Diplomová práce se věnuje tématu marketingové komunikace na B2B trzích, konkrétně oboru podnikových informačních systémů. Jsou popsána specifika tohoto trhu a jeho kon-kurenční prostředí. Práce se pak zaměřuje konkrétněji na problematiku poskytování ekono-mických informačních systémů a systémů pro řízení vztahů se zákazníky formou online řešení neboli "software jako služba" (SaaS).
Na základě teoretických východisek je provedena analýza konkurenčního prostředí infor-mačních systémů poskytovaných formou SaaS. Dále je popsána současná marketingová komunikace vybraného partnera společnosti Microsoft, který touto formou nabízí infor-mační systémy pod souhrnným názvem Dynamics Online. Pro základní představu o posto-jích a názorech ze strany zákazníků je provedeno kvalitativní dotazníkové šetření u malých a středně velkých podniků. Na základě zjištěných skutečností jsou podány návrhy a dopo-ručení pro efektivní marketingovou komunikaci produktů Dynamics Online.
Anotace v angličtině
This thesis investigates marketing communication in B2B markets, specifically the area of information systems. The specifics of this market segment and its competitive environment were described and the problematics of economic information systems and customer ma-nagement systems delivery were further investigated, main focus being online solutions, also referred to as "Software as a Service" (SaaS).
Based on theoretical assumptions, we have analysed the competitive environment of infor-mation systems which use the SaaS delivery model. A Microsoft partner, offering informa-tion systems via this model under the name of Dynamics Online, was selected and its current marketing communication was analysed. Clients' attitudes and opinions were inves-tigated using a qualitative questionnaire survey of small and middle-sized businesses. Based on the obtained data, we have provided proposals and recommendations regarding effective marketing communication of the Dynamics Online products.
Klíčová slova
B2B, podnikový trh, cloud, software jako služba, SaaS, podnikové informační systémy, marketing, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
Keywords:B2B, business markets, cloud, Software as a Service, SaaS, enterprise informa-tion systems, marketing, marketing communication
Rozsah průvodní práce
77 s. (134 871 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje tématu marketingové komunikace na B2B trzích, konkrétně oboru podnikových informačních systémů. Jsou popsána specifika tohoto trhu a jeho kon-kurenční prostředí. Práce se pak zaměřuje konkrétněji na problematiku poskytování ekono-mických informačních systémů a systémů pro řízení vztahů se zákazníky formou online řešení neboli "software jako služba" (SaaS).
Na základě teoretických východisek je provedena analýza konkurenčního prostředí infor-mačních systémů poskytovaných formou SaaS. Dále je popsána současná marketingová komunikace vybraného partnera společnosti Microsoft, který touto formou nabízí infor-mační systémy pod souhrnným názvem Dynamics Online. Pro základní představu o posto-jích a názorech ze strany zákazníků je provedeno kvalitativní dotazníkové šetření u malých a středně velkých podniků. Na základě zjištěných skutečností jsou podány návrhy a dopo-ručení pro efektivní marketingovou komunikaci produktů Dynamics Online.
Anotace v angličtině
This thesis investigates marketing communication in B2B markets, specifically the area of information systems. The specifics of this market segment and its competitive environment were described and the problematics of economic information systems and customer ma-nagement systems delivery were further investigated, main focus being online solutions, also referred to as "Software as a Service" (SaaS).
Based on theoretical assumptions, we have analysed the competitive environment of infor-mation systems which use the SaaS delivery model. A Microsoft partner, offering informa-tion systems via this model under the name of Dynamics Online, was selected and its current marketing communication was analysed. Clients' attitudes and opinions were inves-tigated using a qualitative questionnaire survey of small and middle-sized businesses. Based on the obtained data, we have provided proposals and recommendations regarding effective marketing communication of the Dynamics Online products.
Klíčová slova
B2B, podnikový trh, cloud, software jako služba, SaaS, podnikové informační systémy, marketing, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
Keywords:B2B, business markets, cloud, Software as a Service, SaaS, enterprise informa-tion systems, marketing, marketing communication
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte teoretická specifika marketingové komunikace v
oblasti B2B a charakterizujte prostředí trhu s informačními systémy a současné trendy v této oblasti.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte produkt Dynamics Online, jeho konkurenční prostředí a současnou marketingovou komunikaci u vybrané firmy.
4. Na základě primárního šetření vyhodnoťte povědomí o produktu ze strany zákazníků.
5. Zhodnoťte splnění cílů a vyvoďte závěry a doporučení pro další marketingovou komunikaci produktu, případně vymezte možné budoucí pokračování práce k tomuto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte teoretická specifika marketingové komunikace v
oblasti B2B a charakterizujte prostředí trhu s informačními systémy a současné trendy v této oblasti.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte produkt Dynamics Online, jeho konkurenční prostředí a současnou marketingovou komunikaci u vybrané firmy.
4. Na základě primárního šetření vyhodnoťte povědomí o produktu ze strany zákazníků.
5. Zhodnoťte splnění cílů a vyvoďte závěry a doporučení pro další marketingovou komunikaci produktu, případně vymezte možné budoucí pokračování práce k tomuto tématu.
Seznam doporučené literatury
LHOTSKÝ, Jan. Strategický management: jak zajistit budoucí úspěch podniku. [Česko: J. Lhotský], 2010, 144 s. ISBN 978-80-254-8182-0.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2690-8.
BILL, Blaney. B2B A TO Z: Marketing tools and strategies that generate leads for your Business-to-Business company. 1. Great Britain: Denham Publishing, Inc., 2013. ISBN 978-0-9884977-0-2
SODOMKA, Petr a Hana KLČOVÁ. Informační systémy v podnikové praxi. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 501 s. ISBN 978-80-251-2878-7.
VELTE, Anthony T, Toby J VELTE a Robert C ELSENPETER. Cloud Computing: praktický průvodce. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 344 s. ISBN 978-80-251-3333-0.
Seznam doporučené literatury
LHOTSKÝ, Jan. Strategický management: jak zajistit budoucí úspěch podniku. [Česko: J. Lhotský], 2010, 144 s. ISBN 978-80-254-8182-0.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2690-8.
BILL, Blaney. B2B A TO Z: Marketing tools and strategies that generate leads for your Business-to-Business company. 1. Great Britain: Denham Publishing, Inc., 2013. ISBN 978-0-9884977-0-2
SODOMKA, Petr a Hana KLČOVÁ. Informační systémy v podnikové praxi. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 501 s. ISBN 978-80-251-2878-7.
VELTE, Anthony T, Toby J VELTE a Robert C ELSENPETER. Cloud Computing: praktický průvodce. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 344 s. ISBN 978-80-251-3333-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
1. Kam zaraďujeme dotazník- medzi kvalitatívnu alebo kvantitatívnu metódu výskumu?
2. Popíšte prosím procedúru, ktorú ste realizovali pri kvalitatívnom spracovaní údajov z dotazníka.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (dr. Soukalová):
1. Jakým způsobem jste hodnotila jednotlivé konkurenční síly v Porterově konkurenční analýze?
2. Vysvětlete proces tvorby SWOT analýzy uvedené na straně 62.
Autorka zodpověděla všechny položené otázky.