Diplomová práce na téma digitální filmová distribuce se zabývá online distribucí filmů přes portály nabízející video na vyžádání, které umožňují sledování filmu v libovolně zvoleném čase a místě. V teoretické části jsou nejprve vymezeny stěžejní pojmy, jako film, marketingový a komunikační mix filmu na internetu, internetová filmová distribuce a video na vyžádání. Dále teoretická část představuje základní obchodní modely internetové filmové distribuce a předkládá argumenty pro jejich další vývoj. V praktické části se diplomnová práce zaměřuje na interpretaci dat zjištěných z výzkumné sondy, která zkoumá postoje uživatelů VOD. Výzkumná sonda je podkladem pro návrh projektu marketingových komunikací na podporu internetové filmové distribuce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis Digital Film Distribution deals with the online film distribution realized through Video On Demand online services which enable the viewer to watch the film any place any time. The theretical part defines related terms such as film, online film marketing and communication mix, online film distribution and Video On Demand. In this part the basics of the VOD business models are presented together with the arguments for their further development. The practical part engages in data analysis and its interpretation from the quantitative research perspective, with the data being based on study of consumers´attitudes towards watching films online. In conclusion, the project part of the thesis presents the marketing communication project supporting the online film distribution.
Klíčová slova
film, marketingový mix filmu, online filmová distribuce, video na vyžádání
Klíčová slova v angličtině
film, marketing mix of film, online film distribution, Video On Demand
Rozsah průvodní práce
98 s. (146 586 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma digitální filmová distribuce se zabývá online distribucí filmů přes portály nabízející video na vyžádání, které umožňují sledování filmu v libovolně zvoleném čase a místě. V teoretické části jsou nejprve vymezeny stěžejní pojmy, jako film, marketingový a komunikační mix filmu na internetu, internetová filmová distribuce a video na vyžádání. Dále teoretická část představuje základní obchodní modely internetové filmové distribuce a předkládá argumenty pro jejich další vývoj. V praktické části se diplomnová práce zaměřuje na interpretaci dat zjištěných z výzkumné sondy, která zkoumá postoje uživatelů VOD. Výzkumná sonda je podkladem pro návrh projektu marketingových komunikací na podporu internetové filmové distribuce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis Digital Film Distribution deals with the online film distribution realized through Video On Demand online services which enable the viewer to watch the film any place any time. The theretical part defines related terms such as film, online film marketing and communication mix, online film distribution and Video On Demand. In this part the basics of the VOD business models are presented together with the arguments for their further development. The practical part engages in data analysis and its interpretation from the quantitative research perspective, with the data being based on study of consumers´attitudes towards watching films online. In conclusion, the project part of the thesis presents the marketing communication project supporting the online film distribution.
Klíčová slova
film, marketingový mix filmu, online filmová distribuce, video na vyžádání
Klíčová slova v angličtině
film, marketing mix of film, online film distribution, Video On Demand
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury k zadanému tématu práce.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Připravte metodiku a realizujte výzkum vztahující se k tématu práce.
4. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte závěry a doporučení.
5. Na základě provedené analýzy (provedených analýz) navrhněte nástroje marketingových komunikací digitální filmové distribuce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury k zadanému tématu práce.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Připravte metodiku a realizujte výzkum vztahující se k tématu práce.
4. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte závěry a doporučení.
5. Na základě provedené analýzy (provedených analýz) navrhněte nástroje marketingových komunikací digitální filmové distribuce.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a
moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s.
ISBN 978-80-245-1520-5.
RAMSEY, Geoff a Vipin MAYAR. Digital impact: the two secrets to
online marketing success. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, Inc.,
2011, v, 298 s. ISBN 9780470905722.
BOSKO, Mark Steven, Alan EDITED BY DAVE CHAFFEY. a Rita ESEN. The
complete independent movie marketing handbook: promote, distribute.
4th ed. Studio City, CA: M. Wiese Productions, c2003, xxx, 363 s.
ISBN 09-411-8876-0.
ULIN, Jeff. The business of media distribution: monetizing film, TV,
and video content. Burlington, MA: Focal Press, 2010, xvii, 509 s.
ISBN 9780240812007.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a
moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s.
ISBN 978-80-245-1520-5.
RAMSEY, Geoff a Vipin MAYAR. Digital impact: the two secrets to
online marketing success. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, Inc.,
2011, v, 298 s. ISBN 9780470905722.
BOSKO, Mark Steven, Alan EDITED BY DAVE CHAFFEY. a Rita ESEN. The
complete independent movie marketing handbook: promote, distribute.
4th ed. Studio City, CA: M. Wiese Productions, c2003, xxx, 363 s.
ISBN 09-411-8876-0.
ULIN, Jeff. The business of media distribution: monetizing film, TV,
and video content. Burlington, MA: Focal Press, 2010, xvii, 509 s.
ISBN 9780240812007.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Šula):
Otázky k obhajobě:
1. Z čeho jste vycházel při tvorbě schématu na str. 14?
2.Na str. 32 uvádíte, že mladší konzumenti nedoceňují zpřístupnění starší a nezávislých děl, je toto tvrzení někde podloženo?
3.Z jakého důvodu jste do kvantitativního šetření zařadila otázka na znalost portálu filmtoro.cz? (str. 58) Je to z důvodu nějaké formy spolupráce na dotazníkovém šetření?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (dr. Nemeškal):
" Jaký název (případně podnázev) práce byste volila, pokud byste ji začala psát nyní?
" Má některá z internetových platforem reálnou ambici stát se dominantním českým distributorem v této oblasti? Pokud ano, jaká a proč?