V teoretické části diplomová práce nabízí náhled do počátků reklamy, popisuje pravidla korporátní identity, vysvětluje pojem značka a její význam, objasňuje význam povědomí značky. Dále vysvětluje principy komunikačního mixu a marketingových výzkumů. Praktická část předkládá několik příkladů využití témat z teoretické části u značky Vodafone, popisuje realizaci čtyřletého výzkumu na téma "povědomí značky Vodafone", vyhodnocení průzkumů z let 2015 a 2016, jejich srovnání s průzkumy 2013 a 2014. Průzkumy jsou tematicky zaměřené na vánoční televizní kampaně Vodafonu. Poslední část, projektová, nabízí návrhy na zvýšení povědomí značky Vodafone a na vylepšení komunikačních prostředků Vodafonu.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, the thesis offers an insight into the beginnings of advertising and marketing, describes the rules of corporate identity, explains the concept of a brand and its significance, and clarifies the importance of brand awareness. It also explains the principles of the marketing mix, communication mix and marketing research. The practical part presents several examples of the use of themes from the theoretical part, applied to the Vodafone brand, describes the realization of a four-year of research dealing with Vodafone brand awareness, provides an evaluation of surveys conducted in 2015 and 2016, as well as a comparison with surveys that took place in 2013 and 2014. The surveys focused on Vodafone Christmas TV campaigns. The last part of the thesis, the project part, offers proposals on how to increase Vodafone brand awareness and how to improve means of communication used by Vodafone.
V teoretické části diplomová práce nabízí náhled do počátků reklamy, popisuje pravidla korporátní identity, vysvětluje pojem značka a její význam, objasňuje význam povědomí značky. Dále vysvětluje principy komunikačního mixu a marketingových výzkumů. Praktická část předkládá několik příkladů využití témat z teoretické části u značky Vodafone, popisuje realizaci čtyřletého výzkumu na téma "povědomí značky Vodafone", vyhodnocení průzkumů z let 2015 a 2016, jejich srovnání s průzkumy 2013 a 2014. Průzkumy jsou tematicky zaměřené na vánoční televizní kampaně Vodafonu. Poslední část, projektová, nabízí návrhy na zvýšení povědomí značky Vodafone a na vylepšení komunikačních prostředků Vodafonu.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, the thesis offers an insight into the beginnings of advertising and marketing, describes the rules of corporate identity, explains the concept of a brand and its significance, and clarifies the importance of brand awareness. It also explains the principles of the marketing mix, communication mix and marketing research. The practical part presents several examples of the use of themes from the theoretical part, applied to the Vodafone brand, describes the realization of a four-year of research dealing with Vodafone brand awareness, provides an evaluation of surveys conducted in 2015 and 2016, as well as a comparison with surveys that took place in 2013 and 2014. The surveys focused on Vodafone Christmas TV campaigns. The last part of the thesis, the project part, offers proposals on how to increase Vodafone brand awareness and how to improve means of communication used by Vodafone.
1. Zpracujte literární rešerši k zadanému tématu.
2. Charakterizujte východiska práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Realizujte průzkumnou sondu k danému tématu.
4. Vyhodnoťte průzkumnou sondu a porovnejte zjištěná data s daty roku 2015.
5. Porovnejte výsledky 2016/2015 s daty v průzkumech 2014/2013.
6. Vyvoďte závěry a doporučení ze zjištěných dat.
7. Navrhněte projekt na zvýšení povědomí značky Vodafone pro vánoční kampaně.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k zadanému tématu.
2. Charakterizujte východiska práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Realizujte průzkumnou sondu k danému tématu.
4. Vyhodnoťte průzkumnou sondu a porovnejte zjištěná data s daty roku 2015.
5. Porovnejte výsledky 2016/2015 s daty v průzkumech 2014/2013.
6. Vyvoďte závěry a doporučení ze zjištěných dat.
7. Navrhněte projekt na zvýšení povědomí značky Vodafone pro vánoční kampaně.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2002. Building strong brands. 1st ed. London: Simon & Schuster UK Ltd, 384 s. ISBN 978-074-3232-135.
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2006. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 1 sv. (různé stránkování). ISBN 01-314-5757-8.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 289 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2002. Building strong brands. 1st ed. London: Simon & Schuster UK Ltd, 384 s. ISBN 978-074-3232-135.
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2006. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 1 sv. (různé stránkování). ISBN 01-314-5757-8.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 289 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM.
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - prof. Pavel Horňák):
1. V práci autor zložky CI. Nezmieňuje sa o Corporate personality, prečo?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Mohol by diplomant vysvetliť svoj názor na rozdiel medzi logom a logotypom?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku
3. Prečo neuviedol hodnotu značky aj v ďalších systémoch, rebríčkoch?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku