Diplomová práce se zabývá příležitostmi, které z pohledu marketingové komunikace přináší pokrok v oblasti publikování a distribuce dříve tištěných médií, zejména novin a časopisů.
Teoretická část práce shrnuje poznatky z dostupných zdrojů o historii a současnosti digitálního publikování, jeho využití pro marketingovou komunikaci a nových cestách v monetizaci publikovaného obsahu a samotného nosiče. V praktické části proběhly tři výzkumy, zabývající se digitálním publikováním z pohledu vydavatelů, publika a inzerentů za účelem návrhu komunikační kampaně, využívající možnosti digitálního publikování v projektové části.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the opportunities, carried in the point of vew of marketing communications by the development in the field of publishing and distribution of originally printed media, mainly newspapers and magazines.
The theoretical section summarizes the knowledge of available sources about the history and presence of digital publishing, its utilization for marketing communications and new ways of monetizing the published contents and the media itself. The practical section summarizes three various researches, focused on digital publishing from the publishers, recipients and advertisers point of view to be able in the project section to propose the communications campaign, utilizing the possibilities of digital publishing.
digital publishing, digital magazines, tablet media, printed media, advertising, interactivity, tablet
Rozsah průvodní práce
98 s. (134 807 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá příležitostmi, které z pohledu marketingové komunikace přináší pokrok v oblasti publikování a distribuce dříve tištěných médií, zejména novin a časopisů.
Teoretická část práce shrnuje poznatky z dostupných zdrojů o historii a současnosti digitálního publikování, jeho využití pro marketingovou komunikaci a nových cestách v monetizaci publikovaného obsahu a samotného nosiče. V praktické části proběhly tři výzkumy, zabývající se digitálním publikováním z pohledu vydavatelů, publika a inzerentů za účelem návrhu komunikační kampaně, využívající možnosti digitálního publikování v projektové části.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the opportunities, carried in the point of vew of marketing communications by the development in the field of publishing and distribution of originally printed media, mainly newspapers and magazines.
The theoretical section summarizes the knowledge of available sources about the history and presence of digital publishing, its utilization for marketing communications and new ways of monetizing the published contents and the media itself. The practical section summarizes three various researches, focused on digital publishing from the publishers, recipients and advertisers point of view to be able in the project section to propose the communications campaign, utilizing the possibilities of digital publishing.
digital publishing, digital magazines, tablet media, printed media, advertising, interactivity, tablet
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury, týkající se tématu digitálního publikování tištěných médií a formulujte teoretická východiska pro analýzu přínosů a možností digitálního publikování v marketingové komunikaci.
2. Formulujte cíle práce a stanovte výzkumné otázky a metodologii k jejich zodpovězení.
3. Analyzujte reálné možnosti využití digitálních publikací pro marketingovou komunikaci.
4. Zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínos práce pro efektivní přípravu kampaní v digitálně publikovaných médiích.
5. Na základě výsledků analýzy zpracujte vlastní projekt marketingové komunikace prostřednictvím možností, nabízených digitálně publikovanými médii.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury, týkající se tématu digitálního publikování tištěných médií a formulujte teoretická východiska pro analýzu přínosů a možností digitálního publikování v marketingové komunikaci.
2. Formulujte cíle práce a stanovte výzkumné otázky a metodologii k jejich zodpovězení.
3. Analyzujte reálné možnosti využití digitálních publikací pro marketingovou komunikaci.
4. Zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínos práce pro efektivní přípravu kampaní v digitálně publikovaných médiích.
5. Na základě výsledků analýzy zpracujte vlastní projekt marketingové komunikace prostřednictvím možností, nabízených digitálně publikovanými médii.
Seznam doporučené literatury
HALL, Frania. The Business of Digital Publishing an Introduction to the Digital Book and Journal Industries. Hoboken: Taylor and Francis, 2013. ISBN 978-113-5075-811.
MCQUAIL, Denis a Sven WINDAHL. Communication Models for the Study of Mass Communications. 2. vydání. Routledge, 2015. ISBN 9781317900672.
MCQUAIL, Denis. McQuail's reader in mass communication theory. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2002, xxiv, 427 p. ISBN 07-619-7243-9.
EVEREST, F. Alton a Ken C. POHLMAN. The compact disc handbook. [2nd ed]. Oxford: Oxford University Press, 1992, s. 11. ISBN 9780198163275.
LISTER, Martin. New media: a critical introduction. 1st publ. London: Routledge, 2003, vi, 404 s. ISBN 978-0-415-43161-3.
Seznam doporučené literatury
HALL, Frania. The Business of Digital Publishing an Introduction to the Digital Book and Journal Industries. Hoboken: Taylor and Francis, 2013. ISBN 978-113-5075-811.
MCQUAIL, Denis a Sven WINDAHL. Communication Models for the Study of Mass Communications. 2. vydání. Routledge, 2015. ISBN 9781317900672.
MCQUAIL, Denis. McQuail's reader in mass communication theory. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2002, xxiv, 427 p. ISBN 07-619-7243-9.
EVEREST, F. Alton a Ken C. POHLMAN. The compact disc handbook. [2nd ed]. Oxford: Oxford University Press, 1992, s. 11. ISBN 9780198163275.
LISTER, Martin. New media: a critical introduction. 1st publ. London: Routledge, 2003, vi, 404 s. ISBN 978-0-415-43161-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Navrátilová):
Jak se změnil Dotyk od svého založení - které další tematické varianty dnes nabízí a která z tematických variant je propagována rozhlasem?
Která technologie šíření digitálního obsahu médií je na českém trhu nejvíce na vzestupu podle dostupných statistik?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Dr. Šula):
1. Myslíte si, že lze aplikovat zahraniční postupy, které uvádíte v práci, v ČR?
2. Z čeho jste vycházel při zodpovězení VO4?
3.Vysvětlete důkladněji volbu produktu v rámci projektové části práce.