0966-X
LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, v, 257 s. ISBN 978-80-251-2397-3.
PATRICK DE PELSMACKER, 2003. Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh,. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 80-247-0254-1
VYSEKALOVÁ, Jitka. A KOLEKTIV, 2012. Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a. s.,. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
" Na základě jaké literatury je možno konstatovat, že event je nová forma komunikace? Z jakých důvodů vybíráte právě jej jako efektivní vzhledem k produktu a cílové skupině? Jaké jiné nové formy komunikace byste doporučila?
" Jakými metodami byste vytvořila objektivní profil cílové skupiny eventů/resp. firmy?
" Vyjádřete se, prosím, k výše uvedeným výtkám.
Studentka odpověděla na položené otázky i na výtky v posudku.